.

Beantwoord

Internet in Buitenland - wanneer nu echt?


Al talloze vragen zijn er gesteld over de lancering van de mogelijkheid om ook buiten nederland gebruik te kunnen maken van internet. Na toezeggingen dat het in Q1 van 2013 gerealiseerd zou zijn heb ik al in een reactie van een moderator gelezen dat dat niet gelukt was...

Maar omdat de vakantieperiode er nu rap aan komt, komt het er voor de klanten nu op aan dat het ook heel snel geregeld gaat worden. Als je dit in september of later pas gaat regelen zal een groot deel van de klanten van Simyo hun welverdiende vakantie al achter de rug hebben en dat is wat mij betreft een gemiste kans...

Ik kan niet goed inschatten waar de problemen liggen waardoor het inregelen van deze voor de buitenwereld schijnbaar eenvoudige dienst maar ik neem aan dat hier bij Simyo een projectleider op zit die nu in zijn project een nieuwe realisatiedatum heeft staan.

Ik wil hierbij Simyo vragen om ons als klanten in elk geval een realistische datum te geven want de onduidelijkheid is erger dan een antwoord als ' het gaat dit jaar niet meer lukken' .....

Ik denk overigens dat het ontbreken van deze dienst uiteindelijk klanten zal gaan kosten (of minder nieuwe klanten oplevert) want in deze tijd van always connected is het niet kunnen internetten in het buitenland geen goed verhaal. En ik ben op deze dienst na juist zo tevreden over Simyo....
icon

Beste antwoord door Alex 24 May 2013, 10:49

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik ben voor mijn zomervakantie al weer mijn 3G modem en mijn travel router aan het uitgraven. Dit maal + zonnepaneeltje+extra goeie antennes dus dat moet helemaal goedkomen!

Ik verwacht deze zomer nog geen mogelijkheid te hebben voor internet in het buitenland! Maar ja, of Simyo niet net voor de zomer hiermee gaat komen is de vraag. T-mobile met zijn Surf & Travel lanceerde het ook enkele weken voor de zomervakanties! Als ik Simyo was, zou ik voor de zomer dit proberen te regelen.
Ik ben net terug uit Duitsland en baal als een stekker van Simyo dat er geen internet mogelijk is. Is ook echt een overweging om over te stappen naar een andere provider die wel internetbundels buitenland heeft. Schiet dus aub op met deze optie voordat de zomervakanties losbarsten !
Reputatie 7
Badge +9
Helemaal mee eens.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum sjempie,

Het is bekend binnen Simyo dat er veel vraag is naar de mogelijkheid om te kunnen internetten in het buitenland. Ik begrijp dat het wenselijk is om dit nog voor de zomervakantie te realiseren. Dat zou natuurlijk het mooist zijn, omdat een hoop klanten dan van hun welverdiende vakantie aan het genieten zijn. Simyo is een sim only provider die zich richt op bel/sms en data verbruik binnen Nederland. Het is natuurlijk vervelend dat er een aantal maal is aangegeven dat internetten in het buitenland mogelijk zal zijn vanaf het eerste kwartaal van dit jaar. Helaas is het niet gelukt om dit binnen het gecommuniceerde termijn te realiseren. We doen ons best om internetten in het buitenland zo snel mogelijk onderdeel van onze diensten te laten worden. Helaas kan op dit moment geen indicatie geven per wanneer het mogelijk zal zijn. Wanneer dit wel het geval is, zullen we dit ook naar buiten communiceren.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Als ik dat zo lees dan denk ik dat daar staat: Deze zomer ZEKER NIET, misschien volgende zomervakantie! Maar het kan ook de zomer daarop pas zijn.
Had ik dit 2 maanden eerder geweten, dan was ik zeker NIET overgestapt naar Simyo.
Badge
ik ben blij dat ik dit nu lees; ga toch voor Internet dan een andere provider zoeken...heb nog wel een telefoon liggen die ik daarvoor dan ga gebruiken.
Ben verder wel tevreden ...al had ik vorige mnd 180 belminuten liggen die ik niet had gebruikt en niet mee kon nemen.gelukkig heb ik een goede actieprijs.
Wil juist in buitenland Internet hebben op vakantie...om bereikbaar te zijn...
Badge +6
Hoi Allemaal,

De optie om gebruik te kunnen maken van het internet zal er voor deze zomer komen. Welke datum dit precies zal zijn is niet bekend.
Badge
De zomer begint over 3½ week..ben benieuwd..ik ben de eerste die dan instapt op Internet van Simyo'
Mijn voordelige belbundel kan ik daarnaast dan gewoon behouden , neem ik aan
Badge +6
De zomer begint over 3½ week..ben benieuwd..ik ben de eerste die dan instapt op Internet van Simyo'
Mijn voordelige belbundel kan ik daarnaast dan gewoon behouden , neem ik aan


Hoi JMC van Loon,

De datum is helaas nog niet bekend. Wij laten het weten wanneer dit bekend is.
Je gewone internetbundel kan je gewoon behouden voor in Nederland.
Badge
goed maar ik heb nog geen Internet...wil ook in buitenland kunnen gebruiken..
mijn vraag was of ik er vanuit kan gaan dat mijn huidige BEL bundel onder de zelfde voorwaarden  kan behouden. mocht ik Internet erbij gaan bestellen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JMC van Loon,

Wat bedoel je precies met internet erbij bestellen?

Groetjes,

Alex

Reageer