.

Vraag

Internet gaat via mijn belminuten en niet via bundel van 200mb

  • 23 February 2012
  • 4 reacties
  • 1025 Bekeken

Badge
Beste simyo,
Ik heb hier al vele malen over gemaild zonder enige reactie vandaar dat ik het forum maar is probeer. Ik zat eerst met het probleem dat internet op mijn iphone niet werkte dit heb ik uiteindelijk aan de praat gekregen. Nu heb ik echter een prepaid abonnement waarbij ik internet wil toevoegen en dan 200mb voor 10 euro per maand wat volgens het vraag en antwoord tabblad mogelijk is. Ik heb dus gewoon in mijn eigen account op simyo internet geactiveerd. Hiermee kreeg ik in eerste instantie nog geen verbinding en heb dus contact opgenomen via mail:


Beste simyo,
Ik heb een prepaid account en ik wou internet activeren en een maandbundel hebben van 200mb voor 10 euro. Echter als ik hem door middel van mijn account op internet activeer ontvang ik geen smsjes. Ik heb toen "JA" naar 1300 gesmst en krijg te zien dat het helaas niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren. Hiervoor moet ik contact opnemen met de klantenservice. Hiervoor hadden jullie mijn mobiele nummer en telefoongegevens nodig dus bij deze:
Nummer. 06********
Model: Iphone 4 8g
Mvg,
Wouter



Hierop kreeg ik het volgende antwoord:


Beste meneer/mevrouw,
Voor deze manier van instellen dient u wel over WIFI te beschikken op uw iPhone. Ga naar help.benm.at Let op: deze site dient u te bezoeken vanuit de iPhone. Vervolgens ziet u onder aan de pagina onder features de optie Tethering, klik hier op. Nadat de lijst met landen is geopend kiest u niet Nederland maar gaat u naar de laatste optie in de lijst "Create your own". Hier stelt u de volgende gegevens in:
Carrier: Simyo
APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

Klik vervolgens op download. Hierna krijgt u de mogelijkheid om het profiel te installeren.
Met vriendelijke groet,
Ari
Simyo Klantenservice



Dus hierna kreeg ik wel verbinding en kon ik gewoon 3g gebruiken via mijn telefoon. Ik heb nauwkeurig mijn data in de gaten gehouden die ik verbruikte en was nog lang niet over mijn 200mb die ik dacht te hebben heen toen ik plots geen 3g meer had. Ik keek op mijn account online en zag dat ik 14 euro had verbruikt. Wat bleek nou ik had helemaal geen internet en alles ging via mijn belminuten. Dus ik had opnieuw contact op genomen via de mail:


Beste simyo,
Ik heb onlangs zoals u hieronder ziet gemaild over internet op mijn mobiel. Hierbij wou ik bij mijn huidige prepaid abonnement een internetbundel afsluiten van 200mb in de maand. Echter zit ik nu met de kosten waarbij ik per mb heb betaald via mijn gewone prepaid rekening en niet een vast bedrag van 10 euro in de maand. Ik zou dus graag op mijn huidige prepaid abonnement het volgende willen hebben wat volgens de veelgestelde vragen op jullie website mogelijk is:
Geciteerd van de website:

-Met een maandbundel kun je één maand lang internetten tot 200 MB voor 10 euro.

En NIET:

-Je betaalt standaard 0,10 per 100kB

Mijn telefoonnummer is: 06********
Mvg,
Wouter



Ik hoop dat het probleem opgelost kan worden en ik gewoon naast mijn huidige prepaid abonnement een internetabonnement kan afsluiten van 200 MB voor 10 euro in de maand. Als hiervoor enige gegevens nodig zijn kan ik die doorsturen via een private message. De citaatblokken werkte niet dus heb de mails onderstreept mijn excuses hiervoor.

Mvg,


Wouter

4 reacties

Badge +2
Hi Wouter,

Uit onze gegevens blijkt dat je geen prepaid aansluit hebt. Je hebt een oud Lowcall aansluiting. Bij deze aansluiting is het niet mogelijk om een internetbundel aan te schaffen. Je betaald hier altijd het standaard 'pay as you go' tarief.

Groetjes,

Arie
Badge
Hi Wouter,

Uit onze gegevens blijkt dat je geen prepaid aansluit hebt. Je hebt een oud Lowcall aansluiting. Bij deze aansluiting is het niet mogelijk om een internetbundel aan te schaffen. Je betaald hier altijd het standaard 'pay as you go' tarief.

Groetjes,

Arie


Hey Arie,
Ik heb nu net een nieuw abonnement hier aangevraagd. Het betreft een simyo weinig abonnement met 200mb internet. Ik heb ook mijn nummerbehoud aangevraagd. Echter krijg ik nu wel een microsimkaart geleverd of een gewone simkaart? Omdat ik een iPhone heb zou ik graag een microsimkaart geleverd krijgen. Ik weet niet of u dit voor mij kunt regelen of dat het standaard in het starterspakket zit.
Mvg,
Wouter
Reputatie 2
Badge +4
Hoi Wouter125,

Wij kunnen je een micro simkaart toesturen. Dit kan echter pas als je de reguliere simkaart hebt geactiveerd, deze simkaart is inmiddels verzonden. Je kan deze simkaart na ontvangst activeren op www.simyo.nl/activeren. Met het activeren van de simkaart ga je akkoord met het contract en onze Algemene voorwaarden. Als je dit hebt gedaan kun je contact met ons opnemen zodat wij een micro simkaart kunnen verzenden.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hoi Wouter125,

Wij kunnen je een micro simkaart toesturen. Dit kan echter pas als je de reguliere simkaart hebt geactiveerd, deze simkaart is inmiddels verzonden. Je kan deze simkaart na ontvangst activeren op www.simyo.nl/activeren. Met het activeren van de simkaart ga je akkoord met het contract en onze Algemene voorwaarden. Als je dit hebt gedaan kun je contact met ons opnemen zodat wij een micro simkaart kunnen verzenden.

Groetjes,

Manisha


Ik neem aan dat het deze keer gratis wordt gedaan omdat ik de vorige keer al niet voldoende was ingelicht en toen voor mijn huidige lowcall simkaart een vervangende micro heb aangevraagd voor 5 euro? En waarom gaat dit via zo'n omweg. Het zou vele malen makkelijker zijn om een reguliere en micro op te sturen. Zo gebeurt het ook bij HI en andere providers. Het kost me nu al onderhand 2 maanden om een goed werkende iphone te krijgen wat ik eigenlijk schandalig vind. Maar dat terzijde.
Mvg,
Wouter

Reageer