.

Beantwoord

Internet doet het niet buitenshuis

  • 6 September 2013
  • 31 reacties
  • 1600 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 18 reacties
Ik heb voor mijn zoon een abb genomen met 500 MB. Dacht dit alles moet goed zijn daar ik zelf een abb via kpn hebben en symio ook belt via kpn
Nu stuurt hij mij vanuit school met wifi en zonder de wifi (dus op de aangschafte Mb) soms app's. Deze komen niet aan .
Nu zou je denken kan aan het gebouw liggen , maar dan zouden ze toch verstuurt moeten worden in het kwartier dat hij naar huis fiets!!!
Maar nu komen ze binnen op het moment dat hij ongeveer 10 min thuis is en op onze wifi komt.

Dit vind ik flink balen daar mijn zoon juist een mob heeft ivm een handicap wel in contact met ons moet kunnen blijven.
Dit geeft hem en ons weinig vertrouwen

Hoe jkan dit???
icon

Beste antwoord door MartijnR 7 September 2013, 08:50

Bekijk originele reactie

31 reacties

Badge
Provider staat nog wel in scherm(uitschuif)
Badge +6
En weer hebben we op het toestel van mijn zoon geen internet buiten de wifi om. Hij kon mijn weer niet bereiken toen hij op school was.
Zaterdag hebben we alles ingesteld en deed het internet het ,. Maar nu weer niet.
Zijn bericht kwam pas binnen toen hij al thuis was.......
Om gek van te worden.......
Hebben alle stappen doorlopen en aan het eind telefoon uit geschakeld en opgestart.


Hoi Kolk,

Kan je kijken of pakketgegevens aanstaan in het toestel? Daarnaast wil ik graag weten welke APN naam je gebruikt.
Reputatie 7
Badge +9
Provider staat nog wel in scherm(uitschuif)

Dat betekent niet dat je dan ook mobiel internet hebt.
Ben het met Natascha eens, terug naar de internetinstellingen op je mobiel.

Ik hoop dat je begrijpt dat het voor ons -op afstand- ook wat lastig is om te beoordelen wat er aan de hand is. Zeker als het juiste type toestel niet in beeld is voor ons.

Dus ben idd nu even benieuwd naar de APN instelling maar vooral ook waar je vorige keer de juiste instellingen hebt gevonden.
Badge
Bij apn : potalmmm.nl ingevuld zo als gezegd . En het is een samsung 19000 galaxy S
Badge
Pakket gegevens stonden uit! Nu laat hij zonder wifi weer 3G zien. Nu maar hopen dat dat dan zo blijft.
Vraag hoe kan t dat dit alles niet automatische ingesteld word? Heb dit namelijk nog nooit gehad met andere providers. Heeft dit met t toestel te maken?
Badge +6
Pakket gegevens stonden uit! Nu laat hij zonder wifi weer 3G zien. Nu maar hopen dat dat dan zo blijft.
Vraag hoe kan t dat dit alles niet automatische ingesteld word? Heb dit namelijk nog nooit gehad met andere providers. Heeft dit met t toestel te maken?


Hoi Kolk,

Dat pakketgegevens uit stond op het toestel is niet iets dat wij kunnen doen vanaf afstand 🙂.
Via 1300 kunnen de internetinstellingen automatisch worden geïnstalleerd, helaas werkt dit alleen niet op smartphones 😞.

Hoop ook dat het nu goed blijft werken! 🙂

Reageer