.

Beantwoord

Internet doet het niet buitenshuis

  • 6 September 2013
  • 31 reacties
  • 1600 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 18 reacties
Ik heb voor mijn zoon een abb genomen met 500 MB. Dacht dit alles moet goed zijn daar ik zelf een abb via kpn hebben en symio ook belt via kpn
Nu stuurt hij mij vanuit school met wifi en zonder de wifi (dus op de aangschafte Mb) soms app's. Deze komen niet aan .
Nu zou je denken kan aan het gebouw liggen , maar dan zouden ze toch verstuurt moeten worden in het kwartier dat hij naar huis fiets!!!
Maar nu komen ze binnen op het moment dat hij ongeveer 10 min thuis is en op onze wifi komt.

Dit vind ik flink balen daar mijn zoon juist een mob heeft ivm een handicap wel in contact met ons moet kunnen blijven.
Dit geeft hem en ons weinig vertrouwen

Hoe jkan dit???
icon

Beste antwoord door MartijnR 7 September 2013, 08:50

Bekijk originele reactie

31 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Maar nu komen ze binnen op het moment dat hij ongeveer 10 min thuis is en op onze wifi komt.


Het lijkt erop alsof ze ook dan pas verzonden worden.
Badge
Haha, ja dat weet ik ook. Maar dan nog heb ik geen internet.
Kan nu in huis ook niks er mee. Staat ook niks in beeld. Bij mij zie je kpn of bij mijn dochter haar provider.
Alles staat aan .
Na wat zoek werk zie ik dat ik een sms had moeten krijgen over evt internet instellingen. Hebben wel een sms gehad en daar stond in" inhoud wordt niet ondersteunt"
Het gaat om een samsung 1900
Reputatie 7
Badge +9
Kijk eens wat of hij thuis kan internetten als hij wifi op zijn toestel even uitzet en kijk ook even op mijn simyo of enig verbruik heeft plaatsgevonden(heeft hij nog alle 500MB?). Het kan zijn dat instellingen op het toestel niet goed staan waardoor internet via het mobiele netwerk niet werkt.

Wat voor een toestel heeft hij, dan kunnen we beter helpen door instructies te geven voor dat toestel.
Badge
Zonder wifi doet hij noks. Ook nog niks van de Mb berbruikt.
Het is een samsung 1900. Heb wel toe ik het toestel inschakelde een sms met dat de inhoud niet weer gegeven kan worden
Reputatie 4
Badge +8
Zit er misschien een simlock op de Samsung 1900?
Badge
Zou het niet weten?? Hoe kan ik dat zien
Reputatie 4
Badge +8
Kolk, dat kun je niet zien. Je kunt het uittesten door een simkaart die wel buiten WiFi om contact kan maken met internet, in de Samsung te stoppen en kijken wat er gebeurt als je WiFi uitzet.
Reputatie 3
Badge +9
Als je kan bellen of sms-en zit er geen simlock op. Ik zal morgen de instellingen opzoeken.
Badge
Maar kan wel sms sturen (zie ook dat dat van het aantal bel/sms af gaat en bellen kan ook.
Lijkt mij dan dat er geen simlock op zit
Badge
Oké, martijn dat zou fijn zijn. Je mag t mij ook mailen
Reputatie 4
Badge +8
Nee zit dan geen simlock op.
Reputatie 3
Badge +9
Beste Kolk,

Volg de stappen even op de pagina. En laat dan even weten of het werkt. Zo niet kijken we even verder.

http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/i900-omnia/internet/handmatig-instellen/
Badge
Bedankt. Ik komer niet verder mee want die stappen die hij laat zien krijg ik niet in beeld. Ik heb ook dat type niet. Het is een samsung 1900
Als ik op instelling klik dan kan ik niet kiezen voor tab blad verbindingen . Zie wel draad loos en netwerken staan. En dan klopt t niet bij de volgende stap....
Reputatie 3
Badge +9
Beste Kolk,

Als ik op samsung 1900 zoek krijg ik teveel verschillende toestellen. Heb je een afbeelding van dit type.
Badge
Het is gelukt!!! Heb op de pagina voor hulp de juiste mob er bij gevonden . Toen lukte t wel.
Alleen nog een vraag komt er geen provider in beeld??? Ik heb zelf kpn boven in beeld en mijn dochter haar provider. Bij symio zie ik niets . Klopt dit???
Reputatie 3
Badge +9
Oke mooi, ik kreeg de Omni als ik op 1900 zocht. Maar goed dat het werkt.

Geen provider is wel vreemd, omdat ik zelf Simyo in beeld heb. Misschien eens je toestel even helemaal uit en weer aan.
Probeer het eerst even een dag of 2 op deze manier.
Badge
Heb hem al aan en uit gezet. Maar zie niets staan. Als ik de wifi uit zet komt er een klein dingetje in beeld met 3g/H
Reputatie 7
Badge +9
Als ik de wifi uit zet komt er een klein dingetje in beeld met 3g/H

Dan heppie mobiel internet. ;)
Badge
Oke, bedankt. Maar zou toch graag wat in beeld hebben dat ik zeker weet dat alles goed zit
Reputatie 7
Badge +9
Heb je een roll down schermpje? Op mijn Samsung SIII mini zie ik Simyo daarin staan niet bovenin, zoals bij mijn iPhone...waar kpn nl staat.
Badge
Yep, bedankt hij staat inderdaad in het rol schermpje
Badge
Bedankt voor jullie snelle hulp
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan.
Badge +8
Ik heb voor mijn zoon een abb genomen met 500 MB. Dacht dit alles moet goed zijn daar ik zelf een abb via kpn hebben en symio ook belt via kpn
Nu stuurt hij mij vanuit school met wifi en zonder de wifi (dus op de aangschafte Mb) soms app's. Deze komen niet aan .
Nu zou je denken kan aan het gebouw liggen , maar dan zouden ze toch verstuurt moeten worden in het kwartier dat hij naar huis fiets!!!
Maar nu komen ze binnen op het moment dat hij ongeveer 10 min thuis is en op onze wifi komt.

Dit vind ik flink balen daar mijn zoon juist een mob heeft ivm een handicap wel in contact met ons moet kunnen blijven.
Dit geeft hem en ons weinig vertrouwen

Hoe jkan dit???


Hoi Kolk,

Het lijkt erop dat je nog niet de juiste instellingen in het toestel had, om van internet via het netwerk gebruik te kunnen maken. Gelukkig is dat met de hulp hier gelukt. Bedankt hè, heren!
Mocht je nog eens een vraag hebben, dan ben je altijd welkom op het forum :)

Groetjes,
Charlene
Badge
En weer hebben we op het toestel van mijn zoon geen internet buiten de wifi om. Hij kon mijn weer niet bereiken toen hij op school was.
Zaterdag hebben we alles ingesteld en deed het internet het ,. Maar nu weer niet.
Zijn bericht kwam pas binnen toen hij al thuis was.......
Om gek van te worden.......
Hebben alle stappen doorlopen en aan het eind telefoon uit geschakeld en opgestart.

Reageer