.

Beantwoord

Internet Buitenland werkt niet

  • 9 September 2013
  • 19 reacties
  • 3981 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Hallo,

Ik krijg internet in het buitenland niet werkend op mijn iPhone 4
Ik heb buitenland Internet uit- en weer aangezet in Mijn Simyo, de APN instellingen aangepast, dataroaming staat ook aan.
Toch nog steeds geen internet in het buitenland, in Nederland doet ie het wel. Bellen en sms en in het buitenland werkt wel. Buitenland is in dit geval Belgie maar ook Italie en Duitsland werken niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt !
icon

Beste antwoord door Natascha 10 September 2013, 10:17

Bekijk originele reactie

19 reacties

Badge +6
Hallo,

Ik krijg internet in het buitenland niet werkend op mijn iPhone 4
Ik heb buitenland Internet uit- en weer aangezet in Mijn Simyo, de APN instellingen aangepast, dataroaming staat ook aan.
Toch nog steeds geen internet in het buitenland, in Nederland doet ie het wel. Bellen en sms en in het buitenland werkt wel. Buitenland is in dit geval Belgie maar ook Italie en Duitsland werken niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt !


Hoi Bert21,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie 'Internet mobiel-Buitenland' een reset gegeven op je aansluiting. Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten.
Kan je laten weten of je gebruik kan maken van het internet.
Hallo,

Ik krijg internet in het buitenland niet werkend op mijn iPhone 4
Ik heb buitenland Internet uit- en weer aangezet in Mijn Simyo, de APN instellingen aangepast, dataroaming staat ook aan.
Toch nog steeds geen internet in het buitenland, in Nederland doet ie het wel. Bellen en sms en in het buitenland werkt wel. Buitenland is in dit geval Belgie maar ook Italie en Duitsland werken niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt !


Hoi Bert21,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie 'Internet mobiel-Buitenland' een reset gegeven op je aansluiting. Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten.
Kan je laten weten of je gebruik kan maken van het internet.


Hallo Natascha,

Ik zal het proberen de volgende keer dat ik weer in het buitenland heb.
Ik heb dit probleem overigens ook op mijn andere aansluitingen. Kun jij daar dezelfde actie op uitvoeren ?
Badge
Ik zit enkele dagen in Frankrijk maar mijn 3g werkt niet met de melding 'Mobiele datanetwerk activeren niet mogenlijk, U hebt geen abonnement op een mobiele service. Ik heb op mijn Simyo pagina het vinkje aan en uit gezet en met mijn iphone5 gerest. Willen  jullie eens kijken naar dit probleem? Afgelopen augustus werkte het in Italie nog wel!

Alvast dank!
Badge +6
Hallo Natascha,

Ik zal het proberen de volgende keer dat ik weer in het buitenland heb.
Ik heb dit probleem overigens ook op mijn andere aansluitingen. Kun jij daar dezelfde actie op uitvoeren ?


Hoi Bert21,

Om dit voor je te kunnen doen, wil ik je vragen me even de betreffende nummers per privébericht te sturen 🙂.

Daarnaast wil ik je vragen voor de zekerheid even te checken of de volgende instellingen staan ingesteld:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Badge +6
Ik zit enkele dagen in Frankrijk maar mijn 3g werkt niet met de melding 'Mobiele datanetwerk activeren niet mogenlijk, U hebt geen abonnement op een mobiele service. Ik heb op mijn Simyo pagina het vinkje aan en uit gezet en met mijn iphone5 gerest. Willen  jullie eens kijken naar dit probleem? Afgelopen augustus werkte het in Italie nog wel!

Alvast dank!


Hoi Sven75,

Ah wanneer je deze melding krijgt, dan staan de volgende instellingen niet ingesteld op je iPhone5:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Wanneer je de instellingen zo hebt ingesteld, zal het wel werken 🙂.

Laat je even weten of dit ook daadwerkelijk het geval is? 😉
Badge
Hoi Bert21,

Om dit voor je te kunnen doen, wil ik je vragen me even de betreffende nummers per privébericht te sturen 🙂.

Daarnaast wil ik je vragen voor de zekerheid even te checken of de volgende instellingen staan ingesteld:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs


Dit was voor mijn probleem exact de oplossing!
Dank jullie,
Badge +6
Dit was voor mijn probleem exact de oplossing!
Dank jullie,


Hoi Sven75,

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost. Bedankt voor je terugkoppeling en een fijne dag.
Hi! Ik heb al 1.5 jaar een Simyo Sim Only abonnement en had nooit problemen met de internet in het buitenland te gebruiken. Twee weken geleden heb ik een nieuwe Iphone 6 gekocht (tot nu had ik een Iphone 4S) en een nieuwe Sim kaart besteld. Vorig week was ik in het buitenland en de internet werkte niet (de Data roaming en de Eu Internet stond aan). Ik heb op de website van Simyo gekeken, en de 'Internet mobiel-Buitenland' staat aan.

Nu zie ik in de antwoorden (die wel een jaar oud zijn) dat de volgende instellingen juist zijn (waren):
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Maar mijn cellular data instellingen zijn:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

(ik heb hetzelfde instellingen voor personal hotspot)
Zou ik die aanpassen? De internet in Nederland werkt zonder problemen.

Bedankt!
Groeten
Dora
Ook ik heb problemen met het mobiel internet in het buitenland. Mijn APN settings staan goed ingesteld, gegevensroaming staat aan, echter geen internet. Ik heb hier nooit eerder last van gehad in het buitenland, alleen sinds kort. Hoe kan dit opgelost worden? Ik ben nog op vakantie en ik kan mijn internet goed gebruiken hier. Alvast bedankt!
Badge
Met een iPhone wil het wel eens werken om deze een harde reset te geven. Home en aan/uit knop samen ingedrukt houden totdat deze uitvalt. Je verliest geen gegevens maar lost wel kleine software bugs op als deze. Bij Android weet ik het niet.

Overigens heb ik met mijn Simyo 4g nu bij apn kpn4g.nl staan. Misschien werkt dat. Prettige vakantie.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi JordyHolland,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat internet in het buitenland niet meer werkt!

De instellingen op je aansluiting staan inderdaad juist. Voor de zekerheid heb ik de buitenlandopties op je simkaart gereset. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?
Ik ben benieuwd of je daarna wel weer kunt internetten.

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan wil ik je adviseren handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren. Werkt dit ook niet, probeer dan de tip van Sven75.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Sven75, top dat je even meedenkt! Bedankt 😃
Bedankt voor alle hulp, het heeft echter niet geholpen, mijn internet werkt helaas nog steeds niet 😞
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JordyHolland,

Wat vervelend om te horen 😞 Wil jij jouw simkaart in een ander toestel plaatsen en vice versa? Op die manier kunnen we erachter komen waar het probleem zich precies bevindt: bij je telefoon of bij je simkaart.

Ik ben heel benieuwd wat er uit deze test komt!

Groetjes,
Jihane
Met een iPhone wil het wel eens werken om deze een harde reset te geven. Home en aan/uit knop samen ingedrukt houden totdat deze uitvalt. Je verliest geen gegevens maar lost wel kleine software bugs op als deze. Bij Android weet ik het niet.

Overigens heb ik met mijn Simyo 4g nu bij apn kpn4g.nl staan. Misschien werkt dat. Prettige vakantie.


Hoi Sven, je bent mijn held! Simyo wist geen oplossing voor mijn probleem, van alles geprobeerd, niets hielp. Maar jouw tip op de apn aan te passen, zorgde ervoor dat ik weer het wereldwijdeweb op kon! Top!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roze,

Aahhh wat fijn! 😃 Ik wist niet dat dit soms kon helpen. Zo zie je maar, altijd wat nieuws te leren.

Laat je je het weten als je in de toekomst een ander probleem hebt?

Groetjes,
Jihane
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn internet in het buitenland als Bert21. Heb al van alles geprobeerd in mijn instellingen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb nu een Huawei Nexus 6p, maar ook bij mijn vorige telefoon (LG Nexus 4)had ik hier hetzelfde probleem mee. Voor mijn 6P heb ik vorig jaar nog een nieuwe sim moeten bestellen, dus het probleem werd ook daar niet mee opgelost.

Wat kan ik doen?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi MartijnvVliet,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat het je niet lukte om te internetten in het buitenland. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je nu weer internet hebt verbruikt in Nederland. Hier werkt het dus wel!

Ik heb de instellingen voor het internet in het buitenland gereset. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor alleen even je toestel uit en aan.

Ga je binnenkort weer naar het buitenland? Ik ben benieuwd wanneer je het kan testen!

Groetjes,
Caspar
Hello,

I recently has got a copy of my sim card. Since then I cannot call or use internet from abroad. Can you please reset the settings?

Thanks in advance,
Kind regards

Jessica
Reputatie 5
Badge +5
Hi Jessica,

Oof, I'm sorry to hear about this. I can imagine you'd like to be able to use your internet abroad with your new sim card as well.

I see that the option to use internet abroad is switched off in the network settings on Mijn Simyo. In order for you to be able to use the internet abroad, please log on to Mijn Simyo and go to Instellingen (settings) and Netwerkinstellingen (network settings). Make sure you switch 'internet in het buitenland' to 'ja'. After this you can restart your phone and it should all work fine again.

Could you please keep me updated?

Kindest regards,
Els

Reageer