.

Beantwoord

Internet buitenland open/dicht button?

  • 23 July 2018
  • 6 reacties
  • 323 Bekeken

Badge
Welkom in Canada is de eerste sms. De tweede is van Simyo. "Je internet is geblokkeerd omdat dat het de kosten overschrijd" En ik kan je melden dat is nog een serieus bedrag, 60+ euro. En wat heb ik ik gedaan op internet? Nothing, nada, niets. Ik wilde me gaan aanmelden bij airport wifi. het zal wel met de achtergrondapplicaties te maken te hebben.

Op zich goed natuurlijk dat ik de sms ontvang en dat er qua preventie een blokkade is. Maar het leed is al geschied. Kunnen jullie niet ff een button aanmaken van buitenland internet accepteren? Want dit is zonde.

en of 5,- euro per mb dik verlagen wat dat is toch ook niet meer van deze tijd.

grts
icon

Beste antwoord door Els 24 July 2018, 13:53

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
PS ik weet dat er een aan/uit button op mijn simyo is maar ik zou graag een verbruikersvriendelijkere optie zien. Simy stuurt mij een een berichtje dat ik met codeXXX mijn internet kan ontkoppelen vanwege de blokkade, die kan natuurlijk ook zodra ik in het buitenland ben en niet 60,50 heb uitgegeven.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Canada Traveller!

Welkom op het Simyo Forum! Superleuk dat je in Canada bent, maar zo'n blokkade met kosten is natuurlijk geen leuke verrassing. 😞

Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt en zulke kosten in de toekomst wilt voorkomen. Op het moment dat je op reis gaat naar een land buiten zone 1, de zone waarin je je bundels kunt gebruiken, kunnen er extra kosten ontstaan voor het verbruik van zo'n netwerk. Zodra je je aanmeldt op een ander netwerk dan dat van KPN, sturen we je een grensbericht waarin we de tarieven vermelden. Ook vermelden we de tarieven van het gebruik per land op onze website, zodat je goed voorbereid op pad kunt gaan. Ook kun je de optie voordat je in het vliegtuig stapt nog uitzetten via Mijn Simyo, de optie die je zelf inderdaad ook al aanhaalt.

In jouw geval zie ik dat er in de paar uur na het versturen van het grensbericht, kosten zijn ontstaan voor het gebruik van mobiel internet. In Canada zijn de kosten van het gebruik van hun netwerk helaas een stuk hoger dan in Europa, dit heeft te maken met internationale overeenkomsten. 😞 Uiteraard snap ik dat het fijn zou zijn om die kosten te verlagen. Op dit moment hebben we nog geen speciale bundel om te kunnen gebruiken in landen buiten zone 1. Mocht dit wel veranderen, dan brengen we je natuurlijk op de hoogte!

Omdat de kosten voor internetten buiten Europa in zone 2, 3 en 4 snel kunnen oplopen, waarschuwen we je bij kosten vanaf €48,40. Bij een bedrag van €60,50 wordt je aansluiting geblokkeerd. In dit geval is er in korte tijd zoveel internet verbruikt in Canada, dat deze grens in één keer werd bereikt en je de sms'jes tegelijk hebt ontvangen. Om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt, raad ik je aan de blokkade voor nu actief te houden in Canada. Mocht je telefoon dan op de achtergrond apps willen bijwerken, dan kan dit alleen via een WiFi-verbinding. Ook kun je de optie uitzetten via Mijn Simyo bij Internet en Bellen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els
Badge
Hoi Els,
Geen vragen maar wel behoefte aan een oplossing. De sms
die jullie sturen kan ook heel makkelijk een activatie sms worden. Geen internet voordat je JA sms. Lijkt mij prima en scheelt een hoop mensen geld

Gras peter
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Canada Traveller!

Fijn dat je met ons meedenkt. Ik ga dit idee zeker plaatsen op onze ''Wall of Change''. Dit is een muur waarop wij alle ideeën van klanten en collega's plaatsen om Simyo te verbeteren. Ik hoop dat we er iets aan kunnen veranderen!

Nogmaals bedankt. :D

Groetjes, Sarah
Badge
En Sarah,
Gaan jullie iets doen met het idee? Vandaag heb ik 95,- euro buiten de bundel aan mijn broek gekregen omdat mijn zoon buiten wifi om film zat te kijken. Hij kan niet lezen en ik ben zeer verrast waarom je in het buitenland wel blokkeert maar in NL niet. Daarbij is het wederom heel simpel op te lossen met een activatie sms.

ik hoor graag.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Canada Trallever,

Ik heb zojuist gereageerd op je andere topic 🙂 En je een privébericht gestuurd. Het is handiger om de communicatie via één weg te laten verlopen om misvattingen te voorkomen. Ik spreek je daar verder, goed?

Groetjes,
Jihane

Reageer