Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internet buitenland open/dicht button?

  • 23 juli 2018
  • 6 reacties
  • 314 Bekeken

Badge
Welkom in Canada is de eerste sms. De tweede is van Simyo. "Je internet is geblokkeerd omdat dat het de kosten overschrijd" En ik kan je melden dat is nog een serieus bedrag, 60+ euro. En wat heb ik ik gedaan op internet? Nothing, nada, niets. Ik wilde me gaan aanmelden bij airport wifi. het zal wel met de achtergrondapplicaties te maken te hebben.

Op zich goed natuurlijk dat ik de sms ontvang en dat er qua preventie een blokkade is. Maar het leed is al geschied. Kunnen jullie niet ff een button aanmaken van buitenland internet accepteren? Want dit is zonde.

en of 5,- euro per mb dik verlagen wat dat is toch ook niet meer van deze tijd.

grts
icon

Beste antwoord door Els 24 juli 2018, 13:53

Hoi Canada Traveller!



Welkom op het Simyo Forum! Superleuk dat je in Canada bent, maar zo'n blokkade met kosten is natuurlijk geen leuke verrassing. 😞



Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt en zulke kosten in de toekomst wilt voorkomen. Op het moment dat je op reis gaat naar een land buiten zone 1, de zone waarin je je bundels kunt gebruiken, kunnen er extra kosten ontstaan voor het verbruik van zo'n netwerk. Zodra je je aanmeldt op een ander netwerk dan dat van KPN, sturen we je een grensbericht waarin we de tarieven vermelden. Ook vermelden we de tarieven van het gebruik per land op onze website, zodat je goed voorbereid op pad kunt gaan. Ook kun je de optie voordat je in het vliegtuig stapt nog uitzetten via Mijn Simyo, de optie die je zelf inderdaad ook al aanhaalt.



In jouw geval zie ik dat er in de paar uur na het versturen van het grensbericht, kosten zijn ontstaan voor het gebruik van mobiel internet. In Canada zijn de kosten van het gebruik van hun netwerk helaas een stuk hoger dan in Europa, dit heeft te maken met internationale overeenkomsten. 😞 Uiteraard snap ik dat het fijn zou zijn om die kosten te verlagen. Op dit moment hebben we nog geen speciale bundel om te kunnen gebruiken in landen buiten zone 1. Mocht dit wel veranderen, dan brengen we je natuurlijk op de hoogte!



Omdat de kosten voor internetten buiten Europa in zone 2, 3 en 4 snel kunnen oplopen, waarschuwen we je bij kosten vanaf €48,40. Bij een bedrag van €60,50 wordt je aansluiting geblokkeerd. In dit geval is er in korte tijd zoveel internet verbruikt in Canada, dat deze grens in één keer werd bereikt en je de sms'jes tegelijk hebt ontvangen. Om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt, raad ik je aan de blokkade voor nu actief te houden in Canada. Mocht je telefoon dan op de achtergrond apps willen bijwerken, dan kan dit alleen via een WiFi-verbinding. Ook kun je de optie uitzetten via Mijn Simyo bij Internet en Bellen.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Els
Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
PS ik weet dat er een aan/uit button op mijn simyo is maar ik zou graag een verbruikersvriendelijkere optie zien. Simy stuurt mij een een berichtje dat ik met codeXXX mijn internet kan ontkoppelen vanwege de blokkade, die kan natuurlijk ook zodra ik in het buitenland ben en niet 60,50 heb uitgegeven.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Canada Traveller!

Welkom op het Simyo Forum! Superleuk dat je in Canada bent, maar zo'n blokkade met kosten is natuurlijk geen leuke verrassing. 😞

Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt en zulke kosten in de toekomst wilt voorkomen. Op het moment dat je op reis gaat naar een land buiten zone 1, de zone waarin je je bundels kunt gebruiken, kunnen er extra kosten ontstaan voor het verbruik van zo'n netwerk. Zodra je je aanmeldt op een ander netwerk dan dat van KPN, sturen we je een grensbericht waarin we de tarieven vermelden. Ook vermelden we de tarieven van het gebruik per land op onze website, zodat je goed voorbereid op pad kunt gaan. Ook kun je de optie voordat je in het vliegtuig stapt nog uitzetten via Mijn Simyo, de optie die je zelf inderdaad ook al aanhaalt.

In jouw geval zie ik dat er in de paar uur na het versturen van het grensbericht, kosten zijn ontstaan voor het gebruik van mobiel internet. In Canada zijn de kosten van het gebruik van hun netwerk helaas een stuk hoger dan in Europa, dit heeft te maken met internationale overeenkomsten. 😞 Uiteraard snap ik dat het fijn zou zijn om die kosten te verlagen. Op dit moment hebben we nog geen speciale bundel om te kunnen gebruiken in landen buiten zone 1. Mocht dit wel veranderen, dan brengen we je natuurlijk op de hoogte!

Omdat de kosten voor internetten buiten Europa in zone 2, 3 en 4 snel kunnen oplopen, waarschuwen we je bij kosten vanaf €48,40. Bij een bedrag van €60,50 wordt je aansluiting geblokkeerd. In dit geval is er in korte tijd zoveel internet verbruikt in Canada, dat deze grens in één keer werd bereikt en je de sms'jes tegelijk hebt ontvangen. Om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt, raad ik je aan de blokkade voor nu actief te houden in Canada. Mocht je telefoon dan op de achtergrond apps willen bijwerken, dan kan dit alleen via een WiFi-verbinding. Ook kun je de optie uitzetten via Mijn Simyo bij Internet en Bellen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els
Badge
Hoi Els,
Geen vragen maar wel behoefte aan een oplossing. De sms
die jullie sturen kan ook heel makkelijk een activatie sms worden. Geen internet voordat je JA sms. Lijkt mij prima en scheelt een hoop mensen geld

Gras peter
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Canada Traveller!

Fijn dat je met ons meedenkt. Ik ga dit idee zeker plaatsen op onze ''Wall of Change''. Dit is een muur waarop wij alle ideeën van klanten en collega's plaatsen om Simyo te verbeteren. Ik hoop dat we er iets aan kunnen veranderen!

Nogmaals bedankt. :D

Groetjes, Sarah
Badge
En Sarah,
Gaan jullie iets doen met het idee? Vandaag heb ik 95,- euro buiten de bundel aan mijn broek gekregen omdat mijn zoon buiten wifi om film zat te kijken. Hij kan niet lezen en ik ben zeer verrast waarom je in het buitenland wel blokkeert maar in NL niet. Daarbij is het wederom heel simpel op te lossen met een activatie sms.

ik hoor graag.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Canada Trallever,

Ik heb zojuist gereageerd op je andere topic 🙂 En je een privébericht gestuurd. Het is handiger om de communicatie via één weg te laten verlopen om misvattingen te voorkomen. Ik spreek je daar verder, goed?

Groetjes,
Jihane

Reageer