.

Beantwoord

Internet blokkeren wanneer beltegoed onder de €2,- is

  • 4 November 2013
  • 3 reacties
  • 6788 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Beste Simyo,

Ik heb nu al heel veel boze reacties gelezen van mensen die een enorme verrassing krijgen vanwege torenhoge kosten voor prepaid internetgebruik.

Mijn DRINGENDE vraag aan Simyo is: Willen jullie ons als prepaid gebruikers svp de optie geven om bij een beltegoed dat onder de 2 Euro komt, meteen alle internettoegang te blokkeren?

Ik heb het fenomeen zelf met mijn zoontje ondervonden, gelukkig kwam ik er redelijk gauw achter en was de schade "maar" 11 Euro.

Daarmee samen de volgende vraag: waarom kunnen internetbundels niet wat flexibeler zijn?
In plaats van 1 maand geldigheid die optie gewoon aan de gebruiker te laten om een paar keer per maand op te waarderen?
Als een gebruiker een bundel gauw opmaakt, koopt hij toch gewoon weer een nieuwe?
Ik zou een bundel van (bijv.)  1 GB willen kopen en de vrijheid hebben om dat in eigen tempo op te maken (met een geldigheidsduur van een aantal maanden, maar niet één maand!).
icon

Beste antwoord door Natascha 5 November 2013, 12:14

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Tip!

Ik weet niet of het op jou telefoon kan, maar er zijn apps (heb ik zelf ook) die je internetverbruik controleren en zonodig uitschakelen bij een bepaald quota.
Voor android is watchdog 3G een goede app en zo kan je toch zelf bepalen hoeveel je wilt verbruiken.
Reputatie 7
Badge +9


Mijn DRINGENDE vraag aan Simyo is: Willen jullie ons als prepaid gebruikers svp de optie geven om bij een beltegoed dat onder de 2 Euro komt, meteen alle internettoegang te blokkeren?


Dit schijnt niet te kunnen, het probleem is namelijk dat Simyo zelf ook pas een paar uur later doorkrijgt wanneer het saldo onder een bepaald bedrag is gezakt (2 Euro in dit voorbeeld), en als een smartphone eigenaar dit zelf ook niet in de gaten heeft en maar doorgaat met internetten, downloads enz. dan kun je aardig in de min terecht komen. Dus of het "afsluitpunt" bij 2 Euro ligt of bij nul zoals nu, het blijft in beide gevallen mogelijk om een negatief saldo te krijgen.
Badge +6
Beste Simyo,

Ik heb nu al heel veel boze reacties gelezen van mensen die een enorme verrassing krijgen vanwege torenhoge kosten voor prepaid internetgebruik.

Mijn DRINGENDE vraag aan Simyo is: Willen jullie ons als prepaid gebruikers svp de optie geven om bij een beltegoed dat onder de 2 Euro komt, meteen alle internettoegang te blokkeren?

Ik heb het fenomeen zelf met mijn zoontje ondervonden, gelukkig kwam ik er redelijk gauw achter en was de schade "maar" 11 Euro.

Daarmee samen de volgende vraag: waarom kunnen internetbundels niet wat flexibeler zijn?
In plaats van 1 maand geldigheid die optie gewoon aan de gebruiker te laten om een paar keer per maand op te waarderen?
Als een gebruiker een bundel gauw opmaakt, koopt hij toch gewoon weer een nieuwe?
Ik zou een bundel van (bijv.)  1 GB willen kopen en de vrijheid hebben om dat in eigen tempo op te maken (met een geldigheidsduur van een aantal maanden, maar niet één maand!).


Hoi Corli,

Welkom op het forum!
Het is helaas niet mogelijk om het internet uit te zetten wanneer het beltegoed onder de €2,- komt. Simyo verwerkt zoals Scotsman aangeeft de gegevens met een vertraging. Het is helaas niet mogelijk deze realtime te verwerken. Ik raad je aan om regelmatig het beltegoed te controleren om de persoonlijke pagina zodat je weet hoeveel beltegoed je over hebt. Daarnaast is het wellicht voordeliger om een internetbundel te bundel te kopen. Hier zie je welke internetbundels er zijn voor Simyo prepaid.

@ Martijn® & Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer