.

Beantwoord

Intenetverbruik + kosten

  • 29 June 2012
  • 9 reacties
  • 1245 Bekeken

Badge
Ik ben sinds kort in het bezit van een smartphone (Samsung Galaxy Mini) en ben erachter gekomen dat internet op je telefoon een dure grap kan zijn, wat op het forum wordt bevestigd.

Op 28 juni schijn ik 851 kb te hebben verbruikt, waarvoor volgens de opgave in mijn overzicht 0,85€ in rekening is gebracht, ware het niet dat er 1,16 van mijn prepaidtegoed is afgeschreven.

Dezelfde grap vandaag, 230 kb verbruikt, 0,24€ volgens het overzicht, maar wel 0,73€ van mijn rekening af.

Om evt. misverstanden te voorkomen: Ik heb mijn telefoon nauwelijks gebruikt, helemaal niet gebeld of sms'jes verstuurd en de hele tijd aangesloten geweest op mijn Wifi.

Gelukkig gaat het hier nog om kleine bedragen, zeker na wat ik op het forum heb gelezen, niet hoopgevend, maar het principe telt. Hoe is het mogelijk dat het bedrag dat ik heb betaald hoger is dan de opgegeven bedragen?

Om alle problemen voor te zijn, heb ik een maandbundel aangeschaft, waar nu, dus een klein uurtje na aankoop, al 1 MB vanaf is, terwijl ik mijn telefoon helemaal niet heb gebruikt en de WIFI-aansluiting prima werkt, of is dit de nieuwe manier is om snel geld te verdienen.

Ik ben benieuwd naar uw antwoorden.

M.v.gr.

Rob
icon

Beste antwoord door Alex 5 July 2012, 16:46

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Zet gewoon je mobiel internet uit en dat is je probleem opgelost.
Badge
Beste Dennis,

Bedankt voor je feedback, maar ik vrees dat je mijn verhaal niet helemaal hebt begrepen. Als ik het internet uitzet, heb ik geen toegang tot het net en wat is dan de zin van een smartphone?

De vraag komt (in a nutshell) neer op het volgende: "Waarom wordt er meer geld van mijn prepaid-bedrag afgeschreven dan vermeld op mijn factuur/verbruikslijst?"

Ik zou ook een antwoord van Simyo op prijs stellen.

Ik wacht weer af.

Met vriendelijke groet,

Rob
Ik probeer de hele middag te bellen echt 3 keer 1 uur aan de telefoon gehangen Maar ze zijn in gesprek. Ik ben afgesloten van mijn telefoon mar waarom weet ik niet en mijn internet zit ik heel erg veel,overheen terwijl dat echt niets kan ik heb 1500 mb dus er staat bij internet altijd en als ik in mijn telefoon naar geschiedenis kijk heb ik echte niet veel op internet gezeten dus ik wil een antwoord maar krijg die niet. En kom nou niet dat ik niet betaald heb want dat gaat elke maand automatisch. Dus dan ligt het aan simyo dat Zr. Het niet afschrijven groetjes jolanda
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben sinds kort in het bezit van een smartphone (Samsung Galaxy Mini) en ben erachter gekomen dat internet op je telefoon een dure grap kan zijn, wat op het forum wordt bevestigd.

Op 28 juni schijn ik 851 kb te hebben verbruikt, waarvoor volgens de opgave in mijn overzicht 0,85€ in rekening is gebracht, ware het niet dat er 1,16 van mijn prepaidtegoed is afgeschreven.

Dezelfde grap vandaag, 230 kb verbruikt, 0,24€ volgens het overzicht, maar wel 0,73€ van mijn rekening af.

Om evt. misverstanden te voorkomen: Ik heb mijn telefoon nauwelijks gebruikt, helemaal niet gebeld of sms'jes verstuurd en de hele tijd aangesloten geweest op mijn Wifi.

Gelukkig gaat het hier nog om kleine bedragen, zeker na wat ik op het forum heb gelezen, niet hoopgevend, maar het principe telt. Hoe is het mogelijk dat het bedrag dat ik heb betaald hoger is dan de opgegeven bedragen?

Om alle problemen voor te zijn, heb ik een maandbundel aangeschaft, waar nu, dus een klein uurtje na aankoop, al 1 MB vanaf is, terwijl ik mijn telefoon helemaal niet heb gebruikt en de WIFI-aansluiting prima werkt, of is dit de nieuwe manier is om snel geld te verdienen.

Ik ben benieuwd naar uw antwoorden.

M.v.gr.

Rob


De verwerkingstijd van je internet verbruik kan later liggen dan de datum waarop je het internet hebt gebruikt. Dit is in bij jou ook het geval geweest. Voorbeeld: op 27/6/12 9:15 heb je 698 kb verbruikt. De verwerking van deze internet sessie heeft op 28/6/12 plaatsgevonden. Je geeft aan dat je gebruik maakt van een Samsung Galaxy mini (smartphone). Dit soort toestellen maken snel verbinding met internet. In dit topic kun je meer informatie vinden over internet verbruik.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Meestal draait simyo het zo,dat het altijd je eigenschuld is!!
Hoe kan Simyo internetkosten van maar liefst 80 euro berekenen als de telefoon uit staat! En dan ook nog zeggen dat je maar moet bewijzen dat jij het niet hebt gedaan!
Badge +6
Beste Ter,

Welkom op het forum!
Volgens onze gegevens is gebruik gemaakt van het internet. Door dat het verbruik bij Simyo met vertraging wordt verwerkt is het mogelijk om met de aansluiting in de min te komen te staan.
 Simyo brengt internetkosten in rekening, telefoon stond uit - 19 jul 2012 11:25
Simyo heeft me op een prepaidkaart (!) 80 euro internetkosten in rekening gebracht.
We hebben internet niet gebruikt en op twee dagen (17 en 18 juli) stond er respectievelijk 50 en 25 euro op de factuur. De overige 5 euro bestond uit kleine bedragen die overigens ook niet verbruikt zijn door ons, omdat de telefoon niet in gebruik was ... Door de klantenservice werd me verteld dat we maar moesten bewijzen, dat de telefoon uit stond en we deze onkosten niet hebben gemaakt De meneer van de klantenservice kon me niet vertellen hoe ik dan dan moest doen. Ik heb mijn rechtsbijstand opgebeld en en Symio in een brief gevraagd te bewijzen, dat ik deze kosten wel heb gemaakt, want zo werkt namelijk de rechtstaat Heb verder op verschillende fora op internet gelezen, dat veel meer mensen problemen hebben met (onterechte) kosten op hun prepaidkaart. Dit is je reinste diefstal! Ik ga er dus echt werk van maken.
Badge +6
Beste Ter,

Volgens onze gegevens heeft het verbruik inderdaad niet op 19 juli plaats gevonden. Het is dan ook goed mogelijk dat je toestel op die datum uit stond. Het verbruik wat door ons systeem is geregistreerd heeft op 17 en 18 juli plaats gevonden. Het verbruik is beide verwerkt door ons systeem op 18 juli. Ons systeem registreerd precies wat voor verbindingen er op welk tijdstip en datum hebben plaats gevonden. Wellicht gaat het om onbewust internet verbruik. In dit topic kun je meer informatie terug vinden over internet verbruik op je mobiel.

Reageer