.

Beantwoord

Instellingen verzenden email op HTC Desire

  • 11 November 2012
  • 4 reacties
  • 1017 Bekeken

Badge
Ik kan niet begrijpen waarom dit zo moeilijk is.
Ik kan geen mail verzenden op mijn HTC Desire, want ik kan maar niet achter de juiste smtp-instellingen komen.
Is het mail.kpn.mail.nl, mail.kpn.planet.nl, enz. Ik moet daar ook een gebruikersnaam en wachtwoord invullen - die heb ik niet!

Ik heb het dus niet over internet-instellingen, maar over wat ik moet invullen bij de smtp-server.
Wie kan mij hierbij helpen???

Bij voorbaat enorm bedankt!
icon

Beste antwoord door Alex 12 November 2012, 10:54

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Klaartje,

Welke smtp server je moet invullen is afhankelijk van je mail account. Veel mail accounts hebben hun eigen smtp server. Je moet deze dan ook opvragen bij je internet provider. Voor Hotmail en Gmail kun je gewoon mail.kpnmail.nl gebruiken. Hier kun je een lijst met een hoop smtp servers vinden. Kan je laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge
Dank je wel voor je antwoord Alex.
Het helpt niet. Ziggo staat ook niet in die lijst... :-(
Ik had vandaag (om iets anders natuurlijk) een Ziggomonteur over de vloer en met zijn instellingen lukt het ook niet.
Hijzelf is gestopt met uitzoeken hoe het moet en gebruikt alleen Gmail via IMAP.
iK HEB EEN HELE HOOP RONDGEKLOOID EN -GEVOGELD!!!
Het probleem wordt misschien door veroorzaakt doordat ik nog een @casema-emailadres heb den alle servers Ziggo-servers zijn. Mijn emailadres veranderen in @ziggo heeft geen zin - niks werkt dan nog, ook ontvangen niet. Dat was de oplossing dus niet.
Maar nu werkt het, na een heleboel trial en error.
Niet dat ik er iets van begrijp hoor, maar voor de HTC Desire en voor iemand met (nog) een @casema-emailadres moet het zo:

Ga in de HTC Mail naar het Postvak in van het account dat je wilt bewerken
Ga naar Menu
Tik op Meer
Ga naar Instellingen
Ga naar Accountinstellingen
Bij emailadres, vul in:
Je @ziggo emailadres

-VOLGENDE-

INKOMENDE INSTELLINGEN:
Bij protocoltype kies POP
Emailadres: @casema-adres invullen
Gebruikersnaam: @casema-adres invullen
Wachtwoord invullen
POP-server: pop.ziggo.nl
Beveligingstype: geen
Serverpoort: 110

-VOLGENDE-

UITGAANDE INSTELLINGEN:
Aanmelden vereist: geen vink
Smtp-server: smtp.ziggo.nl
Beveiligingstype: geen
Serverpoort: 25

-VOLGENDE-

Bij Accountnaam,

Vul in: je @casema-emailadres
Bij Uw naam:
Vul je naam in.
-INSTELLEN VOLTOOIEN-

Het lijkt me een aardig idee om de verschillende instellingen op een makkelijk te vinden plaats te zetten op de Simyo-site.
Ik heb dit nog niet geprobeerd op een andere plaats dan hier thuis binnen het bereik van het wifimodem, maar volgens de monteur van vanochtend werkt het overal - ALS het werkt. Dat ga ik morgen uitproberen. Werkt het, dan is alles weer goed.
Prettige avond!
Badge
SORRYSORRYSORRY

Fout in het begin:

Ga in de HTC Mail naar het Postvak in van het account dat je wilt bewerken
Ga naar Menu
Tik op Meer
Ga naar Instellingen
Ga naar Accountinstellingen
Bij emailadres, vul in:
Je @casema emailadres
Badge +6
Beste Klaartje,

Blij te horen dat het je gelukt is met het instellen van je e-mail op je toestel.

Reageer