.

Vraag

Instellingen mobiel internet wil niet lukken

  • 18 February 2012
  • 8 reacties
  • 2694 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Goedeavond,
Ik heb vanmiddag een internetbundel genomen bij Simyo, echter lukt het me nog steeds niet om de instelling in mijn toestel goed te krijgen voor het mobiele internet...en na vele pogingen...en alles stap voor stap handmatig te hebben ingevoerd (zoals hier op het forum vermeld word) werkt het nog steeds niet, en weet niet waar het probleem in zit of wat ik nu precies verkeerd doe of dat ik ergens een stap gemist heb.
Ik heb een Samsung Galaxy Y model GT-S 5360 met een android versie 2.3.6.
Er staat standaard al bij de instelling KPN in...maar heb een nieuw punt aangemaakt zoals aangegeven op het forum, en KPN uitgeschakeld en het nieuwe punt geactiveerd.
Wie kan me er verder mee helpen....ik ben het ff helemaal kwijt nu.
groet Arina

8 reacties

Badge
Hallo,
Vaak zijn de instellingen die je krijgt onduidelijk of niet volledig. Zelf heb ik voor mijn toestel de handmatige instellingen van de site van KPN afgehaald. Omdat Simyo het netwerk van KPN gebruikt, werkt dat. Hier is de link voor jouw toestel: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/s5360-galaxy-y/internet/handmatig-instellen
Succes.
Badge
kpn staat er al in bij internet instellingen maar die werkt dus ook niet.
Badge
Ik heb het ook al geprobeerd op de manier zoals je beschrijft via de site van KPN..en dan de voor mijn toestel, maar dan nog werkt het niet helaas.
Badge +3
Krijg je een speciefieke foutmedling?
Heb je het toestel al eens uit en aan gezet?
Heb je via mijn Simyo de instelling: Internet op je mobiel / MMS wel aan staan?
Staat onder menu, draadloos en netwerken, mobiele netwerken, pakketgegevens gebruiken wel aan?
OF
Bij sommige samsung modellen kun je ook de aan/uit knop indrukken. Dan krijg je een scherm waar de optie dataverbingstand aan/uit kunt zetten, deze moet aan staan. Anders maakt je mobiel geen gebruik van het mobiele netwerk (3G).
Badge
Nee krijg geen specifieke foutmelding, alleen toen ik probeerde verbinding te maken met internet de melding dat hij geen verbinding kon maken met internet en dat ik me instellingen moet nakijken of daar alles goed staat.
Heb diverse malen toestel aan en uit gehad, via mijn simyo staat internet op mobiel gewoon aan.
En ja pakketgegevens gebruiken staat ook aangevinkt.
Alles stap voor stap gedaan zoals hier uitgelegd op het forum maar werkt dus niet.
Badge +2
Hi arina,

Uit onze gegevens blijkt dat de optie internet op je mobiel niet volledig was ingeschakeld. Wij hebben dit bij deze aangepast op het netwerk. Je dient je toestel eenmalig uit en weer in te schakelen zodat de wijzigingen op het netwerk van kracht gaan.

Groetjes,

Arie
Badge
Quote;1 week geleden 21:52
Nee krijg geen specifieke foutmelding, alleen toen ik probeerde verbinding te maken met internet de melding dat hij geen verbinding kon maken met internet en dat ik me instellingen moet nakijken of daar alles goed staat.
Heb diverse malen toestel aan en uit gehad, via mijn simyo staat internet op mobiel gewoon aan.
En ja pakketgegevens gebruiken staat ook aangevinkt.
Alles stap voor stap gedaan zoals hier uitgelegd op het forum maar werkt dus niet.

Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb vanalles gedaan, wel 100x alle instellingen veranderd. Tussendoor toestel aan en uit. Instellingen van dit forum, van kpn site. Ik weet het niet meer. Zelfs gelet op hoofdletters/kleine letters. Verschillende keren gebeld met helpdesk van simyo. Veel verschillende verhalen. Zoals automatisch opwaarderen moet op aan staan. Wifi aan/uit, handmatig netwerk selecteren. Bij mij geen simyo, alleen kpn. Ik ben er zat van. Gaat om het toestel van mijn dochter. Ze doet nu alleen maar bellen en sms-en. Daar is haar bundel niet voor bedoeld, maar op te whatsappen enz. Ik zit er aan te denken om over te stappen naar andere provider. Mijn gezin heeft allerlei providers en toestellen. Instellen was geen enkel probleem. Dit is toestel nr 4 welke ik in moet stellen. Maar bij Simyo krijg ik het niet voor elkaar. Ze heeft een Samsung B5510. Alles schijnt het te doen, maar nog steeds geen internet..........pppff
Badge
Enja, hoor ! Alweer 2 dagen geleden een bericht gepost, gevraagd om hulp. DM gestuurd naar de moderator. Wat ik al had verwacht: GEEN REACTIE. Top ! Klasse! Bij Simyo moet je zijn. Daar is de service en hulp enorm. Excuus hoor. Ik heb er genoeg van.

Reageer