.

Vraag

In een korte tijd een hoop kosten gemaakt, kunnen jullie iets betekenen?


Doordat ik van 11:36 uur tot en met 11.37 uur geen wifi verbinding had, heb ik een rekening van 170,35 euro gekregen. De, zoals ik nu lees, onder verschillende gebruikers bekende 8,79 per 60MB…. In 2 minuten tijd kan je dus zo de klos zijn (afhankelijk van wat je op dat moment op internet aan het doen bent)! Ik schrik hier natuurlijk enorm van. Om 11.37 uur kreeg ik nog een sms dat ik 80% van mijn internetbundel gebruikt had. Gelukkig, dus ik was nog net op tijd om te ontdekken dat ik de wifi uit had staan. Om daarna tot de conclusie te komen dat het kwaad al geschied was. Om het nummer nu weer te kunnen gebruiken, moest ik 100 euro storten, wat ik al gedaan heb.

Graag verzoek ik u, om uit coulance, het bedrag van 170,35 euro (!) kwijt te schelden. Ik heb niet gezien dat ik, wat ik natuurlijk normaal wel heb, mijn wifi uit had staan.


16 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Htur,

 

Welkom op het Simyo forum, ontzettend balen dat je hoge kosten hebt gemaakt!

 

De reeks van bekende 58,59 MB kun je inderdaad zien als een grote internetsessie, vaak zie je deze terug wanneer je iets aan het streamen bent of downloaden. Dan kan het inderdaad in en korte tijd snel oplopen. Vandaar dat de 80% en 100% sms vlak na elkaar verstuurd zijn om 11:36. Ik kan me voorstellen dat het onbewust gebeurd is, ik kijk daarom graag mee of ik iets kan betekenen in de kosten. Kun je me daarvoor een privébericht sturen met jouw NAW gegevens?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum.

Of nou ja nieuw, ik ben al heel, heel lang klant bij simyo, maar wat ik altijd dacht dat dat simyo of iedere telefoonmaatschappij een service verlenend bedrijf hoort te zijn.

Maar dit is geen service verlenen. Dit is gewoon profiteren van de ouwe contracten die simyo met iedereen nog heeft lopen.

Met de tegenwoordige snelheden van het downloaden moet je echt heeeeel snel handelen als je over je limiet heen bent, zoals je hier wel leest van deze gedupeerde klant van simyo.

60 MB is niets meer tegenwoordig, simyo zit nog in de floppy tijd, maar schraapt als een debiel geld binnen van ons. 

Want wat is er gebeurt, waarschijnlijk is hier 1500 Mb over het limiet gegaan, en dat gaat dus in minder dan twee seconde tegenwoordig.

 

Lijkt mij wel zo netjes om gewoon de MB's als extra bundels te laten betalen die je kan kopen als je bijna aan je limiet bent, dan kom je op 15 euro ofzoiets zoals je wel eens vaker leest.

Maar ik kan me hier niet mee bemoeien natuurlijk het is aan de welwillendheid van deze mensen hier ofzo.Dan kunnen die weer goed slapen vannacht en vertellen welke goeie zaken ze hier op het forum doen zoals ik hier en daar lees.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Bjean,

 

Bedankt voor je reactie, of eigenlijk jouw meerdere reacties. Ik ga proberen in deze reactie zo uitgebreid mogelijk antwoord te geven op jouw vragen/opmerkingen, anders word het namelijk verspreid over 4/5 topics. Dat is voor jou onhandig om terug te lezen en voor ons ook onhandig werken.

 

Ik kan me voorstellen dat je het niet helemaal eens bent met de manier hoe Simyo werkt en dat je veel liever had gezien dat het internet word stopgezet wanneer de bundel op is. Klanten ontvangen van ons een sms wanneer de bundel voor 80% en voor 100% is verbruikt, daarna is het je eigen verantwoordelijkheid/keuze om MB's bij te kopen, het internet uit te schakelen of verder te internetten voor €0,15 per MB. Wanneer je iets aan het streamen of downloaden bent over de mobiele data kan het inderdaad heel snel gaan waardoor je onopgemerkt hoge kosten kan maken. Sowieso is het af te raden dit via de mobiele data te doen maar gewoon lekker wanneer je verbonden bent met de WiFi. Wanneer een klant wel kosten heeft gemaakt en contact met ons opneemt kijken we altijd even mee om te kijken hoe en waar we kunnen helpen. Iedere situatie is natuurlijk anders dus is er misschien voor elke situatie ook een andere oplossing. We vinden het belangrijk dat het niet nog een keer gebeurd en delen daarom ook vaak nog wat tips, we lossen het altijd op via een privébericht. 

 

Ik zie dat je zelf geregistreerd bent op het forum met een prepaid aansluiting, is er misschien iets waar ik je bij kan helpen? Dan hoor ik het graag!

 

Groetjes,

Daisy 

Het is niet een kwestie van bijkopen. Die mensen , van wat ik hier lees, hebben niet in de gaten dat de wifi niet meer werkt. Of er niet meer is. En dan met de snelheid van het internet van tegenwoordig ben je na het mooie smsje, wat goed bedoeld is, begrijp me niet verkeerd,.. maar dan ben je al veel te laat met het stop zetten van de verbinding. Wat nu dus overduidelijk blijkt.

Maar als je zo"n contract afsluit van simyo sta je daar niet bij stil. Dan denken de meeste mensen, ooow ja nou,  ik ga toch niet over mijn bundel,.. of ja dan koop ik wel wat bij voor het zover is. Maar zo werkt het tegenwoordig niet meer en daar plukt simyo de vruchten van.

Ik heb eens verder gezocht of gekeken dat mijn neus lang is, maar ik heb iemand van arag gesproken en die zegt, DAT DIT NOG KAN. Ja die was heel verbaasd.

Dus mensen, iemand van de gedupeerde die een rechtsbijstand verzekering heeft, kijk eens wat ze voor advies geven. Misschien heb je een kans van slagen en maken ze er een zaak van.

Voor de rest,… jullie op het forum doen goed werk, dat zie ik ook wel, maar dat simyo is niet te bereiken, die zitten hun zakken vol te laden en zijn onaantastbaar, de oprichters of misschien gewoon wel de bazen van kpn die kan je nooit bereiken en dat is best laf. Want kan hij of zij, de baas, echt verantwoorden waarom iets in drie seconde vier tot vijf honderd euro moet kosten??...Of zoals Htur, van wie dit topic is wat ik hier vol zit te tiepen, in twee seconde 170 euro en 35 cent armer is. Niet normaal toch, wat je ook gaat zeggen of tiepen, denk je eens in dat je dat gebeurt. En ga dan niet zeggen ja maar je bent zelf verantwoordelijk enz… ja dat is lekker kort door de bocht want het had jouw in het begin dat je bij simyo kwam ook kunnen gebeuren, toen wist je ook niet van deze onzin bedragen. Twwe seconden en 170 euro lichter. NIet normaal denk je eens in.

Hoe lang moet een gewone werknemer hiervoor wel niet werken, maar oke op het eind van onze rit zal iedereen zich moeten verantwoorden. En ik zou zeggen succes dan simyo.

Groetjes,

Bert

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Bjean,

Ik ben het ook oneens met Simyo op dit punt. Ik geloof dat alle Forum Experts (=behulpzame klanten) allemaal dit ook anders willen zien. Ik geloof zelfs dat diverse medewerkers het graag anders zouden willen zien. Hierover heb uitgebreid hier gepost.

Rechtsbijstand ga je in dit geval niets mee aankunnen. Het klinkt misschien gek, maar juridisch zit hier echt niets fout. Daarnaast gaat een rechtsbijstandsverzekeraar voor een paar honderd euro geen zaak aan.

Ik snap dat je graag wilt horen: We gaan het aanpassen! Dat zou ik zelf ook het liefst horen. Ik denk dat je dat echter niet dat je dat binnenkort te horen gaat krijgen!

Dus als je dat niet te horen gaat krijgen, wat verwacht jij als antwoord van een moderator/Community manager/Simyo medewerker? Het enigste dat zij kunnen zeggen op dit punt is een lange versie van het volgende: "Ik geef je wens door. Dit is nu eenmaal hoe het nu is. Kan ik je met iets anders helpen?” Meer dan dat gaat er niet inzitten en daar kunnen deze medewerkers ook echt niets aan veranderen.

Simyo medewerkers sturen mensen met een kluitje het riet in inderdaad.

Wiegen gedupeerde in slaap, klopt.

Zijn de paraplu van de grote bonzen, klopt.

Die grote heren zijn onbereikbaar, klopt

Dirk Scheringa moest verdwijnen vanwege woeker polissen, maar Simyo blijft gewoon doorgaan. Vandaag zullen er ook weer de nodige idiote bedragen worden gestolen. Ik denk namelijk dat dit heeel veel gebeurt zonder dat wij het weten. Mega bedragen,...Niet iedereen weet van dit forum, ik wist het ook niet namelijk. Ik ben al zolang klant. Ik dacht ik ga eens wat lezen maar dat had ik beter niet kunnen doen. Het is in en in triest.

Reputatie 7
Badge +9

@Bjean,

Ik vind het jammer dat je mijn vraag niet beantwoord. Ik vroeg:

Ik snap dat je graag wilt horen: We gaan het aanpassen! Dat zou ik zelf ook het liefst horen. Ik denk dat je dat echter niet dat je dat binnenkort te horen gaat krijgen!

Dus als je dat niet te horen gaat krijgen, wat verwacht jij als antwoord van een moderator/Community manager/Simyo medewerker?

Je stap daarnaast over dingen heen.

  • Op praktisch alle Android toestellen kun je op dat toestel gewoon een limiet instellen. Doe je dat, dan heb je hier geen last van. (IOS is moeilijker)
  • In tegenstelling tot banken, kun je bij mobiele providers gemakkelijk overstappen. Indien je jaarabonnement hebt, kun je dat afkopen. Indien je reeds een jaar klant bent, een maandabonnement hebt of prepaid hebt, kun je in 1 maand wisselen naar een andere provider. Je mobiele nummer kan je meenemen in tegenstelling tot IBAN nummers (is bewuste keuze van de banken om overstappen lastiger te maken; Er zijn immers ook landen waar je je bankrekeningnummer mee kunt nemen naar een andere bank.)
  • Diverse andere providers rekenen ook per MB  buiten de bundel. Bijvoorbeeld 50PlusMobiel, Ben, Simpel, Youfone en zo zijn er mogelijk nog wel meer. Sommige van die providers bieden echter wel de mogelijkheid om bij te betalen om een dataplafond te krijgen.
Reputatie 7
Badge +6

Hoi Bjean,

 

Het feit dat klanten niet door hebben dat ze niet meer verbonden zijn met de WiFi, dat kan natuurlijk gebeuren. Maar zoals zij dat niet doorhebben, heeft Simyo dat natuurlijk ook niet door. We informeren op tijd wanneer de internet bundel voor 80% en 100% is verbruikt, daarna zijn er opties om bij te kopen, te stoppen met internetten of door te blijven internetten voor €0,15. Dit is volledig iemand zijn/haar eigen keuze/verantwoordelijkheid. Tegenwoordig bieden we zelfs grotere bundels aan en is dit met Simyo compleet uit te breiden tot 40GB, waar je denk ik niet zo snel overheen gaat? Daarnaast is er tegenwoordig een hoop mogelijk met "offline" streamen en is er bijna overal wel een WiFi punt.

 

Wanneer een nieuwe klant een contract afsluit zijn dat nu eenmaal de voorwaarden waar je mee akkoord gaat, het is niet zo dat de klant dit niet weet of hier niet van op de hoogt is. 

 

Begrijp me niet verkeerd, zoals Groentjuh al schreef snappen we je punt en ik snap dat je het graag anders ziet. Ik kan enkel opnieuw kenbaar maken dat er behoefte is aan een dataplafond, zoals Groentjuh al schreef doen zij en ik overigens ook ons best om dit mogelijk te maken. Bedankt voor je reacties, ik wil je nogmaals meegeven dat het geen zin heeft om op meerdere topics te gaan reageren, daarnaast is dat ook niet echt de bedoeling. Je kan een nieuw topic openen om daar je beklacht nog te doen of een mailtje sturen naar webcare@simyo.nl. 

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy

Dus als je dat niet te horen gaat krijgen, wat verwacht jij als antwoord van een moderator/Community manager/Simyo medewerker?

Dat  de data die overschreden is, die per ongeluk verbruikt is, dat die gewoon door berekend wordt. als extra bundels per 500 Mb, wat hier ook wel eens gebeurd dacht ik.

Maar oke, even dit nog als laatste dan ben ik weg, voorgoed zijn jullie van mij af, ik zal niet meer zeuren in de happy community. Dit is wat jullie niet willen horen op het forum een beetje tegen gas. Moet allemaal op de simyo manier hier.

Wat ik net begrepen heb van de simyo manier is alleszeggend.

Als je door je data limiet heen bent wordt je nummer geblokkeerd, je moet dan €100,- overmaken en dan is alles weer in orde, de rest komt later, er is in ieder geval € 100,-  binnen op de rekening van Simyo zodat je je nummer weer kan gebruiken. Dit is om je te beschermen.

Waarom is dit geen € 5,- bijvoorbeeld, nee meteen € 100,- dus, die is in de pocket voor als je je telefoon weer gebruiken wilt.

Nou oke, sorry Htur voor mijn berichtjes, maar waarschijnlijk ben jij ook al weg bij simyo.

 

groetjes

 

 

 

Kan iemand mijn profiel verwijderen van het forum, ik kan dat niet zelf  lijkt  wel??? Maf

Reputatie 7

@Bjean Nee hoor, helaas (voor jou dan wellicht),posts en dus ook een profiel blijven staan, zodat een ieder dit terug kan vinden en er wat aan heeft indien hij/zij de zoekfunctie gebruikt.

Maar man o man, wat kun jij overdrijven zeg. De vergissing/fout ligt natuurlijk dan ook altijd bij/aan een ander.

Veel succes en plezier bij je andere provider.

Reputatie 7
Badge +9

Dus als je dat niet te horen gaat krijgen, wat verwacht jij als antwoord van een moderator/Community manager/Simyo medewerker?

 

Als je door je data limiet heen bent wordt je nummer geblokkeerd, je moet dan €100,- overmaken en dan is alles weer in orde, de rest komt later, er is in ieder geval € 100,-  binnen op de rekening van Simyo zodat je je nummer weer kan gebruiken. Dit is om je te beschermen.

Dat is niet wat er gebeurd.

Als je door je data limiet heen bent wordt per MB 0,15 euro gerekend. Als je dan nog eens ~667 MB gebruikt, dan treed bij Simyo de hoogverbruik regeling in. Deze regeling is een soort noodstop, die probeert de hoogte van facturen nog enigszins te beperken. Zodra Simyo’s systeem van KPN's systeem heeft gehoord dat een aansluiting meer dan 100 euro per dag of 250 euro per week heeft verbruikt buiten de bundel zal die aansluiting geblokkeerd worden. Helaas komt verbruik van KPN's systeem niet real-time in Simyo's systeem, dus zit er enige vertraging in het blokkeren van de aansluiting.

Het is dus niet door de databundel heen → Hup 100 euro betalen! Nee, er is dan nadat de bundel op is nog zo'n 667 MB buiten de bundel verbruikt. Zonder de blokkade zou de rekening nog veel hoger kunnen oplopen bij klanten.

 

Dus als je dat niet te horen gaat krijgen, wat verwacht jij als antwoord van een moderator/Community manager/Simyo medewerker?

Dat  de data die overschreden is, die per ongeluk verbruikt is, dat die gewoon door berekend wordt. als extra bundels per 500 Mb, wat hier ook wel eens gebeurd dacht ik.

Dit is in ieder geval in het verleden de coulanceregeling geweest. Tegenwoordig wordt dit in privéberichten behandeld, dus is dit niet te lezen voor andere tenzij de klant zelf de afloop post op het forum. Lang niet altijd gebeurd dit.

 

Maar oke, even dit nog als laatste dan ben ik weg, voorgoed zijn jullie van mij af, ik zal niet meer zeuren in de happy community. Dit is wat jullie niet willen horen op het forum een beetje tegen gas. Moet allemaal op de simyo manier hier.

Dat je tegengas krijgt is voornamelijk door de manier waarop je dit deed. Ik denk dat je hele andere reacties had gehad als je een eigen topic had gestart met bijvoorbeeld:

Ik lees hier, hier en hier dat veel klanten hoge rekeningen krijgen als ze buiten hun bundel gaan. Ik schrik hier van! Hoe zit dat en gaat Simyo iets doen om dat in de toekomst voor klanten te voorkomen?

Dan hadden je waarschijnlijk nog steeds te horen gekregen dat Simyo vooralsnog niets aan gaat doen en als je dat respectvol had geaccepteerd zou je veel minder tegengas hebben gehad.

Beste “forum experts” en “community managers”,

Is wat mij (en velen met mij) is overkomen, jullie ook weleens overkomen? Dan weten jullie ook hoe het voelt om met zo’n groot bedrag geconfronteerd te worden! Dan ben je daarna namelijk niet persé op zoek naar de letter van de wet. Ik begrijp nu dat dit absurde bedrag (8,79 euro per 60MB dat je boven je bundel zit), ergens beschreven staat en ik dat vast had moeten weten toen ik tekende. De tips die jullie meerdere keren na dit voorval gegeven hebben, heb ik zelf meteen na die vervelende 2 minuten ontdekt.

Waar ik naar op zoek was, was gezien te worden als klant. Een trouwe vriendelijke GOEDE KLANT. Eentje die je wilt behouden, omdat hij/zij zonder dit voorval gewoon elke maand 21 euro (2 bundels) zou betalen. Dit heb ik nu bijna 4 jaar gedaan. Ik heb de afgelopen dagen hier echter niet ervaren dat ik voor jullie een trouwe klant ben. Ik kreeg via het forum te horen dat er voor mij geen regeling getroffen kon worden. Gelukkig is dit echter na vele telefoontjes veranderd in een 50% regeling. Daar ben ik, na alle spanningen die zoiets meebrengt mee akkoord gegaan (85,13 euro voor ongeveer 1200 MB buiten de bundel), maar ergens blijft de manier waarop alles verlopen is voor mij niet prettig. Zeker niet wanneer je op dit forum leest dat anderen een veel ruimere (!) coulance regeling hebben gekregen. En ja, ik weet dat je niet elk geval over één kam kunt scheren. Ik ken de antwoorden!

Maar zo te lezen @RicoK en @Groentjuh moet ik maar gauw naar een andere provider gaan als ik me zo goed kan vinden in wat @Bjean schrijft! Zo gaan jullie dus ook, indirect, met mij, een heel gewone leuke klant om. Niet zeuren, want anders kan je beter vertrekken. Is dat echt de beste oplossing? Voor een nu goed verdienend bedrijf misschien wel? Dan maakt blijkbaar 21 euro per maand erbij of eraf niet uit. Maar wat als het wat minder gaat? Dan heb je de klant weer nodig?

Ach ja, het heeft mij allemaal ook al te lang bezig gehouden. Ik heb ervan geleerd en ga er uiteindelijk alleen maar op vooruit! Dankjewel Bjean dat je je met mij hebt verbaasd dat dit soort dingen in Wifi-land mogelijk zijn! Ik ben dus niet de enige…

Succes @Daisy@RicoK@Groentjuh met het uitleggen aan anderen van hoe de regels bij Simyo zijn en hoe je jezelf vervolgens daartegen kunt wapenen om niet in de problemen te komen! Ik ga mijzelf eens verdiepen in voor mij klantvriendelijkere regels.

Reputatie 7
Badge +9

Maar zo te lezen @RicoK en @Groentjuh moet ik maar gauw naar een andere provider gaan als ik me zo goed kan vinden in wat @Bjean schrijft! Zo gaan jullie dus met mij, een heel gewone leuke klant om. Niet zeuren, want anders kan je beter vertrekken.

@Htur, ik kan mij heel goed in @Bjean vinden. Ik vind het zelf ook gewoon heel slecht dat Simyo niets doet met deze klantwens. Enkele forum experts en ik zeuren hier al letterlijk jaren om. Zelfs genoeg dat ik min of meer weet hoe op dit moment te steel in de vork zit. Ik communiceer daar eerlijk over en wil jullie min of meer onze/mijn frustratie hierin besparen.

Hoewel het lijkt alsof ik voor de moderatoren lul, heb ik samen met enkele andere Forum experts deze klantwens zo doorgedramd dat de stemming op dit forum simpelweg voor niemand meer leuk was. Waarna vele en vele posts, privéberichten en zelfs telefoongesprekken over dit onderwerp zijn geweest. Ik ken echt de frustratie; Hel, ik weet zelfs dat sommige medewerkers liever een andere manier zouden willen zien.

Ik kan het dan ook niet anders zeggen: Deze berg zal zich niet snel laten verplaatsen; Ik probeer het al jaren!

Met goed zoeken kun je waarschijnlijk zelfs posts vinden waar ik aangeef welke providers hier beter in zijn. En nee, het is ook echt niet de eerste keer dat ik simpelweg zeg: Als je je niet kunt vinden in deze voorwaarden, ga (zodra mogelijk) naar een andere provider, die beter is op dit aspect. Ik raad aan om bij het selecteren van deze nieuwe provider ook goed naar de kleine lettertjes te kijken. Voorwaarden over hoeveel verbruikt mag worden (bij onbeperkt/FUP), wat er buiten de bundels gebeurd, wat er in het buitenland verbruikt mag worden etc etc zijn allemaal ook belangrijke onderdelen van ieder abonnement, maar worden vaak vergeten in de vergelijkingen.

Dat tegenwoordig overigens slechts 50% van de kosten buiten de bundel wordt vergoed als coulance is mij overigens ook nieuw en vind ik persoonlijk ook vrij mager als ik zie hoe gigantische bedragen hier soms buiten de bundel langskomen.

Reputatie 7

@Bjean @Htur Ik kan het niet beter verwoorden dan door @Groentjuh gedaan!

Als het gras aan de andere kant van de heuvels groener is/lijkt, stap gerust over.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Htur en Bjean,

 

Het is duidelijk hoe jullie er over denken, bedankt voor het delen. Volgens mij hebben we (ik en de forumexperts) meerdere keren uitgelegd hoe het werkt. Ik kan me goed voorstellen dat je het daar niet mee eens bent of dat er misschien een betere match is met een andere provider. Het is super vervelend wanneer een klant veel buiten de bundel kosten maakt, wanneer een klant contact opneemt kijken we altijd wat we kunnen betekenen in de kosten. Iedere situatie is anders, dus bij iedere situatie is ook een andere oplossing.

 

Het lijkt mij niet nodig om deze "discussie" voort te zetten. Wanneer je nog wat hierover kwijt wil is dat mogelijk door te mailen naar webcare@simyo.nl

 

Thanks Groentjuh en RicoK!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer