.

Beantwoord

In ander halve week 500mb op

  • 10 April 2013
  • 10 reacties
  • 518 Bekeken

Beste,

Ik heb vanaf 2 april 2013 een sim only abbo maar nu is de 500mb van mijn internet bundel al op.
Bij mijn vorige abbo heb ik hier totaal geen last van gehad, hoe kan dit, klopt dit wel?

Mvg

Quinny
icon

Beste antwoord door Alex 12 April 2013, 17:28

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Heb je een iPhone?
Ja dat klopt
Reputatie 7
Badge +9
Het is een bekend probleem dat moderne smartphones zoals de iPhone ongemerkt veel data Mb's verbruiken, o.a. doordat apps verbinding maken met het internet om zaken te downloaden (updates bijvoorbeeld) zonder dat de eigenaar van de smartphone daar erg in heeft. Ook wordt er soms ongemerkt overgeschakeld van Wifi naar het mobiele datanetwerk. Dan ben je snel door je internet  bundel heen (als je die hebt), en betaal je het reguliere (hoge) tarief. Meer info hier:
https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/
Kan je mij vertellen waarom ik de afgelopen 2 jaar daar geen problemen mee heb gehad en nu ik bij jullie zit wel? Dat is wel vreemd..

Welke app is dat dat je verbruik van mb's kan meten?

Gr
Als ik bij mijn verbruik kijk dan zie ik ook niets staan, wel raar!
Reputatie 1
Badge +2
Toen ik de kop zag wist ik het al: een IPhone.

Blijft opmerkelijk dat die dingen zoveel data slurpen.
Kunnen jullie zien aan mijn verbruik wat is misschien is gebeurd
Reputatie 7
Badge +9
Alleen een moderator kan dat zien, KPNfreak en ondergetekende zijn alleen maar forumleden net als jij...
Reputatie 3
Badge +9
Vanwege privacy redenen kan Simyo die info niet geven. Ik zou een app installeren die het wel kan niet.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Quinny,

We kunnen inderdaad niet zien welke apps of sites een klant bezoekt. Ik kan je daarom ook helaas niet vertellen welke app hiervan de oorzaak is. Er zijn zoals Martijn al aangeeft, apps die dit wel kunnen controleren. My data manager kan dat bijvoorbeeld. In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe je veel mb's verbruikt met je toestel.

Groetjes,

Alex

Reageer