.

Beantwoord

Ik krijg een waarschuwingssms van UPC over mijn internetbundel. Hoe kan dat?

  • 19 June 2017
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Ik krijg van UPC helpdesk de mededeling ( SMS) dat ik 80% van mijn internet bundel gebruikt zou hebben en dat ik bij Simyo extra MB's kan aanschaffen. Wat heeft UPC met Simyo te maken?? Bovendien zou ik nu ineens heel hoog in mijn verbruik zitten terwijl ik altijd juist een heel laag verbruik heb en niet plotselking op een andere manier met internet omga deze maand. IK heb het vermoeden dat er iets niet klopt. Rara hoe kan dit??
icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 June 2017, 08:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo stuurt dat soort SMSjes vanuit het nummer 1200. Dat is ook het nummer van de klantenservice van Simyo (als je belt via een Simyo aansluiting) en dat is ook het nummer van de klantenservice van Ziggo/UPC (als je belt via een Ziggo/UPC aansluiting).

Waarschijnlijk heb jij dat nummer dus als UPC klantenservice in je toestel staan, terwijl het telefoonnummer 1200 door vele providers als klantenservice nummer wordt gebruikt.

Heb jij een android toestel, dan kun je onder instellingen (-> draadloos & netwerk) -> Datagebruik kijken welke applicatie veel data heeft gebruikt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Kwestie,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is over de waarschuwingssms die je hebt ontvangen.

Groentjuh heeft je hier goed bij geholpen, zie ik. Het klopt wat hij zegt! De waarschuwingssms wordt altijd verstuurd vanaf een 1200 telefoonnummer. Dit nummer wordt door alle telecombedrijven gebruikt als nummer van de klantenservice. Afhankelijk van de aansluiting waar je mee belt, wordt je hiernaar doorverbonden. Dit betekent dat als je vanaf een UPC vaste lijn belt naar 1200 je wordt doorverbonden naar hun klantenservice. Bel je naar 1200 vanaf je Simyo simkaart? Dan kom je bij ons terecht. 😳 Ik vermoed dat je het nummer 1200 als UPC hebt opgeslagen in je telefoon. Dit kun je gemakkelijk aanpassen via je contactpersonen.

Balen dat er zoveel onduidelijkheid is over je internetverbruik.:( Het is voor ons niet mogelijk om in te zien wat er precies is verbruikt. Wij houden namelijk alleen bij hoeveel MB's je verbruikt en op welke datum en tijdstip het verbruik heeft plaatsgevonden. Gelukkig houdt je telefoon wel precies bij wat er is verbruikt. Wij hebben een uitgebreide blog geschreven waar je dit kunt vinden in je telefoon. Klik hier voor meer informatie.

Volgens onze gegevens heb je inmiddels extra MB's bijgekocht. Dat is heel erg goed! Maak je dus vooral geen zorgen voor kosten buiten je bundel. Op dit moment heb je nog ruim 158 MB's over van je internetbundel. Als dit opraakt, gaan de extra MB's pas in. Zodra je internetbundel opraakt houden wij je hiervan op de hoogte.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Groentjuh, heel erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer