.

Beantwoord

IK kan geen e-mail versturen. Ik krijg de melding: server staat relaying niet toe. Hoe kan ik dit oplossen?


als ik een email wil verzenden via wifi van mijn zoon of dochter of via het mobiele netwerk, krijg ik de melding email versturen mislukt, Er is een kopie in uitgaand geplaatst. De server accepteert de ontvanger.........niet, omdat de server relaying niet toestaat. Als ik wifi thuis gebruik is er niets aan de hand. Wie weet hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Ray 4 May 2017, 19:06

Bekijk originele reactie

37 reacties

Reputatie 6
Badge +7
😃!
😀😂👍
Graag gedaan Rob,

Factuur is onderweg 😃 Haha grapje 😛
Iedereen nogmaals bedankt😊
Badge +7
Hoi Rob Bakker,

Wat fijn dat het uiteindelijk is gelukt en dat je nu wel je mails kunt verzenden 🙂 Als we je weer ergens bij kunnen helpen, zien we je dan weer terug op het forum?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp :D
@Friesian, Ik heb een ander antwoord gemarkeerd 😉
Hallo Ray, ik heb gedaan wat jij aangaf. Volgens mij lukt het nu. Ik heb thuis mijn wifi afgezet en het mobiele netwerk aan. Het bericht wordt nu verzonden op mijn Iphone. Dank je voor het geduld dat je hebt opgebracht om mij wegwijs te maken.
Groetjes
Rob
Hallo Ray, dank je wel voor je reacties. Ik ga het doen. Gr. Rob
Accounts verwijderd zoals ik adviseerde? Na het verwijderen van alle accounts herstart je de telefoon. Daar ga je naar toestelhulp (zie link) van Simyo en volg je de stappen. Na het in volgen van alle stappen toestel herstarten. Nu moet het goed zijn.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/apple/iphone-5s-ios-10/topic/e-mail/handmatig-instellen/choice/hotmail
Ik word er een beetje moe van dat in deze moderne tijd niet gewoon een email zonder problemen kunt verzenden
Hoi Samantha, Verzenden lukt niet bij wifi van een ander en ook niet via het mobiele netwerk. Alleen bij uitgaande e-mails . Gr. Rob
Ik begrijp waarom het antwoord is aangemerkt, maar eigenlijk moeten forumbezoekers veel verder doorscrollen naar het JUISTE antwoord, het echt helpende. Misschien kan hier even een verwijzing naar gemaakt worden veel eerder in het topic.
Ook de ingekomen account?

Ik weet niet wat je daar mee bedoelt maar alles email accounts dus.
Badge +7
Hoi Rob Bakker,

Wat jammer dat het nog niet is gelukt! Het is inderdaad wel handig om de juiste e-mailprovider te gebruiken, haha. Het maakt in ieder geval niets uit dat je geen internetbundel hebt. Het enige dat belangrijk is, is dat je simkaart verbinding kan maken met mobiel internet. En dat kan je simkaart.

Zo te zien zijn de heren je al goed aan het helpen om dit probleem op te lossen. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je met je laatste vraag bedoeld. Loop je vast bij de stap over de 'server inkomende post'? Of loop je ergens anders tegenaan?

Groetjes,
Samantha
Ook de ingekomen account?
Ok ga ik doen . Dank je
Ps. Herstart je telefoon eerst na verwijdering.
Verwijder al je huidige email accounts. En volg daarna de stappen uit de link.

https://www.emailinstelling.nl/iphone/outlook-mail-instellen
Sorry. Mijn provider is KPN. Het hotmail adres heb ik nog niet zo lang. Klopt is outlook
Ik vraag eerder wie je email provider is en dat zeg je KPN en later zeg je dat je email eindigt op @hotmail.com. Dat is de email provider dus Outlook.

Om de juiste info te krijgen is het dus wel van belang ook de juiste info te verstrekken. 🙂
Ik zit alleen bij uitzondering buitenshuis op internet . Is voor mij niet rendabel. Dank je in ieder geval voor je tip.
Reputatie 4
Badge +4
Ah oke. Buiten de bundel internetten kost een godsvermogen (been there, done that). Als je vaak mobiel internet aanzet is het wellicht een overweging een internetbundel te nemen.
Ik betaal basisbedrag €4. Als ik dan een keer op internet ga betaal ik de kosten buiten de bundel.
Reputatie 4
Badge +4
Dat komt omdat je SMTP server ingesteld is op de servers van KPN. Waarschijnlijk heb jij thuis een KPN verbinding, maar je zoon en dochter niet. Daarom kun je thuis wel versturen, maar elders niet.

Hoe kun je op het mobiele netwerk als je geen internetbundel bij Simyo hebt?
Als ik op Wifi thuis zit, is er geen probleem. Wel op Wifi bij mijn zoon en dochter en als ik het mobiele netwerk aanzet
Reputatie 4
Badge +4
Ok dank je . Het maakt toch niet uit dat ik geen internetbundel heb bij Simyo?
Neen, als je maar wel op Wifi zit.

Reageer