.

Beantwoord

Ik heb in een korte tijd een hoop MB's vebruikt. Wat kan ik doen?

  • 4 March 2021
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Hallo,

Ik ben me rot geschrokken vandaag, opeens kon ik niet meer bellen. Ik ben toen wezen kijken op Simyo en het bleek dat ik al over mijn limit ben heen gegaan. Wat belachelijk snel is, want volgens mijn MB verbruik is dat binnen één dag gebeurt. 2000 MB in één dag! Dat is al onduidelijk, want ik heb niks raars gedaan die dag. 

Vervolgens heb ik dus (volgens Simyo) binnen 5 minuten 1205,6 MB verbruikt, met als vervolg een rekening van 170 euro. Dit is belachelijk veel. De tijd waarin ik 1205.6 MB verbruikt zou moeten hebben  was ik onderweg naar de metro en luisterde ik een Podcast (die ik altijd van te voren download). Je ziet op de rekening ook dat ik binnen 4/5 seconde precies 58,59 MB verbruik en dat 20 keer achter elkaar! Ik heb elke mogelijkheid geanalyseerd om dit verschijnsel de verklaren en het klopt gewoon niet. 

1 maart: Nieuwe MB's , diezelfde dag al verbruikt?? (2000MB)

2 maart: binnen vijf minuten 1205,6 MB verbruikt??? (resultaat: 170 euro) 

Ik ben nog maar 16 jaar en 170 euro is voor mij ontzettend veel, ik zou graag willen weten hoe dit kon gebeuren. Ik hoop dat dit serieus wordt genomen, want ik snap er niks van. 

Terre 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 5 March 2021, 00:13

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Herrie

Wat vervelend wellicht kan iemand van Simyo verklaren wat er is gebeurd..

Wellicht een app downloaden om je data gebruik bij te houden zodat je t beter in de gaten kan houden.

Heb jij 2000mb? Ik meende dat alleen 3000mb en 1000mb te kiezen waren in de bundels.

Hoop dat je snel reactie krijgt

Groet Willemien 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Kijk eens of je mobiel zelf weet wat hij aan het doen was. Hoe je dat kunt doen op Android staat hier beschreven en voor iPhones staat er hier het een en ander. Lees daarna ook de tips hoe je kunt voorkomen dat je buiten de bundel komt en probeer instellingen, die dat mogelijk maken dan ook daadwerkelijk goed in te stellen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Herrie,

 

Wat balen dat je veel kosten in een korte tijd hebt gemaakt.

 

Ik kan me voorstellen dat je deze kosten niet bewust hebt gemaakt, ik zie dat dat er wat handige tips zijn gedeeld. Heb je ondertussen kunnen vinden waar het aan heeft gelegen? Dit is namelijk wel belangrijk om te achterhalen. Kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens en mailadres? Dan kijk ik even met je mee naar het verbruik en de kosten.

 

Thanks Groentjuh en Mailbox45!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reageer