.

Vraag

Ik heb hoge kosten gemaakt door buiten bundel internetgebruik. Kan Simyo mij helpen?

  • 6 November 2021
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Beste,

Mijn naam is Rachid, 17 jaar oud en ik ben inmiddels al 6 jaar vaste klant bij jullie. Ik heb 0 problemen ervaren in al die tijd, echter is daar afgelopen woensdag verandering in gekomen. Ik heb een rekening opgebouwd van ruim €300 in een tijdsbestek van maar liefst 40 min. Ik downloadde een spelletje op mijn telefoon, denkend dat ik op de WiFi zat. Ik had mijn telefoon weggelegd en was wat anders gaan doen. Toen ik ongeveer een uurtje later op mijn telefoon keek, was mijn telefoon geblokkeerd en had ik een rekening van ruim €300.

Ik ben in die 6 jaar nog nooit buiten de bundel geweest en gebruik vaak maar 200 van de 1000 MB per maand. Ik heb gezien dat veel mensen op dit forum problemen ervaren met hoge kosten in een kort tijdsbestek zodra er buiten de bundel wordt gegaan. Ik heb dus 3 vragen voor jullie.

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten (€300) zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. Ik ben al 6 jaar vaste klant en ben nog nooit buiten de bundel gegaan. Duidelijk een domme fout dus. Mijn fout natuurlijk, maar voor een minderjarige is €300 erg veel geld, stel dat ik bij Connexxion een keer vergeet in te checken als ik op de bus stap en dit gebeurd verder nooit, heb ik de mogelijkheid tot kwijt schelding.

2. Wat kan ik eraan doen dat dit niet nogmaals gebeurt? Ik heb gelezen op het forum dat een plafond instellen niet mogelijk is. Ik zorg er natuurlijk voor dat dit niet nog een keer gebeurt, maar komt deze functie ooit? 

3. Ik heb een bedrag betaald om mijn telefoon te deblokkeren. De dag erna (donderdag) moest ik namelijk op excursie met school en had ik 4g nodig omdat we een stadstour kregen. Ik had toen 500 MB bijgekocht maar tot vandaag (zaterdag) kan ik de MBs nog steeds niet gebruiken. Ik heb helaas dus niet kunnen meedoen met de excursie. Hoe kan het dat ik mijn 500 bijgekochte MBs niet kon en nog steeds niet kan gebruiken?

met vriendelijke groet,

Rachid


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

 Forum experts zijn alleen maar behulpzame klanten. Moderatoren en Community managers zijn Simyo medewerkers.

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten (€300) zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. Ik ben al 6 jaar vaste klant en ben nog nooit buiten de bundel gegaan. Duidelijk een domme fout dus. Mijn fout natuurlijk, maar voor een minderjarige is €300 erg veel geld, stel dat ik bij Connexxion een keer vergeet in te checken als ik op de bus stap en dit gebeurd verder nooit, heb ik de mogelijkheid tot kwijt schelding.

Simyo heeft een coulanceregeling. Je zal niet de hele 300 euro kwijtgescholden krijgen, maar een moderator zal waarschijnlijk wel iets voor je kunnen betekenen. Zij doen doorgaans een bod met privébericht. Maandag hoor je daar waarschijnlijk over.

2. Wat kan ik eraan doen dat dit niet nogmaals gebeurt? Ik heb gelezen op het forum dat een plafond instellen niet mogelijk is. Ik zorg er natuurlijk voor dat dit niet nog een keer gebeurt, maar komt deze functie ooit? 

Afhankelijk wat voor soort toestel je hebt, kun je maatregelen nemen om dit te proberen te voorkomen. Bij toestellen met Android kun je vaak een plafond op het toestel zelf instellen. Apple toestellen bieden deze optie helaas niet. Simyo heeft een blog met zo ongeveer alle tips die er zijn.

3. Ik heb een bedrag betaald om mijn telefoon te deblokkeren. De dag erna (donderdag) moest ik namelijk op excursie met school en had ik 4g nodig omdat we een stadstour kregen. Ik had toen 500 MB bijgekocht maar tot vandaag (zaterdag) kan ik de MBs nog steeds niet gebruiken. Ik heb helaas dus niet kunnen meedoen met de excursie. Hoe kan het dat ik mijn 500 bijgekochte MBs niet kon en nog steeds niet kan gebruiken?

Na aanbetaling zou de blokkade moeten verdwijnen. Heb jij geprobeerd je toestel eens te enkele minuten uit te zetten en weer aan te zetten? Op dat moment meld je toestel zich weer opnieuw aan op het netwerk.

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Rachid V,

Goed dat je even contact opneemt en wat vervelend dat je dit overkomen is!

Ik had het niet beter kunnen uitleggen/beantwoorden dan @Groentjuh. Onze Forum Experts zijn erg bekwaam zoals je ziet :) Ik zou graag even het verbruik met je willen doornemen en willen kijken naar eventuele oplossingen/tegemoetkomingen.

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen via deze link?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Dank voor de reactie @Groentjuh! Ik heb inderdaad geprobeerd mijn toestel uit en aan te zetten wat helaas niet heeft gewerkt. Ik wacht nog op reactie van Veerle in Privé Bericht. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Rachid V,

 

Veerle zal morgen weer aanwezig zijn. Ze pakt zo snel mogelijk jouw privé bericht op! 😊

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer