.

Beantwoord

Ik heb hoge kosten buiten mijn bundel gemaakt. Wat doe ik nu?


Badge
Ik heb hoge kosten gemaakt buiten mijn bundel.
Schrok behoorlijk toen ik de rekening zag omdat mijn simkaart geblokkeerd was.
Blijf altijd netjes binnen de bundel maar had deze keer per ongeluk de wifi uitstaan thuis en dus op 4g gezeten.
Dus wel geheel mijn eigen fout maar zou wel graag een suggestie willen doen om zulke dingen minder voor te laten komen (zag op het forum en andere sites de zelfde klachten)
Zou er bijvoorbeeld een absolute grens instelbaar kunnen komen.
Bijvoorbeeld max 10 euro over je bundel in plaats van honderd per dag of 250 per week.
Het zijn nogal bedragen als je geen waarschuwingen tussendoor krijgt.
Dit zal een hoop narigheid kunnen voorkomen.

Kunnen jullie misschien ook een beetje tegemoet komen met de rekening?
Zou het zeer erg waarderen

Mvg Ruben Herwig
icon

Beste antwoord door Niels 28 June 2019, 16:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Normaliter hoor je een 80 en 100 % bericht te krijgen. Plafond biedt Simyo niet aan. Voor Android kun je deze instellen, voor iOS is die mogelijkheid er niet. Of daar apps voor zijn durf niet te zeggen.

Simyo heeft een blog geschreven, link hieronder.

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Badge
Beste,
Nu zag ik dat jullie wel eens tegemoet komen met dit soort gevallen.
Zou ik hier ook voor in aanmerking komen?

Mvg, Ruben Herwig
@Ruben h
Op die vraag kan alleen een medewerker van Simyo, een moderator, antwoorden.

@Ray is net als jij en ik een mede-klant.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ruben h,

Wat leuk je weer op het Simyo Forum te zien!

Ik snap dat het schrikken is, zoveel kosten buiten de bundel. Op het moment dat je mobiel internet verbruikt in plaats van wifi, kunnen dit soort situaties inderdaad voorkomen. Zoals Ray al aangeeft waarschuwen we bij 80% en 100% verbruik van je bundel. Heb je deze waarschuwingen over het hoofd gezien?

We blokkeren de simkaart pas bij een hoger bedrag. Er zijn ook klanten die bewust buiten de bundel internet verbruiken, die zouden dan ook een blokkade ontvangen. Wij bieden de optie om bundels van 500 MB bij te kopen. Op sommige telefoons is het mogelijk om zelf een datalimiet in te stellen. Kijk daarvoor naar de link die Ray heeft gedeeld.

Wat betreft de kosten, daar zal ik je nog een privébericht over sturen.

Ray en Friesian, bedankt voor jullie hulp en reacties :)

Groetjes,
Niels
Badge
Hallo,

Ik heb een aanbetaling van 100 euro gedaan om mijn nummer te deblokkeren maar heb dit nog niet terug gehad (inmiddels een maand geleden)
Kunnen jullie dit even voor mij nazien?
Mvg, Ruben
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ruben,

De aanbetaling zal binnen 3 weken na de normale incasso worden teruggestort op je rekening! Dit duurt helaas altijd wat langer omdat dit verwerkt moet worden door de financiële afdeling.

Groetjes,

Kevin
Badge
Beste,
Nu vier weken verder maar het geld van de aanbetaling nog steeds niet gehad.
Wanneer kan ik iets verwachten?
Mvg. Ruben Herwig
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ruben,

Ik ben er meteen even achteraan gegaan! Ik zie dat er inderdaad iets misgegaan is, de €100 is namelijk niet teruggestort op je rekening maar verrekend met je facturen. De facturen van juni en juli zijn hier dus al mee afgerekend. Er is nu nog een bedrag van € 41.83 over. Ik heb er nu voor gezorgd dat dit vandaag nog zal worden overgemaakt. Dit bedrag zal dus uiterlijk maandag op je rekening staan!

Excuses voor de verwarring!

Groetjes,

Kevin
Badge
Oke dan weet ik genoeg.
Dank voor je reactie Kevin en nog een fijne dag!

mvg, Ruben
Reputatie 5
Badge +4
Hetzelfde Ruben!

Reageer