.

Beantwoord

Ik heb hoge internetkosten. Waar komen deze vandaan?

  • 11 July 2018
  • 7 reacties
  • 176 Bekeken

Badge
Hallo, iemand heeft op de de een of andere manier mijn internetverbinding gehacked
Moet nu de kosten bekijken, wat kan ik hier aan doen ?
icon

Beste antwoord door Niels 12 July 2018, 15:00

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoe weet je dat jouw internet verbinding is gehacked?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Hein32,

Wat leuk om je na zo'n lange tijd weer op het Simyo Forum te zien!

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je internetverbinding is gehackt. Waarom denk je dat dit is gebeurd? Ik zie wel dat je in april je internetbundel stop hebt gezet. Deze wijziging is vanaf 1 mei ingegaan. Zonder internetbundel betaal je € 0,15 per MB. Hier hebben we je 7 juli een sms over gestuurd. Vervolgens ben je erg veel gebruik gaan maken van mobiel internet, waardoor we je aansluiting hebben geblokkeerd. Ook hier hebben we je een sms'je over gestuurd. Heb je deze berichten over het hoofd gezien? Via de overzichtspagina van Mijn Simyo kan je een aanbetaling doen om de simkaart te deblokkeren.

Ik kan vanwege privacywetgeving niet zien welke apps het hoge verbruik hebben veroorzaakt. Hier kan je zelf wel gemakkelijk achter komen. Hoe dit te doen kan je vinden op de volgende pagina. Daarnaast wil ik je adviseren om mobiel internet op je simkaart uit te schakelen, of weer een internetbundel te activeren. Heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor je reactie, Ray!

Groetjes,
Niels
Badge
Wifi is een week geleden overgenomen van mijn android toestel door ander eenander android toestel. daardoor zijn er absurt hoge kosten op mijn rekening gekomen. normaal (LAATSTE 6 MAAND) gesproken maak ik nooit gebruik van de wifi dienst.
En dan krijg ik pas bij een absurt bedrag van € 228,94 euro een melding dat ik over mijn wifi limiet heen zit ?
Dit heeft zich afgespeeld in nog geen 15 minuten tijd.

Graag ben ik op zoek naar een oplossing voor mijn probleem.

Groeten Sven
Badge
Dit heeft zich afgespeeld in nog geen 90 minuten tijd.
Reputatie 7
Badge +7
Helemaal snappen doe ik je bericht niet. Maar heb je een waarschuwings SMS gehad?
Reputatie 2
Badge +2
10 dagen geleden heb je ook al een bericht geplaatst betreffende kosten doordat (althans door jou gelclaimd) jouw WiFi verbinding gehackt zou zijn. Daar heb je vooralsnog niet op gereageerd.
Wat voor acties heb je genomen nadat je merkte dat je "gehackt" zou zijn? Ik mag hopen dat je in ieder geval je wachtwoord hebt veranderd zodat je buren niet meer op jouw verbinding kunnen meeliften?
Het lijkt mij trouwens zeer lastig om te bewijzen dat iemand anders dan de rechtmatige eigenaar van jouw verbinding gebruikt maakt. Punt blijft dat het jouw verantwoording is dat jij voldoende maatregelen neemt dat niemand anders dan jij gebruik maakt van jouw verbinding. Kennelijk is dat hier niet gebeurd.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hein32,

Wat balen dat je zulke hoge kosten hebt ontvangen voor internetverbruik!

Allereerst zie ik dat je hierover al eerder een topic hebt aangemaakt, vandaar dat ik je nieuwe vraag en de reacties hierop heb verplaatst naar je originele topic. Zo houden we het forum overzichtelijk en netjes. @Hans63, bedankt voor de oplettendheid! Ik heb jullie reacties ook verplaatst naar het originele topic.

Hein32,

Mijn collega Niels heeft je op 12 juli een antwoord gestuurd via het Forum, deze zie je bovenaan dit topic beschreven. Heb je zijn tips opgevolgd om uit te zoeken welke apps in je telefoon dit verbruik hebben kunnen veroorzaken? Zoals mijn collega ook aangeeft, lijkt het hier niet op het hacken van je WiFi-verbinding. Er is immers verbinding gemaakt met het mobiele netwerk door je telefoon.

Zou je het door Niels gestuurde artikel kunnen doornemen om na te gaan wat er precies is gebeurd in je telefoon? Ook hebben we nog geen antwoord van je ontvangen op de andere vragen over onze waarschuwings-sms'jes. Laat je het ons weten? 🙂

@ Wimj12 en Hans63, bedankt voor jullie input tot zover! :)

Groetjes,
Els

Reageer