.

Beantwoord

Ik heb geen waarschuwingssms gehad. Hoe kan dat?

  • 9 November 2017
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo, ik heb vandaag per ongeluk rond de 1000 mb buiten mijn bundel om gebruikt. Om te voorkomen dat ik te veel moest bijbetalen heb ik snel 1000 mb extra bij gekocht. Er staat op mijn Simyo wel dat ik buiten mijn bundel om ben gegaan, echter staan er bij de kosten van deze maand enkel 20 euro(10 euro + 10 euro aan 1000mb extra) en staat er zelfs dat ik nog 1000 mb tegoed heb. In hoeverre klopt dit? En is het mogelijk om nog van de kosten buiten de bundel af te komen aangezien dit waarschijnlijk meer dan 100 euro gaat kosten?

Mvg, Nicky Kneefel
icon

Beste antwoord door Asma 10 November 2017, 14:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Nickykneefel,

De weergave op de site en in de app is altijd met vertraging.
Een bijgekochte bundel gaat pas in ná aanschaf en dus niet met terugwerkende kracht.
Over een eventuele tegemoetkoming in je kosten zal een moderator je verder informeren.
Ik raad je wel aan om een al of niet voorgeïnstalleerde app op je telefoon te gebruiken die het dataverkeer stopt bij het bereiken van een door jou ingestelde grens.
Bedankt, ik heb inmiddels een limiet ingesteld op 1000mb in mijn telefoon. Een tegemoetkoming zou ik erg op prijs stellen aangezien ik al lange tijd zonder problemen bij simyo zit en hier erg tevreden over was.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Met een bundel van 1000 MB zou ik de limiet lager leggen, dan heb je altijd nog wat reserve!
Sorry, maar als ik de limiet lager zet dan 1000 mb dan kan ik de resterende reserve dus niet meer gebruiken lijkt me? Ik heb inderdaad wel een waarschuwing bij 80% aangegeven. Ik dacht dat dit normaal ook per SMS werd verstuurd, maar heb nog niks ontvangen.
Mvg, Nicky
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Ik zal je uitleggen wat ik bedoel:

Bij een bundel van 1000 MB zet ik de limiet op 750, heb ik dan een groot verbruik dan blokkeert mijn telefoon de dataverbinding bij 750 MB, ik kan dan de limiet op de telefoon verhogen (afhankelijk van hoever ik in de maand zit) en zuinig verder gaan of als ik nog vroeg in de maand zit 500 MB bijkopen en de limiet op 1250 MB zetten, dan heb ik nog 500 MB plus 250 MB reserve. Met deze strategie krijg ik geen overschrijding, je moet niet vergeten om op de 1e van de maand je limiet weer op 750 MB te zetten in dit voorbeeld.

Over het niet ontvangen van een waarschuwings-sms kan ik niets zeggen, als klant heb ik geen toegang tot de systemen.
In tegenstelling tot de informatie op de site en in de app wordt deze sms in real time verzonden.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Nickykneefel,

Welkom op het Forum!

Jeetje, ontzettend balen dat er zoveel onduidelijkheid is over je verbruik!

Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en zie dat je gelukkig helemaal geen kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Wat een geruststelling! De MB's die je hebt bijgekocht zijn nu ingegaan. Dat is mooi. 😄

Inmiddels heb je ook al contact gehad met één van mijn collega's. Het klopt dat je geen waarschuwingssms hebt gehad. Dit is niet de bedoeling, hiervoor onze excuses! Als goedmaker heeft mijn collega je 1000 gratis MB's gegeven zodat je deze maand zonder zorgen door kunt internetten.

Je kunt ervan uitgaan dat je de waarschuwingssms de volgende maand wel op tijd ontvangt.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

@Franswon, super fijn voor de uitleg. Heel erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer