.

Beantwoord

Ik heb de APN instellingen aangepast maar het internet werkt nog niet. Wat kan ik doen?

  • 23 November 2020
  • 14 reacties
  • 781 Bekeken

Ik heb een wildcamera met daarin een prepaid kaartje van Simyo. Ik kan met een menu de instellingen (Camera Parameter Setting) van aanpassen. Mij wordt gevraagd de APN instellingen in te geven bij SMTP. Het lukt mij niet om de camera een mail te laten sturen als er een opname is gemaakt. Ik heb de KPN instellingen gebruikt: Bij APN: internet, bij Account: KPN en bij wachtwoord: GPRS. Dit zijn waarschijnlijk niet de juiste instellingen. Wie kan mij helpen? Camera werkt op 2 G.

icon

Beste antwoord door Daisy 24 November 2020, 10:56

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MartM,

 

Goed dat je het navraagt, Simyo niet dat de simkaart werkt in andere apparaten naast een smartphone aangezien de simkaarten zijn gemaakt voor smartphones. 

 

Ik heb even naar de aansluiting gekeken en ik zie dat de internetoptie in Mijn Simyo uit staat, deze kan je daar ook aanzetten. Als je dit gedaan hebt raad ik aan het apparaat even uit te zetten en opnieuw op te starten. Laat je weten of dit geholpen heeft?

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@MartM Oei, uitdaging….. In principe staan de instellingen wel goed, ware het niet dat een gebruikersnaam en een wachtwoord bij Simyo niet nodig zijn. Althans in mijn iPhone staat bij de instellingen voor een mobiel netwerk alleen internet als APN, verder niets. Ik weet niet of dit wat uitmaakt, maar hiermee zou je eens kunnen beginnen. 

Verder, is je prepaid kaart actief. Dat wil zeggen is deze geactiveerd en staat er een tegoed op? Daarnaast moet je om een prepaid kaart in de lucht te houden 1x per 6 maanden of een telefoontje plegen of een smsje versturen.

Als je het vorenstaande heb gecheckt, heb je de handleiding van de wild camera goed bestudeerd? Welke merk/model/type is het? Dan kunnen wij wellicht even meekijken.

 

Edit: ik zie dat @Daisy tegelijkertijd een reactie heeft geplaatst. Met deze handreikingen heb ik de verwachting dat het moet gaan lukken.

Hallo RicoK.
Idd een uitdaging. 

@Daisy wees mij er op dat Internet nog niet aan stond in Mijn Simyo. Heb ik aangezet en helaas werkt het nog niet. Hieronder een printscreen van de settings SMTP. De camera is een Chinese Digital Trail Camera. Google op HC-300M. 
Overigens is de prepaid kaart nu actief (internet) en staat er voldoende saldo op.

 

Reputatie 7

@MartM Sowieso staan de Gmail settings goed!

Ik snap de SMTP Mode: Handleiding niet. Probeer hier eens Auto neer te zetten.

En probeer ook eens bij de GPRS settings KPN en GPRS weg te halen.

@RicoK 

Als ik hier ipv handleiding Auto neerzet, krijg ik automatisch als lang: Canada en provider: Telus. Automatisch wordt bij APN: sp.telus.com ingevuld. Onder Canada staan nog een aantal landen, maar Nederland niet. 
Weglaten van KPN en GPRS geeft ook geen resultaat.

 

Reputatie 7

@MartM Dat is jammer. Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen. :frowning2:

@RicoK 

Jammer. Misschien is er nog iemand anders die het wel weet? Ik wacht af. Intussen kan ik de camera wel gebruiken, alleen krijg ik geen bericht als er opnamen zijn gemaakt. Toch erg bedankt dat je mee hebt willen kijken!:thumbsup:

Reputatie 7

@Groentjuh zie jij misschien mogelijkheden voor @MartM?

@MartM even het advies om voorzichtig om te springen met persoonlijke gegevens, zoals je mail adres. Dit is een openbaar forum, iedereen kan meelezen, ook de bijlagen. 

Reputatie 7

@MartM even het advies om voorzichtig om te springen met persoonlijke gegevens, zoals je mail adres. Dit is een openbaar forum, iedereen kan meelezen, ook de bijlagen. 

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik zat er zo in, dat ik mij niet beseft had, dat hier gewoon privacy gevoelige informatie als een e-mailadres op een openbaar forum wordt gedeeld.

@MartM Vermoedelijk zal een moderator = simyo medewerker morgen ochtend je bijlage of aanpassen of verwijderen.

Reputatie 7
Badge +9

Handleiding → Manual → Handmatig! Haha, wat een vertalingen!

Je hebt niet gek veel instellingen om mee te werken. APN, gebruikersnaam, wachtwoord.

APN is in principe “internet” en in principe zou gebruikersnaam en wachtwoord leeg kunnen blijven.

 

Maar eerst even terug: Werkt de simkaart wel in een normaal toestel? Heb jij ook ergens de pincode van de simkaart ingevoerd of heb je die in een ander toestel daadwerkelijk uitgezet? Zijn er andere dingen, die ook gebruik maken van de simkaart en wel/niet werken?

Reputatie 7
Badge +6

Hi MartM,

 

Ik heb jouw bijlage even voor je aangepast zodat jouw e-mailadres niet meer zichtbaar is. 

Zou je nog kunnen testen of de simkaart het in een ander toestel wel doet, zoals Groentjuh aangeeft? 

 

Bedankt Friesian, Groentjuh en RicoK! 

 

Groetjes,

Tessanne 

@Groentjuh 

De simkaart werkt in een gewoon toestel zonder dat ik een pincode moet invoeren. Ik had al via instellingen en beveiliging de simkaartbeveiliging uitgezet. De prepaid kaart wordt alleen gebruikt voor de camera. Ik heb net nog een keer gebeld met deze simkaart om te kijken of alles het nog deed. Alles prima, ook bellen naar de simkaart ging goed. Fijn dat je me wil helpen.

Ook bedankt @Friesian voor je tip en @Tessanne voor de aanpassing!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MartM,

 

Ik ben bang dat dit mijn kennis ook een beetje te boven gaat, en je hiermee niet verder kan helpen. Ik hoop dat Groentjuh je verder kan helpen.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer