.

Beantwoord

Ik ben in drie minuten €86,57 buiten mijn internetbundel gegaan, wat nu?

  • 15 July 2019
  • 3 reacties
  • 377 Bekeken

Hoi Simyo,

Sinds 14 november ben ik lid geworden bij jullie en ik ben eigenlijk heel tevreden. Nu schrijf ik jullie toch een bericht, omdat ik erg geschrokken ben van mijn rekening.

Ik ben normaal geen grootgebruiker van internet en heb daar nooit problemen mee gehad bij andere providers. Ik had het altijd goed op tijd door als ik een keertje tegen het einde van mijn bundel zat. Misschien was ik daarom niet genoeg op mijn hoede toen ik onlangs meer internet gebruikte dan gewoonlijk. Ik kreeg een sms van jullie dat ik op 80% van mijn bundel zat om 18:51u, en om 18:52 kreeg ik al een sms dat ik 100% van mijn internetbundel had verbruikt. Vanaf de eerste sms ben ik bezig gegaan met het bijkopen van extra internet en die bestelling rondde ik af om 18:55u. Dat heb ik zo snel mogelijk gedaan, maar toch niet snel genoeg. In drie minuten ben ik €86,57 boven mijn bundel gegaan. Natuurlijk is dit vooral mijn fout, maar ik hoop toch dat ik zo een conversatie kan starten. Ik zie namelijk dat het vaker gebeurt, maar ik ben vooraf naar mijn weten niet gewaarschuwd dat het zo snel kan gaan. Nogmaals, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.

Is er iets dat jullie voor mij kunnen doen?

Vriendelijke groeten,
Lara
icon

Beste antwoord door Kevin 16 July 2019, 12:43

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi LaraLe,

Welkom op het Simyo forum!

Wat ontzettend zonde dat je nu al zo over je bundel bent gegaan! Zeker omdat het pas je eerste maand met een Sim Only abonnement is. Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Wij waarschuwen inderdaad bij 80% en 100% van je bundel. Normaal gesproken heb je bij de 80% sms voldoende tijd om te stoppen met internetten of MB's bij te kopen. Als ik naar je verbruik kijk, dan zie ik dat je in 8 minuten tijd 1300 MB verbruikt hebt... Na één minuut kreeg je dus al de melding dat je bundel volledig was verbruikt.

Heb je enig idee wat je op dat moment aan het doen was wat voor dit verbruik heeft gezorgd? In deze blog leggen we je uit hoe je dit kunt achterhalen in je toestel. Wij kunnen helaas nooit inzien waar je verbruik precies aan opgegaan is. We kijken daarna graag even met je mee naar een oplossing, maar we moeten dus eerst even zeker weten dat je de oorzaak hebt gevonden en dat dit in de toekomst niet meer voor kan komen. Om extra kosten in de toekomst te voorkomen is het ook handig om alvast deze blog door te nemen, hier staan een hoop handige tips in zodat je meer uit je bundel haalt!

Laat je me dus even weten waar het verbruik vandaan komt?

Groetjes,

Kevin
Hoi Kevin,

Dank voor je snelle antwoord.

Op het moment dat ik zo ver boven mijn bundel ging, was ik een aflevering van een serie aan het downloaden. Zoiets doe ik normaal nooit, maar ik had op dat moment nog geen internet en tv in huis. Ik begrijp nu dat ik daar lang niet genoeg internet voor heb in mijn bundel. Hoe dan ook, dacht ik te kunnen rekenen op een waarschuwings-sms van te voren.

Fijn dat jullie met me mee willen denken aan een oplossing voor mijn hoge rekening!

Vriendelijke groeten,
Lara
Reputatie 6
Badge +5
Hi Lara,

Het downloaden van complete afleveringen van series kan voor erg veel dataverbruik zorgen. Dat je internetbundel op is gegaan, is dan ook niet heel erg vreemd. Fijn dat je in ieder geval weet wat er precies is gebeurd 🙂 Over een eventuele oplossing voor de kosten zal ik je een privébericht sturen. Ik spreek je daar dan ook graag verder!

Groetjes,
Niels

Reageer