.

Beantwoord

ik ben er inmiddels klaar mee, geen 3g verbinding

  • 26 February 2013
  • 12 reacties
  • 1364 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
allemaal,
ik ben inmiddels de hele dag  bezig met toegang tot het 3g netwerk, heb alle adviezen op het forum uitgevoerd en helemaal geen verbinding met 3g.
natuurlijk is er niemand beschikbaar bij het callcenter.
ik heb een galaxy s3, heb e.e.a. handmatig (volgens advies op forum) ingesteld, mn internet staat aan op mijn simyo, en op mn mobiel, (een bericht naar 1300 met ja werkt al helemaal niet op een android toestel.....)   HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
help help help, ik ben zzp-er en verdien er mn geld mee!!!!!!!!!!!!!!11
icon

Beste antwoord door Wayne 5 March 2013, 13:49

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Geef je instellingen eens bloot. Deel eens alle instellingen die je hebt ingevoerd.

Wat heb je ingevuld aan de hand van de volgende lijst?:

De APN moet je zelf invoeren.

Als je via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten terecht komt bij het APN overzicht, moet je op de menu knop van je telefoon drukken. Vervolgens kun je kiezen voor nieuwe APN of standaardinstellingen herstellen. Het is altijd handig om de standaardinstellingen eerst te herstellen voordat je een nieuwe APN aan maakt. Als je instellingen zijn hersteld moet je kiezen voor 'nieuwe APN'. Vervolgens moet je de Simyo instellingen invoeren:

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Sla deze instellingen op en kijk goed op je APN overzicht of je net aangemaakte APN geselecteerd is (bolletje moet groen zijn).

Ga vervolgens weer naar 'mobiele netwerken' en kijk of je de optie 'packet gegevens' kunt aanvinken (deze optie is niet bij ieder toestel zichtbaar).

Nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen, dien je het toestel opnieuw op te starten.
Reputatie 3
Badge +9
P.s. je mag me bellen voor hulp ik heb ook de s3. Stuur me een pm.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Martijn®,

Volgens onze gegevens kan je inmiddels gebruik maken van internet op je mobiel. Zou je dit even kunnen bevestigen?
Reputatie 3
Badge +9
Dat kon ik al een tijdje hoor Wayne 😮 je bedoelde vast mick.
Badge +6
Dat kon ik al een tijdje hoor Wayne 😮 je bedoelde vast mick.

Hoi Martijn®,

Namens Wayne excuses hij bedoelde inderdaad Mick. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Martijn®,

Namens Wayne excuses hij bedoelde inderdaad Mick. :)


Een onvergeeflijke fout...:p

Hoe lang gaat dit nog zo door hier? Ik zeg me abbonumonument maar es op, denk ik...
Badge +6
Een onvergeeflijke fout...:p

Hoe lang gaat dit nog zo door hier? Ik zeg me abbonumonument maar es op, denk ik...


Nee niet doen niet je abonnement opzeggen De Leon!! 😛
Badge
Even voor de goede orde:
3G is een netwerk dat sowieso geen 100% landelijke dekking heeft en ook zwaar is overbelast.

Daarom zul je regelmatig last hebben van slechte of wegvallende verbindingen.

Ik heb daarom het 3G netwerk uitgezet op mijn telefoon. Dat kun je doen bij instellingen > netwerk > Mobiele netwerken > Netwerkmodus

Kies daarbij voor "Alleen GSM"

Als je kiest voor automatisch dan krijg je nog steeds wegvallende verbindingen omdat de verbinding word verbroken als de telefoon omschakeld van 3G naar GSM.
Reputatie 5
Badge +11
Even voor de goede orde:
3G is een netwerk dat sowieso geen 100% landelijke dekking heeft en ook zwaar is overbelast.

Daarom zul je regelmatig last hebben van slechte of wegvallende verbindingen.

Ik heb daarom het 3G netwerk uitgezet op mijn telefoon. Dat kun je doen bij instellingen > netwerk > Mobiele netwerken > Netwerkmodus

Kies daarbij voor "Alleen GSM"

Als je kiest voor automatisch dan krijg je nog steeds wegvallende verbindingen omdat de verbinding word verbroken als de telefoon omschakeld van 3G naar GSM.


Hoi Kwaad,

In dit topic heb ik je uitleg gegeven over de landelijke dekking van het KPN netwerk.
Badge
Ernst,

Dat heb ik gezien. Alleen staat dat topic los van deze. Het topic waar jij op gereageerd hebt gaat over storingen in het algemeen. En je noemt het netwerk een lappendeken.

Het 3G netwerk is echter een lappendeken met nogal wat gaten en zwakke plekken. Beetje publiek geheim, maar wel een feit.
Help, ik heb buitenshuis geen internet verbinding, ik heb een HTC Desire wie kan mij hierbij helpen.
Ik heb al geprobeerd via de klantenservice maar ik krijg het niet aan de praat.
Reputatie 5
Badge +11
Help, ik heb buitenshuis geen internet verbinding, ik heb een HTC Desire wie kan mij hierbij helpen.
Ik heb al geprobeerd via de klantenservice maar ik krijg het niet aan de praat.


hoi Thyra, welkom op het Simyo forum :)

In dit topic staan de instellingen voor je HTC Desire. Zou je deze eens in kunnen voeren en me laten weten of het dan lukt?

Reageer