.

Vraag

HULP gevraagd: Exchange Server is een data slokop

  • 26 February 2013
  • 2 reacties
  • 1106 Bekeken

Reputatie 7
Hallo,

Ik wil toch even iets voorleggen.

Ik heb sinds kort (07-02-2013) een nieuwe telefoon. Een Huawei Ascend G300 U8815 met hierop Android 4.0.3. Ik heb op dit toestel synchronisatie ingesteld met mijn hotmailaccount. Hier zit hem denk ik de boosdoener............ Ik heb een 500 MB databundel. Normaal gesproken verstook ik per maand tussen de 150 en de 350 MB aan data. Echter deze maand heb ik al zowel per e-mail als per SMS de 75% waarschuwing gehad. Natuurlijk, dit kwam niet onverwachts omdat ik met grote regelmaal op Mijn Simyo mijn dataverbruik in de gaten houd. Maar ik ben wel erg geschrokken van de plotselinge verhoging van mijn dataverbuik.

Zojuist ben ik eens op zoek gegaan naar een mogelijke oorzaak. Deze heb ik gevonden. Bij Datagebruik staat bij Exchange Services, dit is de synchronisatie met mijn Hotmailaccount, sowieso voor de periode 19-27 febr een datagebruik van 143 MB. Dit is ten opzichte van het totale gebruik in die week van 198 MB wel héél erg veel.

Hoe kan ik deze slokop de das omdoen? Moet ik de synchronisatie met mijn hotmailaccount stopzetten? Of kan ik ergens nog iets tunen?

Wie kan mij helpen? Heeft iemand de zelfde ervaringen met hoog dataverbruik door Exchange Services?

2 reacties

Reputatie 7
Hallo,

Ook al is het bijna het einde van de maand, ik wil geen risico lopen op te moeten bijbetalen. Ik heb daarom mijn hotmailaccount van mijn toestel verwijderd.
Een google zoektocht leverde op dat Exchange Services inderdaad een hoog dataverbruik generen. Maar ook een verhoogd energie verbruik. Ook dat laatste zou bij mij op kunnen gaan. De eerste keer na opladen haalde ik bijna 3 dagen met een volle accu. De laatste tijd nog maar net een volle dag.

Zijn er andere manieren om een Hotmailaccount op Android 4.0 te laten syncen?
Badge +6
Hoi Ricok,

Ik weet niet of er andere manieren zijn om je hotmail te synchroniseren op je toestel. Wellicht kan de leverancier van je toestel je hiermee helpen. Kan je niet instellen op je toestel dat er om de 2 uur of 4 uur synchroniseert?

Reageer