.

Vraag

Hoogverbruik, hoe kan dit?

  • 29 October 2022
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Badge

Gisteravond rond 20.45 kwam ik erachter dat ik meer dan 250 euro buiten de bundel had verbruikt in amper drie kwartier tijd. Even voor 20u ben ik gaan douchen en toen heb ik de telefoon weggelegd. Naderhand zag ik dat er meer dan 1,75 gb was verbruikt. Hoe dan? Ik ben geen telefoonjunk dus SMSjes van jullie heb ik gemist en na het douchen ga ik ook meestal naar bed en gebruik de telefoon niet meer. Het had dus nog veel erger kunnen zijn als ik niet even gekeken had rond 20.45. Ik ben al zeker meer dan 7 jaar klant bij jullie en dit is mij nog nooit overkomen. Thuis gebruik ik altijd WIFI en ik heb de goedkoopst mogelijke abonnementen in dit geval voor 3 of 4 euro 2gb per maand, dit is altijd meer dan voldoende geweest. Het is ook vrijwel alleen maar om bereikbaar te zijn. Wat er dan aan de hand is geweest weet ik niet maar dit lijkt op spookverbruik en kennelijk is het signaal overgegaan van WIFI naar de bundel. Ik kan deze 255 euro echt niet betalen, heb een bijstandsuitkering en dit is meer dan 5 jaar!!!!! aan abonnementskosten???? Juist in deze drukke tijd/week voor mij met solliciteren en moeten reageren/bellen op vacatures en verplichtingen richting sociale dienst is mijn telefoon geblokkeerd! Hoe gaan we dit oplossen want die 255 euro kan ik in geen honderd jaar betalen!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @CosmicDancer,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, ik snap dat je enorm ben geschrokken van de kosten buiten je bundel! Om dit te voorkomen sturen wij inderdaad altijd 2 waarschuwing sms'jes. 1 bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/.

Zolang het internet aan blijft staan en je toestel voert op de achtergrond werkzaamheden uit (denk bijvoorbeeld aan een update of het synchroniseren van foto's en video's) dan kan het voorkomen dat je netwerk automatisch overschakelt van de Wifi naar het 4G netwerk. Hierdoor wordt dan automatisch je internetbundel gebruikt. Dit noemen we ook wel Wifi-assistentie. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer