.

Beantwoord

Hoog verbruik mail gehad, wat moet ik nu doen?

  • 14 September 2020
  • 4 reacties
  • 588 Bekeken

Gister is er voor € 212,- hoog verbruik geweest terwijl ik mijn mobiel niet gebruikt heb. Waar kan ik zien hoe dit veroorzaakt is. Ik zie op mijn verbruik dat er 24 keer € 8,79 is afgeschreven tussen 15,42 en 16,32u. Toer is door Simyo de sim geblokkeerd en heb ik een mail ontvangen.. Ik heb € 100,- betaald en mijn sim is gedeblokkeerd. Maar uiteraard ben ik hier niet blij mee. Graag reactie.

icon

Beste antwoord door Ray 14 September 2020, 10:25

Bekijk originele reactie

4 reacties

Gister is er voor € 212,- hoog verbruik geweest terwijl ik mijn mobiel niet gebruikt heb. Waar kan ik zien hoe dit veroorzaakt is. Ik zie op mijn verbruik dat er 24 keer € 8,79 is afgeschreven tussen 15,42 en 16,32u. Toer is door Simyo de sim geblokkeerd en heb ik een mail ontvangen.. Ik heb € 100,- betaald en mijn sim is gedeblokkeerd. Maar uiteraard ben ik hier niet blij mee. Graag reactie.

Simyo verstuurd berichtjes vanaf het netwerk bij 80 en 100% van je verbruik. Deze ook niet gehad?

Simyo kan en mag niet zien waar jouw data aan opgaat. Dit i.v.m. de privacy van de klant. Ze kunnen alleen de hoeveelheden zien.

Ik raad je aan deze pagina door te nemen. Hierin staat hoe jij dat wel kan en hoe je het kan voor komen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Johan,

 

Super balen dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt, ik kan me voorstellen dat dit niet bewust gebeurd is. Zoals Ray al schreef kunnen wij als provider inderdaad niet zien waaraan het internet aan is verbruikt wegens de privacywetgeving. Heb je inmiddels al kunnen vinden waar het aan heeft gelegen aan de hand van de link die Ray deelde? 

 

Omdat ik het vervelend vind dat je hoge kosten hebt gemaakt, kom ik je graag eenmalig tegemoet. Ik heb de verbruikskosten van €212,51 tegen extra internetbundels verrekend. Je betaalt nu alleen de kosten van € 20 voor de extra internetbundels. Je ziet dit terug op je eerstvolgende factuur. Let op je internetbundel van deze maand is op. Ik raad je daarom aan om via Mijn Simyo extra MB's te kopen of gebruik te maken van wifi.

Omdat we je één keer tegemoet komen is het belangrijk om hoge internetkosten in de toekomst te voorkomen. Via de Mijn Simyo app of Mijn Simyo kun je jouw verbruik in de gaten houden. Meer informatie over het bijhouden van je verbruik vind je in onze blog. Ook hebben we op onze website meer tips staan waarmee je meer controle kunt houden over je internetverbruik.

 

Ray, bedankt voor het helpen!

Groetjes,

Daisy

Heb echt geen idee welke info ik heb binnen gehaald. Ik heb wel een berichtje gehad maar toe heb ik even niet op met mijn mobiel gekeken (15.15u) en toe was het kwaad al gestart. Ik was ergens op visite maar daar heeft niemand zo iets eerder ervaren. Super bedankt voor de tegemoetkoming !!!!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Johan,

 

Aha oké, in dit geval raad ik je nog wel even aan de links door te nemen en de instellingen van je toestel te checken om te zorgen dat het in de toekomst niet nog en keer gebeurd. 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer