.

Hoog verbruik?

  • 2 November 2012
  • 149 reacties
  • 11051 Bekeken

Ik krijg zojuist een smsje binnen dat ik over enkele minuten wordt geblokkeerd wegens hoogverbruik, terwijl ik nog bijna geen mb's heb verbruikt. Nu keek ik op Mijn Simyo en daar stond dat ik op 1-11-2012 1 smsje naar het buitenland heb gestuurd(is niet zo), en dat ik 112213.0 kB heb gebruikt. 

Dit kan niet, want gister ben ik alleen maar op Wi-Fi geweest en sinds vandaag heb ik pas 3G gebruikt.

Gr. Robin

p.s. Ik vind dit een beetje raar dus reageer z.s.m. a.u.b.

149 reacties

Beste Alex,

Ik bel al twee jaar met jullie, maandelijks rond de 300-500 euro, ik ben dit weekend WEER afgesloten na twee dagen eindelijk weer bereik te hebben, dus ik zit weer zonder mobiel bereikbaar te zijn in het buitenland. Leg mij eens uit waarom jullie mij en jullie andere klanten zo behandelen, terwijl als wanbetaler gewoon enkele weken zorgeloos kunt verder bellen? Hiervoor hebben jullie helemaal geen streng beleid, maar voor betalende 'hoog verbruik' klanten (lees: jullie cashcows) wel. I LOST IT HERE.
Zonder apps te downloaden of andere gekkigheid uit te halen, een paar dagen geleden in no time 700mb verbruikt en dus mijn maximum overschreden. Sinds gisteren compleet afgesloten, terwijl mijn factuur betaald is en een nieuwe maand is ingegaan. Ben nu twee weken lid van simyo en heb bij mijn vorige provider NOOIT meer dan 300mb per maand gebruikt. Laat staan 700mb in een paar minuten.
Vrij waardeloos. Als ik de berichten van anderen in dit topic zo lees, lijkt de oorzaak niet bij de betalende klant te liggen...
Klopt Gjvn, maar ga dat maar eens bewijzen, erg lastig. Ik heb daar ook zeer mijn twijfels over de integriteit van dit bedrijf. Sterk mijn twijfels. Fijn ook als de klantenservice in het weekend niet werkt, kunnen we maandag pas weer achteraan de 'zogenaamde' rij aansluiten... 'wegens onverwachte drukte is de wachttijd langer dan normaal'... Dat stukje tekst staat ook altijd standaard op. Beetje jammer. 

Ik wil gewoon GEBRUIK maken van mijn abbonement, kan me niets schelen hoeveel het kost, zolang het maar een eerlijke factuur is. Laat mij gewoon het abbonement gebruiken waarvoor het bedoeld is! *
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex,

Ik bel al twee jaar met jullie, maandelijks rond de 300-500 euro, ik ben dit weekend WEER afgesloten na twee dagen eindelijk weer bereik te hebben, dus ik zit weer zonder mobiel bereikbaar te zijn in het buitenland. Leg mij eens uit waarom jullie mij en jullie andere klanten zo behandelen, terwijl als wanbetaler gewoon enkele weken zorgeloos kunt verder bellen? Hiervoor hebben jullie helemaal geen streng beleid, maar voor betalende 'hoog verbruik' klanten (lees: jullie cashcows) wel. I LOST IT HERE.


Hoi RobKol,

Zoals eerder aangegeven wordt je bij hoogverbruik tweezijdig afgesloten, omdat je zowel via inkomend als uitkomend verkeer kosten kunt genereren. Het is bedoeld ter bescherming. Wanneer je een rekening niet betaald, ontvang je 3 keer een herinnering. Daarna wordt je afgesloten. Je hebt dus een maand de tijd om te betalen. Wij vinden het wel zo netjes om iemand nog even de mogelijkheid te geven om de rekening te betalen.

Zonder apps te downloaden of andere gekkigheid uit te halen, een paar dagen geleden in no time 700mb verbruikt en dus mijn maximum overschreden. Sinds gisteren compleet afgesloten, terwijl mijn factuur betaald is en een nieuwe maand is ingegaan. Ben nu twee weken lid van simyo en heb bij mijn vorige provider NOOIT meer dan 300mb per maand gebruikt. Laat staan 700mb in een paar minuten.
Vrij waardeloos. Als ik de berichten van anderen in dit topic zo lees, lijkt de oorzaak niet bij de betalende klant te liggen...


Hoi Gjwn,

Je internet verbruik van de afgelopen maand was redelijk stabiel als ik kijk naar je verbruik. Op 30/1/13 zie ik echter veel mb verbruik terug. Wellicht dat je voor jezelf nog kunt achterhalen wat je die dag precies op internet hebt gedaan. In dit topic kun je informatie vinden over hoe je veel mb's verbruikt.

Groetjes,

Alex


Hoi Gjwn,

Je internet verbruik van de afgelopen maand was redelijk stabiel als ik kijk naar je verbruik. Op 30/1/13 zie ik echter veel mb verbruik terug. Wellicht dat je voor jezelf nog kunt achterhalen wat je die dag precies op internet hebt gedaan. In dit topic kun je informatie vinden over hoe je veel mb's verbruikt.

Groetjes,

Alex


Dag Alex,

Bedankt voor je reactie. Ik weet vrij precies wat ik op de 30e gedaan heb.
Ik heb de hele dag thuis zitten studeren op enkele meters afstand van mijn wifi aansluiting.
Afgezien van wat whatsapp berichten en misschien een spelletje spelen niets noemenswaardigs gedaan. Tussendoor er een uurtje op uit geweest en kort gebruik gemaakt van google maps om een adresje op te zoeken.
Kun je verder specificeren waar de data volgens jullie heengegaan is? Ik geloof niks van dit verbruik, daar ik al 2,5 jaar gebruik maak van data pakketten en nooit een groot verbruik heb gehad..

Groet, Gijs
Badge +6
Hoi Gjwn,

Je hebt ook een vraag gesteld in het volgende topic.
Ik heb je vraag in het topic beantwoord.
Simyo mag wegens de wet op de privacy en van de OPTA niet bijhouden wat je op het internet hebt gedaan.
Reputatie 1
Badge +2
Beste mensen,

Dit probleem zie ik vaker binnen dit forum voorbij komen. Vaak betreft het Iphone gebruikers. Ik ben van mening dat er onterecht bijna direct naar de provider wordt gewezen zijnde "de schuldige". Je provider biedt een dienst aan en jij maakt daar met je toestel gebruik van. Het zal die provider een worst wezen wat jij met de afgenomen data doet. Het enige wat de provider doet is het registreren van dat dataverbruik om af te kunnen rekenen. Wanneer jij dan (je toestel) meer data verbruikt dan de bedoeling was dan kun je dit moeilijk je provider verwijten. Tuurlijk, een storing kan altijd. Maar laten we eerlijk zijn: bij een storing doet een dienst het meestal NIET...
Ik heb een paar dagen geleden een Simyo abonnement afgesloten. Ik kan alleen niet vinden dat als je boven je verbruik komt, je bijvoorbeeld een bericht krijgt. Is dit zo?

Gr,
Edward
Dag edward.
Er is onlangs een gedragscode voor de mobieletelefonie sector afgesproken, aangaande data gebruik, waarin staat dat de provider geacht wordt tijdig een waarschuwing te sturen, voordat het einde van de bundel bereikt is. Of dit ook gebeurt...
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Edward1987 en Gjwn,

Het klopt wat je zegt. Simyo heeft dit daarom ook ingeregeld.

Houdt er wel rekening mee dat deze algemene regeling alleen geldt voor abonnementen die sinds 1 juli 2012 zijn afgesloten (of gewijzigd) en niet voor prepaid of zakelijke contracten.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Simyo,

Ik ben sinds januari klant en eigenlijk altijd tevreden geweest.. echter, sinds november ging ik ineens altijd over mijn bundels heen, varierend van tussen de 20 en 40 euro. Dit is natuurlijk nog te overzien maar wel vreemd.. Deze maand kreeg ik een smsje met dat ik een te hoog verbruik had. Ik ben nu al twee dagen afgesloten van het internet en kan ik niet bellen en smsen en ik kan ook niet gebeld worden of smsjes ontvangen. Dit is natuurlijk extreem vervelend in verband met mijn werk.. Als ik op de facturen ga kijken, zie ik dat er op rare ochtendtijden veel MB's worden gefactureerd. Dit begrijp ik niet, omdat ik in de ochtend altijd thuis ben (student) en daar heb ik wifi. Misschien heeft het iets te maken met mijn iPhone? Ik weet het ondertussen niet meer, maar ik hoop dat jullie klantenservice voldoet dat ik morgen mijn telefoon weer kan gebruiken.. 

Groetjes,
Vera
Badge
Ik heb precies hetzelfde probleem.. Het vervelende is ook nog eens dat het nu pasen is en alles dicht is. Ik kreeg zondagmiddag een smsje:
Badge +6
Beste Simyo,

Ik ben sinds januari klant en eigenlijk altijd tevreden geweest.. echter, sinds november ging ik ineens altijd over mijn bundels heen, varierend van tussen de 20 en 40 euro. Dit is natuurlijk nog te overzien maar wel vreemd.. Deze maand kreeg ik een smsje met dat ik een te hoog verbruik had. Ik ben nu al twee dagen afgesloten van het internet en kan ik niet bellen en smsen en ik kan ook niet gebeld worden of smsjes ontvangen. Dit is natuurlijk extreem vervelend in verband met mijn werk.. Als ik op de facturen ga kijken, zie ik dat er op rare ochtendtijden veel MB's worden gefactureerd. Dit begrijp ik niet, omdat ik in de ochtend altijd thuis ben (student) en daar heb ik wifi. Misschien heeft het iets te maken met mijn iPhone? Ik weet het ondertussen niet meer, maar ik hoop dat jullie klantenservice voldoet dat ik morgen mijn telefoon weer kan gebruiken.. 

Groetjes,
Vera


Hoi Veraa93,

Je aansluiting was geblokkeerd wegens hoogverbruik. Ik zie in het systeem dat je aansluiting is gedeblokkeerd.
Je bent buiten je bundel gegaan met het internet. Het is niet mogelijk voor Simyo om in te zien waar het verbruik vandaan komt.

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

In dit topic kan je zien wat voor veel internet verbruik kan zorgen op je toestel.
Wat een vaag en groot probleem.

Opeens krijg ik ook een melding dat ik in een paar dagen tijd over mn datalimiet heen bent.
Dit, terwijl er niets veranderd is in mn bel/internet gedrag, geen instellingen veranderd of nieuwe apps.

Wat is dit Simyo? 
Zoals ik lees hebben veel mensen hier klachten over die een abbo bij Simyo hebben.

Ik ga waarschijnlijk snel mn abbonnement opzeggen, voordat het helemaal uit de hand loopt.

Goedkoop moet ergens vandaan komen?....
Badge +8
Wat een vaag en groot probleem.

Opeens krijg ik ook een melding dat ik in een paar dagen tijd over mn datalimiet heen bent.
Dit, terwijl er niets veranderd is in mn bel/internet gedrag, geen instellingen veranderd of nieuwe apps.

Wat is dit Simyo? 
Zoals ik lees hebben veel mensen hier klachten over die een abbo bij Simyo hebben.

Ik ga waarschijnlijk snel mn abbonnement opzeggen, voordat het helemaal uit de hand loopt.

Goedkoop moet ergens vandaan komen?....


Hoi klunstenaar,

Welkom op het forum :)

Je hebt deze maand inderdaad al veel verbruikt. Wat dit precies is geweest kan ik je helaas niet vertellen, omdat we die gegevens vanwege de privacywet niet mogen registreren. Maar gebruik je misschien een iPhone? Ik zie namelijk steeds de tijdstippen 8.00, 20.00 en 00.00 bij het verbruik en dat is een vaker voorkomende klacht bij de iPhone. Het schijnt dat je als je enkele aanpassingen doet aan de instellingen, dat je dit kunt uitzetten. Het is een soort achtergrondproces, wat bij sommigen maar een paar kb's lijkt te kosten en bij sommigen dus meer, zoals bij jou. Lees dit topic maar eens.
Simyo kan alleen de "kraan open" of "dicht" zetten voor je internet als het ware. Het is dus belangrijk om te achterhalen wat dit extra onbedoelde verbruik veroorzaakt, voordat je de optie weer aan zet. Ik hoop dat je er dus heel erg snel achterkomt hoe je dit uit kunt schakelen.

Groetjes,
Charlene
Bedankt voor je reactie Charlene,

Het betreffende toestel is een Samsung galaxy.
En er is niets gewijzigd aan de instellingen de laatste maanden.

Feit is en blijft: Simyo gebruikers hebben hier, plots en zonder reden last van!

Twijfelachtige zaak....kost de gebruiker geld, levert Simyo geld op..
Reputatie 3
Badge +9
Beste klunstenaar,

Misschien is het handig om een app op je galaxy te installeren die het verbruik controleeerd. Zodoende heb je zelf de regie. Je kunt met sommige apps ook een quota instellen per dag of maand. In sommige gevallen van veel verbruik is het niet al te lezen in de app, maar meestal geeft de app dit prime weer.
Zelf heb ik watchdog3g, uitgebreid maar wel erg fijn programma.
Je hebt ook onavo en een kpn app.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Wat een mega afzetters 150,- € per gigabyte buiten je bundel (in welke tijd leven we). En dan ook nog eens het lef hebben om mijn telefoon af te sluiten zodat ik niet eens meer kan bellen terwijl ik automatische incasso, sorry meneer eerst alles betalen en dan gaan we weer aansluiten wat een bedrijf. Iets voor Kassa of de consumentenbond dit.

Ben meteen overgestapt naar Robin daar kun je voor 29,95 tenminste onberperkt bellen, internet en sms. Had ik voor de €365,- die ik nu af had moeten tikken een heel jaar van kunnen doen.

Geweldige klantenservice daar bij Simyo
Badge
Ik had geen internet (betaal er wel voor) maar is nu door Simyo aangezet. Het verbaast mij dat ik toch over mijn limiet heen zit in de maand september. Ik begrijp dit niet!
Reputatie 7
Wat een mega afzetters 150,- € per gigabyte buiten je bundel (in welke tijd leven we). En dan ook nog eens het lef hebben om mijn telefoon af te sluiten zodat ik niet eens meer kan bellen terwijl ik automatische incasso, sorry meneer eerst alles betalen en dan gaan we weer aansluiten wat een bedrijf. Iets voor Kassa of de consumentenbond dit.

Ben meteen overgestapt naar Robin daar kun je voor 29,95 tenminste onberperkt bellen, internet en sms. Had ik voor de €365,- die ik nu af had moeten tikken een heel jaar van kunnen doen.

Geweldige klantenservice daar bij Simyo


He van de Ven, denk je dat het 'helpt' om je ergernis, frustratie, kwaadheid, etc in meerdere topics (zie hier) te plaatsen? Nou ja, je zult het maar kwijt zijn he.....:p
Badge +8
Bedankt voor je reactie Charlene,

Het betreffende toestel is een Samsung galaxy.
En er is niets gewijzigd aan de instellingen de laatste maanden.

Feit is en blijft: Simyo gebruikers hebben hier, plots en zonder reden last van!

Twijfelachtige zaak....kost de gebruiker geld, levert Simyo geld op..


Hoi klunstenaar,

Het heeft uiteraard wel een reden, en die reden zit helaas op dit moment verborgen in je toestel. Het gebeurt helaas niet alleen op ons netwerk, zoals Scotsman al aangeeft met zijn provider in Groot Brittanië. Als je de reden kunt achterhalen en de instellingen juist krijgt, dan kun je het oplossen. Snap hoe frustrerend het is, dat wij niet meer kunnen doen voor je.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Wat een mega afzetters 150,- € per gigabyte buiten je bundel (in welke tijd leven we). En dan ook nog eens het lef hebben om mijn telefoon af te sluiten zodat ik niet eens meer kan bellen terwijl ik automatische incasso, sorry meneer eerst alles betalen en dan gaan we weer aansluiten wat een bedrijf. Iets voor Kassa of de consumentenbond dit.

Ben meteen overgestapt naar Robin daar kun je voor 29,95 tenminste onberperkt bellen, internet en sms. Had ik voor de €365,- die ik nu af had moeten tikken een heel jaar van kunnen doen.

Geweldige klantenservice daar bij Simyo


Hoi van de Ven,

Jouw reactie had ik inderdaad ook in dit topic gevonden. Ik heb hem daar voor je beantwoord.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik had geen internet (betaal er wel voor) maar is nu door Simyo aangezet. Het verbaast mij dat ik toch over mijn limiet heen zit in de maand september. Ik begrijp dit niet!

Hoi gerada,

Met je internetverbruik ben je niet buiten de bundel gegaan in september. Ook je belbundel was die maand toereikend. Maar zoals je op de factuur kunt zien, heb je in het Buitenland gebeld en gesms't. Dat wordt standaard buiten de bundel gerekend. Daar komen je buitenbundelkosten dus vandaan.
Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer