.

Hoog verbruik?

  • 2 November 2012
  • 149 reacties
  • 11052 Bekeken

Ik krijg zojuist een smsje binnen dat ik over enkele minuten wordt geblokkeerd wegens hoogverbruik, terwijl ik nog bijna geen mb's heb verbruikt. Nu keek ik op Mijn Simyo en daar stond dat ik op 1-11-2012 1 smsje naar het buitenland heb gestuurd(is niet zo), en dat ik 112213.0 kB heb gebruikt. 

Dit kan niet, want gister ben ik alleen maar op Wi-Fi geweest en sinds vandaag heb ik pas 3G gebruikt.

Gr. Robin

p.s. Ik vind dit een beetje raar dus reageer z.s.m. a.u.b.

149 reacties

@youssef. Jouw situatie laat ik nog even controleren door de technische dienst.

Groetjes,

Alex


Dank je wel Alex voor je inspanningen, ik heb nu eindelijk voor het eerst het gevoel dat ik serieus word genomen door Simyo.

Betekend dit concreet dat er gekeken gaat worden waarom het te lang heeft geduurd voordat ik werd afgesloten?
Tot op heden alleen verklaringen en uitleg wat de oorzaak kan zijn, niet hoe we dit kunnen oplossen/verhelpen en wat te doen met de hieraan gerelateerde gigantische facturen.

Groet,


Hoi bajuri,

Ik vind het jammer dat je het zo ervaart. Ik ben van mening dat we hier op het forum en o.a. in dit topic hebben aangeven wat de mogelijke oorzaken zijn. Door dit te controleren kun je dergelijk verbruik in de toekomst dus voorkomen. Ook hebben we aangegeven dat het belangrijk is om je verbruik goed bij te houden(o.a. via je persoonlijke pagina). Ook heb ik aangeraden Traffic Monitor te gebruiken zodat je kan nagaan welke app. hoeveel mb gebruikt. Ook hiermee kun je hoog data verbruik voorkomen. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je niet heel dit topic of dit hele forum doorzoekt hoor. Ook hebben we onlangs een speciaal topic geplaatst over data verbruik. Het topic is hier te vinden.

Al het data verbruik wat je terug ziet op je verbruiksoverzicht is gegenereerd via ons netwerk en niet via Wifi.

@youssef. Jouw situatie laat ik nog even controleren door de technische dienst.

Groetjes,

Alex

Hoi Alex,

Bedankt dat je telkens de moeite neemt om uit te leggen hoe "WIJ" hoge data verbruik kunnen monitoren en voorkomen (inmiddels ook alle apps geinstalleerd). Ik heb nl. wel de moeite genomen uren topics, forums en google geraadpleeg om het probleem goed te begrijpen.
De onstane situiatie blijft, dat veel Simyo klanten met hoge factuur zitten gerelateerd aan dit "vreemde" hoge data verbruik. Wat gaat Simyo hieraan doen.
Bijv. zoals voor Yousef, onderzoek doro de TD.

PS; bij dataverbinding uit zijn nog steeds (in honderdtal kB) dataverkeer over 3G. Vaak op bepaalde momenten, zoals 00:00 en 08:00 uur.

Groetjes,
Reputatie 5
Badge +10
@youssef. Jouw situatie laat ik nog even controleren door de technische dienst.

Groetjes,

Alex


Dank je wel Alex voor je inspanningen, ik heb nu eindelijk voor het eerst het gevoel dat ik serieus word genomen door Simyo.

Betekend dit concreet dat er gekeken gaat worden waarom het te lang heeft geduurd voordat ik werd afgesloten?


Hoi Youssef,

Er wordt inderdaad gekeken naar het naleven van de hoogverbruik procedure.

Hoi Alex,

Bedankt dat je telkens de moeite neemt om uit te leggen hoe "WIJ" hoge data verbruik kunnen monitoren en voorkomen (inmiddels ook alle apps geinstalleerd). Ik heb nl. wel de moeite genomen uren topics, forums en google geraadpleeg om het probleem goed te begrijpen.
De onstane situiatie blijft, dat veel Simyo klanten met hoge factuur zitten gerelateerd aan dit "vreemde" hoge data verbruik. Wat gaat Simyo hieraan doen.
Bijv. zoals voor Yousef, onderzoek doro de TD.

PS; bij dataverbinding uit zijn nog steeds (in honderdtal kB) dataverkeer over 3G. Vaak op bepaalde momenten, zoals 00:00 en 08:00 uur.

Groetjes,


Hoi bajuri,

Wat gaat Simyo hieraan doen? We zijn aan het kijken hoe we gebruikers een duidelijker beeld kunnen geven hoe je veel data kunt gebruiken. Wat is een mb eigenlijk? Wat is een kb? Hoe genereer je nu veel internet verbruik? Hoe kunnen we gebruikers van te voren het best attenderen op wat internet verbruik precies is? Dit zijn allemaal vragen waar veel gebruikers niet precies van weten wat het is.

Verder wil ik nogmaals aangeven dat iedere situatie hier individueel uitgebreid wordt bekeken. Bij Wouter Schram was er bijvoorbeeld sprake van inactieve bundels. Hierdoor werd het internet verbruik buiten de bundel berekend waardoor de verbruikskosten snel opliepen. Het hebben van inactieve bundels was een fout van onze administratie. De discussie blijft zich overigens een beetje herhalen. Wij kunnen jullie geen inzicht geven in hoe het verbruik tot stand is gekomen. Deze gegevens mogen wij niet registreren.

Groetjes,

Alex
Badge
Hier net zoiets, en hier mijn reactie elders geplaatst dan als toevoeging:

Het doet er juridisch en in de praktijk niet toe of er bij simyo iets aan staat of niet.
Software en hardware is ook mensenwerk, dus feilbaar.  'De computer zegt....' is achterhaald alszijnde dat het dan wel zal kloppen.
Naarmate men meer automatiseert komen er juist meer fouten (ook in verhouding!)

Nu stond het ook uit, en tOch meldt hun systeem verbruik.
En nog veel ook, ik haal denk ik never 55 MB binnen in zeg 90 minuten met mijn 1 a 2 blokjes op hun opgegeven 364 kb downspeed, die dus wel fors lager zal liggen.

Het doet er gewoon niet toe, er zijn vast lieden te vinden die het uit hEbben staan op simyo en tOch MB in rekening krijgen(?) 
Enige mOgelijke voordeel is dat simyo, maar dat betwijfel ik, ruiterlijk toe geeft dat het niet kan (terwijl het wel gebeurt, 'de computer zegt'....) omdat het op hun website uit staat.

Simpel en kort: simyo genomen omdat het op mijn tab zou werken
Werkte niet, terwijl ik voor de 'koop' telefonisch te horen kreeg van hen dat het wel zou werken, dat was dus direct al foute boel. Echter het was geen noodzaak zo bleek in de praktijk, kreeg smartphone van de baas in bruikleen met vast tegoed (extra moet ik zelf dokken) staat een app-je voor er op, werkt perfect zo) , en ik heb het laten sliden, want gebruikte de onhandige tab toch alleen hier op de bank. De tab 7 inch is te groot voor telefoon, maar wel lekker las handig formaat tabletje, die o.a. via een app de philips apparatuur kan bedienen.

Gebruikte het (sowieso niet werkende-) internet dus ook niet, ben dol op batterij saven, dus hij staat op vliegtuig mode, en voor wifi (want dat kan, vliegtuig mode en tOch wifi aan) heb ik een snelkoppeling op 'desktop' voor aan en uit zetten.

Op simyo forum gaat een medewerker (of in elk geval een moderator..) nog verder, simyo is niet bedoeld voor internet, QUE !???
Je kan met je prepaid zelfs voor een dag of 10 dagen internet bundel kopen op je prepaid sim !!

Witte boorden criminaliteit noem ik dit.
Niet voor niets staat er daar een bericht (waarop men niet kan reageren) met : klachten hieromtrent, we hebben het nagekeken, kpn ook, mea culpa, ligt niet aan ons.

Uiteraard wel bedankt voor de tip, ik heb op mijn 2 simyo nummers nu online internet uit staan, gebruik het toch niet, want werkte never ever en het was dus weer een item om batterij op te sparen.

Logica laat over: een hack, fouten op hun systeem (meest logische) , of een verandering recent in hun internet opzet waardoor telefoons die er eerst niet mee werkten als zombies tot leven kwamen ondanks foute/geen instellingen voor hun netwerk settings.
Reputatie 5
Badge +10


Op simyo forum gaat een medewerker (of in elk geval een moderator..) nog verder, simyo is niet bedoeld voor internet, QUE !???
Je kan met je prepaid zelfs voor een dag of 10 dagen internet bundel kopen op je prepaid sim !!



Hoi spambuster,

Technisch gezien werkt internet op een tablet gewoon met een belkaart. We verkopen het echter niet op die manier, omdat men hogere snelheden en meer data eenheden verwacht dan wij aanbieden. Daarnaast ben ik benieuwd waar staat aangegeven dat Simyo niet bedoeld is voor internet. In het andere topic waar je een reactie hebt geplaatst heeft een moderator dit ook niet gemeld.

Hoi Spambuster,

Ik zie in het systeem dat je gebruik maakt van een bel simkaart in een tablet. Een belsimkaart is niet bedoeld voor gebruik in een tablet.


Mocht je het ergens anders zijn tegen gekomen dan ben ik benieuwd waar dit precies wordt aangegeven. Kan je mij hiervan de link sturen? Dan kunnen we de informatie aanpassen.

Als wij constateren dat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit staat en er worden toch internet kosten gegenereerd, is dit verbruik onterecht en zullen we dit ook crediteren.

Dat klopt, maar wanneer ik nu inlog wordt nog steeds aangegeven dat mijn verbruikskosten € 286.45 zijn, terwijl door Simyo meermaals is toegegeven dat dit onterecht is. Wel worden er sinds ik gebeld heb met simyo om dit aan te kaarten geen extra kosten meer gerekend, de onterechte eerder gemaakte kosten zijn echter niet verwijderd. Hoe komt dit? Is het dan niet helemaal goed gegaan?

Kan jij trouwens ook zien of ik ook kosten heb gemaakt in de maand november? Want daar ben ik wel benieuwd naar.

Alvast bedankt voor de antwoorden!


Hoi Wouter Schram,

Het klopt dat je op je overzicht nog verbruikskosten ziet staan. Deze zullen echter niet in rekening gebracht worden. Er zijn inderdaad ook kosten in november gegenereerd. Ook deze zijn onterecht en zullen niet in rekening worden gebracht.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex, bedankt, top screencapture er bij.

Vraag aan jou, misschien weet jij het wel.

Stel iemand heeft pre-paid, weet van het uit kunnen zetten op simyo, en verbruikt, willens en wetens, meer dan pre-paid(mag die term nu nog wel?)
bedrag. (Op vara kassa forum is iemand die voor dochter simyo had, alles nakeek, maar nergens kan vinden dat internet aan staat standaard, en ook uit kan, ook die had mazzel dat ze ter test eens o internet keken ivm verbruik, ook dochterlief, met werkende wifi, had tOch ff 119 euro ver-internet in no time, knap met hoooogstens 128 kB.... die ja neatuurlijk in de praktijk met 1 a 2 van de 5 antenne blokjes niet haalt)

Belangrijke vraag, 4e keer, nu dan hier:
Als men zeg -30 euro staat, en maakt 50 euro prepaid over, is het dan 20 euro in de plus, prepaid bedrag? Of is het dan gewoon nieuwe verse 50 euro, maar komt er nog een _aparte_ rekening voor de -kosten ivm internet, ik kan dat namelijk nergens vinden.

Ook -1 faal, ticket systeem werkt niet, heb daar de eerste maal na ontdekking gebruik van gemaakt, zie screencap op :
http://i.imgur.com/CtQU6.jpg
Is er een app die per app aangeeft aan data verbruikt?

Bvd.


Voor Android kun je de gratis app My Data Manager gebruiken. Deze laat per uur/dag/maand het 3G en Wifi dataverbruik zien. 
Je kunt dus precies zien welke app veel 3G data verbruikt. Ook kun je kijken of het gebruik per dag overeenkomt met wat er in Mijn Simyo staat. Bij mij klopte dit exact.
Voor mij geen twijfel over het correct registreren van Simyo dus.

Wel merk ik op dat Simyo kleine bundels aanbiedt en een hoog buiten-bundel tarief hanteert. Een misbehaving app kan binnen een uurtje de bundel helemaal opeten. Zelf heb ik een keer in de browser geklikt op een link van een filmpje. Deze ging niet spelen en ik zette de telefoon weer op standby. Echter liep op de achtergrond toen een download, en bleek ik 390MB dataverkeer erdoorheen gejast te hebben in een ruim uur...

Mijn advies aan Simyo is dan ook om met KPN (netwerk-leverancier) te regelen dat de bundel-limiet in het netwerk wordt gezet, en dat de bandbreedte direct geknepen wordt tot 64kbit na overschrijden bundel, zoals ook op andere netwerken wel gebeurd. Dat voorkomt dat er enorme buiten-bundelkosten worden gemaakt en voorkomt ontevreden klanten en dit soort forum-drama's.

Groet, een tevreden (maar voorzichtige) Simyo gebruiker
Badge
Beste,

Contact gehad met nokia care centre,

Hieruit bleek dat het niet mogelijk is dat mijn telefoon uit zichzelf update, dit is ook het geval met apps.
Voorals nog is mijn verbruik van internet nergens uit te herleiden. Het rare is dat er wel degelijk een toename te zien is van klanten van Simyo met een "spook" verbruik. Zie site Kassa!

Simyo zou gebruikers blokkeren met een verbruik van meer dan 75,00 euro per dag of meer dan 250,00 euro per week. Hoe is he dan mogelijk dat ik een rekening krijg van 660 euro?
Dag Allemaal,

Naast bij Simyo ben ik nog steeds op zoek naar mogelijke oorzaak van het "spook" data verbruik. Inmiddels ook Onavo Count app gevonden die per app aangeeft aan data verbruik.
Nog een mogelijkheid, de "iTunes Match" van Apple zie hier: http://www.guardian.co.uk/technology/2012/oct/17/iphone-5-iphone
Deze heb ik zelf nog nooit aan gehad.

Groeten,
Badge
Beste,

Contact gehad met nokia care centre,

Hieruit bleek dat het niet mogelijk is dat mijn telefoon uit zichzelf update, dit is ook het geval met apps.
Voorals nog is mijn verbruik van internet nergens uit te herleiden. Het rare is dat er wel degelijk een toename te zien is van klanten van Simyo met een "spook" verbruik. Zie site Kassa!

Simyo zou gebruikers blokkeren met een verbruik van meer dan 75,00 euro per dag of meer dan 250,00 euro per week. Hoe is he dan mogelijk dat ik een rekening krijg van 660 euro?


Ik heb ook problemen gehad hiermee, maar het is dus niet 75,00 euro maar 75mb per dag en hetzelfde bij de 250,00 euro is het ook 250mb per week. Ik hoop dat dit helpt
Reputatie 5
Badge +10
Beste,

Contact gehad met nokia care centre,

Hieruit bleek dat het niet mogelijk is dat mijn telefoon uit zichzelf update, dit is ook het geval met apps.
Voorals nog is mijn verbruik van internet nergens uit te herleiden. Het rare is dat er wel degelijk een toename te zien is van klanten van Simyo met een "spook" verbruik. Zie site Kassa!

Simyo zou gebruikers blokkeren met een verbruik van meer dan 75,00 euro per dag of meer dan 250,00 euro per week. Hoe is he dan mogelijk dat ik een rekening krijg van 660 euro?


Ik heb ook problemen gehad hiermee, maar het is dus niet 75,00 euro maar 75mb per dag en hetzelfde bij de 250,00 euro is het ook 250mb per week. Ik hoop dat dit helpt

Hoi RobinG en Valentao,

Indien je, na de verwerking van je verbruiksgegevens, meer dan €75,- per dag of €250,- per week aan kosten hebt gemaakt, wordt je aansluiting geblokkeerd.

Je kunt dus binnen 24 uur meer dan 75 euro aan kosten genereren. Wanneer ons systeem een update doet, zal je dus worden geblokkeerd als het verbruik hoger ligt dan 75 euro.

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum Wouter Schram,

Doordat jouw nummerbehoud technisch gezien al per 27/11/12 was uitgevoerd, maar administratief gezien niet is jouw bel/sms en internet verbruik buiten de bundel berekend. Internetten kost dan 1 euro per mb. De kosten lopen dan snel op. Ik zie dat deze verbruikskosten inmiddels zijn gecorrigeerd. Ben je hier ook over geïnformeerd?

Groetjes,

Alex

Ik wil nog even op de zaak terugkomen: alles is heel netjes opgelost, en het verbruik bleek ook gewoon te kloppen. App Traffic Monitor is inderdaad heel handig; geeft ook steeds weer op welk maandtotaal je uitkomt bij gelijkblijvend gebruik.

Complimenten hoe hiermee omgegaan is door jullie!
Ik heb onlangs ook een hoge factuur (abbo + 74 euro) gekregen voor dataverbruik buiten de bundel in december.
Op 1 nacht is er tussen 00:00 en 03:43 zo'n 1,6 Gigabyte (erg veel!) data verbruikt. Op dat moment was ik niet bezig met mijn telefoon, heb de data dus niet bewust zelf verbruikt. Automatische updates van apps stonden allemaal uit en android is ook niet geupdate. Er zijn geen virussen op m'n telefoon aangetroffen en ik heb nooit louche of kleine onbekende apps geinstalleerd. Helaas had ik geen app geinstalleerd om dataverbruik te meten.

De oorzaak van het dataverbruik is mij dus onbekend. Ook Simyo kan me niet vertellen met welke ip-adressen verbinding is gemaakt om dit dataverbruik te veroorzaken.

Gezien de volgende feiten lijkt het me voor de hand liggend dat ik in ieder geval niet bewust over de datalimiet ben gegaan:
- Er is erg veel (1,6GB) data verbruikt in een korte periode (3 uur)
- De data is snachts verbruikt
- Alle voorgaande maanden zat ik ver onder de datalimiet

Het lijkt me daarom klantvriendelijk mocht simyo deze kosten kwijtschelden.

Mocht dat niet binnen het beleid passen, dan snap ik dat, maar zal ik (helaas, want ik ben verder een tevreden klant) gaan kijken naar andere aanbieders om herhaling van zulke onverwachte hoge kosten in de toekomst te voorkomen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Ploep,

Hoewel het natuurlijk erg vervelend is kunnen we het tijdstip, de hoeveelheid data en het verbruik in het verleden niet meenemen in het besluit om kosten te vergoeden. Het verbruik heeft volgens ons systeem plaats gevonden. Natuurlijk is het vervelend, maar we moet ergens een grens trekken.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Ik wil nog even op de zaak terugkomen: alles is heel netjes opgelost, en het verbruik bleek ook gewoon te kloppen. App Traffic Monitor is inderdaad heel handig; geeft ook steeds weer op welk maandtotaal je uitkomt bij gelijkblijvend gebruik.

Complimenten hoe hiermee omgegaan is door jullie!


Bedankt voor de complimenten WouterSchram.

Ik heb onlangs ook een hoge factuur (abbo + 74 euro) gekregen voor dataverbruik buiten de bundel in december.
Op 1 nacht is er tussen 00:00 en 03:43 zo'n 1,6 Gigabyte (erg veel!) data verbruikt. Op dat moment was ik niet bezig met mijn telefoon, heb de data dus niet bewust zelf verbruikt. Automatische updates van apps stonden allemaal uit en android is ook niet geupdate. Er zijn geen virussen op m'n telefoon aangetroffen en ik heb nooit louche of kleine onbekende apps geinstalleerd. Helaas had ik geen app geinstalleerd om dataverbruik te meten.

De oorzaak van het dataverbruik is mij dus onbekend. Ook Simyo kan me niet vertellen met welke ip-adressen verbinding is gemaakt om dit dataverbruik te veroorzaken.

Gezien de volgende feiten lijkt het me voor de hand liggend dat ik in ieder geval niet bewust over de datalimiet ben gegaan:
- Er is erg veel (1,6GB) data verbruikt in een korte periode (3 uur)
- De data is snachts verbruikt
- Alle voorgaande maanden zat ik ver onder de datalimiet

Het lijkt me daarom klantvriendelijk mocht simyo deze kosten kwijtschelden.

Mocht dat niet binnen het beleid passen, dan snap ik dat, maar zal ik (helaas, want ik ben verder een tevreden klant) gaan kijken naar andere aanbieders om herhaling van zulke onverwachte hoge kosten in de toekomst te voorkomen.


Welkom op het forum Ploep,

Hoewel het natuurlijk erg vervelend is kunnen we het tijdstip, de hoeveelheid data en het verbruik in het verleden niet meenemen in het besluit om kosten te vergoeden. Het verbruik heeft volgens ons systeem plaats gevonden. Natuurlijk is het vervelend, maar we moet ergens een grens trekken.

Groetjes,

Alex
Ik heb onlangs ook een hoge factuur (abbo + 74 euro) gekregen voor dataverbruik buiten de bundel in december.
Op 1 nacht is er tussen 00:00 en 03:43 zo'n 1,6 Gigabyte (erg veel!) data verbruikt. Op dat moment was ik niet bezig met mijn telefoon, heb de data dus niet bewust zelf verbruikt. Automatische updates van apps stonden allemaal uit en android is ook niet geupdate. Er zijn geen virussen op m'n telefoon aangetroffen en ik heb nooit louche of kleine onbekende apps geinstalleerd. Helaas had ik geen app geinstalleerd om dataverbruik te meten.

De oorzaak van het dataverbruik is mij dus onbekend. Ook Simyo kan me niet vertellen met welke ip-adressen verbinding is gemaakt om dit dataverbruik te veroorzaken.

Gezien de volgende feiten lijkt het me voor de hand liggend dat ik in ieder geval niet bewust over de datalimiet ben gegaan:
- Er is erg veel (1,6GB) data verbruikt in een korte periode (3 uur)
- De data is snachts verbruikt
- Alle voorgaande maanden zat ik ver onder de datalimiet

Het lijkt me daarom klantvriendelijk mocht simyo deze kosten kwijtschelden.

Mocht dat niet binnen het beleid passen, dan snap ik dat, maar zal ik (helaas, want ik ben verder een tevreden klant) gaan kijken naar andere aanbieders om herhaling van zulke onverwachte hoge kosten in de toekomst te voorkomen.

Coulance doen zij niet aan, van marketing hebben zij ook geen kaas gegeten. Het levert ze wel eenmalig een 'kleine' extra bedrag op. Maar ze vergeten hierbij dat ze mij + 2 andere gezinsleden meteen als abonnees gaan verliezen. Daarbovenop de negatieve mond-tot-mondreclame en de berichtgeving die ik op andere fora zal plaatsen zal voor minder klanten zorgen.

Bottom line ze verliezen meer klanten en dus geld. Terwijl ze eigenlijk indien de juiste personen werkzaam waren geweest ze meer geld konden creeren. 

Voorbeeld: iemand heeft nooit extreem dataverbruik, éénmalig gaat het mis, uit coulance worden de kosten weggescholden -> klant blij (blijft langer producten afnemen) -> mond-tot-mondreclame -> complimenten op internet -> meer klanten -> meer cash -> minder klachten want als het nogmaals gebeurt is het de schuld van de klant. 

Maar simyo kiest liever voor een klantonvriendelijke aanpak, dat gaat goed tot er een aanbieder is die er wel kaas van heeft gegeten. Alhoewel dat lastig zal gaan met de telecommaffia van kpn.

Ik heb mijn les geleerd, een overstap maken naar vodafone en iets meer geld betalen maar tenminste wel service krijgen.
Dit lijkt toch echt een probleem van Simyo te zijn. Ik ben nét overgestapt van Vodafone naar Simyo, bekijk nu mijn verbruik en het is extreem, maar dan ook extreem veel hoger dan het was bij Vodafone. Ik ben maar overgegaan op WiFi, plus 3G uit zodat hij daar niet automatisch op terug kan vallen, en heb Traffic Monitor gedownload. Ik ben benieuwd. Het is toch wel erg vreemd dat zoveel gebruikers hier last van hebben?!


Ook ik heb sinds 3 januari een 500 mb databundel.Kreeg vandaag een mailtje dat ik er doorheen ben. Afgelopen 2 jaar bij vodafone 250 mb gehad en nog NOOIT 1 mb er overheen gegaan. Vind dit heel vreemd. Ik zit nl ook thuis,bij vrienden en op school op de wifi. rara hoe kan dit?
Toch nog even een aanvulling op mijn eerdere bericht. Ik heb namenlijk op het forum rondgekeken en mijn instellingen bekeken.
Op mijn iphone staat het volgende bij Mobiele data : iphonekpn.nl  Geen ww of gebruikersnaam ingevuld.
Bij mms : APN - portalmmm.nl  ook hier geen ww of gebruikersnaam.
Kloppen deze instellingen?
Reputatie 5
Badge +10
Ook ik heb sinds 3 januari een 500 mb databundel.Kreeg vandaag een mailtje dat ik er doorheen ben. Afgelopen 2 jaar bij vodafone 250 mb gehad en nog NOOIT 1 mb er overheen gegaan. Vind dit heel vreemd. Ik zit nl ook thuis,bij vrienden en op school op de wifi. rara hoe kan dit?

Toch nog even een aanvulling op mijn eerdere bericht. Ik heb namenlijk op het forum rondgekeken en mijn instellingen bekeken.
Op mijn iphone staat het volgende bij Mobiele data : iphonekpn.nl  Geen ww of gebruikersnaam ingevuld.
Bij mms : APN - portalmmm.nl  ook hier geen ww of gebruikersnaam.
Kloppen deze instellingen?


Welkom op het forum appeltje,

Als je zelf het idee het voornamelijk gebruik te maken van wifi zou het wel eens kunnen dat je onbewust toch gebruik hebt gemaakt van het netwerk van je mobiele provider. Als de mobiele data verbinding op je toestel aan staat en het wifi signaal valt weg, zal het toestel automatisch overschakelen naar de mobiele data verbinding. Ook zie ik dat je sinds kort een nano simkaart gebruikt. Dat betekent dat je waarschijnlijk gebruik maakt van een iPhone 5. Zou het niet zo kunnen zijn dat dit toestel gewoon meer data verbruikt?

De instellingen staan goed. Anders zou je ook geen verbinding kunnen maken met internet.

Groetjes,

Alex
Badge
at ploep :
1,6 GB in 3 uur ? , terwijl prepaid max. 128 kb p/s downspeed heeft En een 10e of zo upload (overhead).
Die 128 haal je niet in de praktijk.
In een ideale wereld had je dan 1 GB binnengehaald.

Overigens moet je accu het maar uithouden, 3 uur non stop mobiel internet! Ik moet met mijn samsung note 2 dan minimaal 43% lading hebben !! (van de 3100 mAh accu.)

Tijd voor intern onderzoek bij simyo.
En simyo? hebben jullie bij nieuwe klanten internet standaard al uitgezet? Veel handiger voor iedereen.
En raad inderdaad een (gratis) app aan.
Meet tevens de snelheden, dan kan simyo zelf zien dat X GB downloaden in bijv. 1 uur helemaal niet kAn.
In theorie is de hoeveelheid dataverkeer in mijn geval (helaas) wel mogelijk.
De hoogst gemeten snelheid was ongeveer 60.000 kilobyte per 5 minuten
Omrekenen naar mbit per seconde geeft:

60000 kB / 5 min
12000 kB / min
200 kB / s
1600 kb / s
1.6 mb / s

Ik heb geen prepaid maar een abonnement. Daarbij is de maximale downloadsnelheid 2 mbit/s, hier zit het dus onder.

Probleem is alleen dat ik de data niet bewust verbruikt heb. Ik heb ook geen tijdige waarschuwing gehad (slechts een e-mail nadat het verbruik al over de bundel was, ergens midden in de nacht), waardoor ik niet kon ingrijpen. Mocht ik een keuze hebben gehad, dan zou ik m'n internetverbinding op tijd hebben uitgeschakeld in plaats van 75 euro te betalen voor overschreidend dataverkeerd. Helaas is dit bij Simyo dus niet mogelijk.

Ik ben nu van plan over te stappen naar Telfort. Als ik het goed begrijp wordt daar je internet afgesloten als je over de limiet gaat en kun je vervolgens (bewust) los data erbij kopen, mocht je dat willen.
Reputatie 5
Badge +10
at ploep :
1,6 GB in 3 uur ? , terwijl prepaid max. 128 kb p/s downspeed heeft En een 10e of zo upload (overhead).
Die 128 haal je niet in de praktijk.
In een ideale wereld had je dan 1 GB binnengehaald.

Overigens moet je accu het maar uithouden, 3 uur non stop mobiel internet! Ik moet met mijn samsung note 2 dan minimaal 43% lading hebben !! (van de 3100 mAh accu.)

Tijd voor intern onderzoek bij simyo.
En simyo? hebben jullie bij nieuwe klanten internet standaard al uitgezet? Veel handiger voor iedereen.
En raad inderdaad een (gratis) app aan.
Meet tevens de snelheden, dan kan simyo zelf zien dat X GB downloaden in bijv. 1 uur helemaal niet kAn.


Hoi spambuster,

De optie internet staat standaard aan, omdat internet steeds meer gebruikt wordt door klanten. We geven wel aan dat de optie internet aan staat zodat nieuwe klanten hiervan op de hoogte zijn.

Een app is zeker een aanrader. In dit topic waar we veel klanten naar verwijzen, wordt het gebruik van een app bijvoorbeeld aangeraden. Ook zijn we bezig met een officiële Simyo app zodat je binnenkort vanaf je mobiel je verbruik kunt inzien.

In theorie is de hoeveelheid dataverkeer in mijn geval (helaas) wel mogelijk.
De hoogst gemeten snelheid was ongeveer 60.000 kilobyte per 5 minuten
Omrekenen naar mbit per seconde geeft:

60000 kB / 5 min
12000 kB / min
200 kB / s
1600 kb / s
1.6 mb / s

Ik heb geen prepaid maar een abonnement. Daarbij is de maximale downloadsnelheid 2 mbit/s, hier zit het dus onder.

Probleem is alleen dat ik de data niet bewust verbruikt heb. Ik heb ook geen tijdige waarschuwing gehad (slechts een e-mail nadat het verbruik al over de bundel was, ergens midden in de nacht), waardoor ik niet kon ingrijpen. Mocht ik een keuze hebben gehad, dan zou ik m'n internetverbinding op tijd hebben uitgeschakeld in plaats van 75 euro te betalen voor overschreidend dataverkeerd. Helaas is dit bij Simyo dus niet mogelijk.

Ik ben nu van plan over te stappen naar Telfort. Als ik het goed begrijp wordt daar je internet afgesloten als je over de limiet gaat en kun je vervolgens (bewust) los data erbij kopen, mocht je dat willen.


Hoi Ploep,

Sinds kort sturen we alle klanten met een internet bundel een email en sms als de internet bundel voor 75% gebruikt is. Ook ontvang je een email en sms als de internet bundel volledig verbruikt is. Helaas heeft jouw verbruik in december plaatsgevonden waardoor deze melding nog niet van toepassing was. Dit zou in de toekomst dus niet snel meer moeten voorkomen.

Groetjes,

Alex
Ik ben zeer verrast en verbaasd door de waardeloze houding van Simyo. Het lijkt dat ze het erom doen om het hun klanten moeilijk te maken! ALTIJD 15-20 minuten wachten om iemand aan de lijn te krijgen (ivm onverwachte drukte blablabla).

Ik bel veel, zo'n 300-500 euro per maand (terwijl ik een all in one 1250 min bundel heb van 35 euro). Ik ben al enkele malen afgesloten geweest, terwijl ik altijd mijn rekening op tijd betaald heb (is ook niet moelijk wanneer het op automatisch incasso gaat   Maar ik ben afgesloten geweest omdat ik een zogenaamd 'hoogverbruik' had. Terwijl je hiermee juist zorgt voor OMZET bij Simyo, straffen ze je af, door de complete lijn uit de lucht te halen, dus geen voicemail meer, geen inkomende gesprekken (binnen nederland), NIETS.

Het komt zo slecht over als mensen je proberen te bereiken en je nummer lijkt niet te bestaan, TELL ME WHY? Nu komt het ergste nog: Ik moest de helft van het tot dan toe verbruikte bedrag betalen (ruim 200 euro) om aangesloten te worden. Nu heb ik dit direct gedaan (best lastig als je op een eiland aan de andere kant van de wereld zit, zonder bankdecoder) , netjes betalingsbewijs doorgemaild (heb familie lid kunnen laten betalen die me kon helpen vanuit NL) . Klanten service gebeld (na 15 min in de wacht) en ze gaven aan binnen 30 minuten alles te regelen. Nu na 2 uur weer gebeld (20 minuten in de wacht) en gevraagd waarom ik nog steeds niet kon bellen! Nu zei de dame: we kunnen niet lezen op de afschrift of het wel vanaf jouw bankrekening overgemaakt is of van een andere, dus als je het nog een keer wilt sturen met je bankrekening erop, dan kunnen we je weer aansluiten! Waar gaat dit over? Omdat ik in Thailand zit momenteel, en bellen 2,50 euro per minuut kost (!!!) heb ik door al het 'gewacht' al bijna 100 euro verbeld.. In een thaise telefooncel met 35 graden.

Nu komt het grappige:

Ik heb een tweede sim kaart van dit waardeloze bedrijf, die ik niet/nauwelijks gebruik. Nu had ik als test eens die rekening van 45 euro niet betaald. Dan gebeurt er NIETS! ik ontvang een herinnering (maar kan blijven bellen, alles doet het gewoon), een tweede herinnering (kan blijven bellen), een aanmaning (alleen uitgaande gesprekken afgesloten, maar kan gewoon gebeld worden nog) en dan een IMNederland incasso brief.. EINDELIJK afgesloten.

Leg mij nu eens uit waar hier de logica in zit. Goed bellende en betalende klanten afsluiten omdat ze teveel bellen, en wanbetalers pas na 8 weken afsluiten? Ik snap het niet. #Frustrerend

1 gedachte schiet me te binnen: het type abbonement bestaat niet meer omdat ze er te weinig aan verdienen waarschijnlijk. Zouden ze zich zo slecht gedragen naar hun klanten toe om ervoor te zorgen dat ze zelf het abbonement opzeggen, omdat dit de enigste manier is van ze af te komen?

Graag jullie reacties...

Robert
Hoi Ploep,

Sinds kort sturen we alle klanten met een internet bundel een email en sms als de internet bundel voor 75% gebruikt is. Ook ontvang je een email en sms als de internet bundel volledig verbruikt is. Helaas heeft jouw verbruik in december plaatsgevonden waardoor deze melding nog niet van toepassing was. Dit zou in de toekomst dus niet snel meer moeten voorkomen.

Groetjes,

Alex
[/quote]

DIt is niet waar. Ik bel maandelijks voor 300-500 euro en heb nog NOOIT een sms gehad, maar wel afgesloten ivm zogenaamd 'hoogverbruik'.  Maar als je teveel belt (wat ik standaard doe) dan wordt je dus afgestraft en compleet afgesneden, zelfs je voicemail doet het niet meer en lijkt het alsof je lijn niet bestaat!! 

Dan bel je met de klantenservice, zeggen ze doodleuk: oh, misschien is ons smsje te laat verstuurd, nadat je bent afgesloten en heb je het om die reden niet kunnen lezen... Oh oh oh, wat een onzin. Ivm hoogverbruik afsluiten is PRIMA om mensen te beschermen tegen hoge kosten, maar dan wel voor uitgaande gesprekken alleen! En niet de complete lijn uit de lucht halen. Je wordt zo harder gestraft dan wanneer je de rekening niet betaald. Dan wordt er pas na 4-6 weken de uitgaande lijn afgesloten, en pas bij incasseo compleet afgesloten.. Ik zie echt geen logica hierin, erg jammer zo.

Robert
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RobKol,

We sturen klanten met een internet bundel sinds kort een sms en een email. Dit geldt inderdaad niet voor de belbundel. We sluiten klanten zowel voor in - als uitkomend verkeer af, omdat het ook mogelijk is om kosten te genereren middels inkomend verkeer. Wanneer je bijvoorbeeld gebeld wordt en je bevind je in het buitenland, worden er ook kosten berekend. Overigens onze excuses voor de wachttijd.

Groetjes,

Alex

Reageer