.

Hoog verbruik?

  • 2 November 2012
  • 149 reacties
  • 11051 Bekeken

Ik krijg zojuist een smsje binnen dat ik over enkele minuten wordt geblokkeerd wegens hoogverbruik, terwijl ik nog bijna geen mb's heb verbruikt. Nu keek ik op Mijn Simyo en daar stond dat ik op 1-11-2012 1 smsje naar het buitenland heb gestuurd(is niet zo), en dat ik 112213.0 kB heb gebruikt. 

Dit kan niet, want gister ben ik alleen maar op Wi-Fi geweest en sinds vandaag heb ik pas 3G gebruikt.

Gr. Robin

p.s. Ik vind dit een beetje raar dus reageer z.s.m. a.u.b.

149 reacties

Badge
Beste Alex,

Top dat je alles goed uitzoekt en top dat je ook op iedereen reageert!!
Nogmaals snap ik dat jullie je ook moeten houden aan de privacy wetgeving en dat jullie deze gegevens niet vrij kunnen/mogen geven.

MAAR, alle gebruikers geven aan deze data NIET verbruikt te hebben en ook nooit zoveel data verbruiken.

Dan vind ik het niet correct om de klanten toch te wijzen op het eigen gebruik van de telefoon en het installeren van een app om te data te meten. Mijn verbruik is nu ook gewoon weer normaal (zoals de afgelopen maanden) maar in een aantal dagen is het verbruik gigantisch geweest waardoor er hoge kosten ontstaan zijn. Dit is (zoals ik lees) bij alle klanten het geval.

Nogmaals bedankt voor het uitzoeken, maar hier hebben wij als klant natuurlijk niets aan. Wij zitten allemaal met torenhoge rekeningen die betaald moeten worden voor data waarvan we zeker weten dit NIET gebruikt te hebben.
Ik begrijp dat het mogelijk is om bv 250 mb (of meer) per dag te verbruiken, maar ALLE klanten geven aan NIETS veranderd te hebben aan het verbruik. Typisch dat deze data wel gemeten is bij Simyo.
Foutje in de meetapparatuur of iets dergelijks?? Zoiets lijkt me meer voor de hand liggen dan dat het probleem bij ALLE klanten ligt.

Ik stel dan ook voor dat de facturen van de klanten in dit topic kwijt gescholden worden. Iedereen zal dan tevreden zijn en vanaf nu zelf kunnen monitoren hoeveel internet er verbruikt wordt. Dat is klantgerichtheid en daardoor zul je tevreden klanten behouden.
Tevens lijkt het me handig als er vanuit Simyo een sms verstuurd wordt indien het verbruik boven een bepaald bedrag komt. Wel zo klantgericht.

Ik hoor het wederom graag van je.
Badge
Beste klanten van Simyo,

Zoals in bovenstaande post te lezen is, is er wel aandacht voor het probleem maar lijkt dit probleem vooralsnog bij de klanten te liggen en niet bij Simyo.
Daar wij een ander mening zijn toegedaan wil ik wederom een oproep plaatsen aan klanten die gedupeerd zijn.
Mail je gegevens naar [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email]
Ik zal zorgen dat ik een standaard brief als repley toestuur die je aangetekend kunt opsturen naar simyo.

Indien er geen oplossing komt binnen de gestelde termijn kunnen wij verdere stappen gaan ondernemen

Harm
Badge
Al sinds 4 dagen geen gebruik kunnen maken van mijn telefoon, sim is geblokkeerd vanwege hoge internet verbruikskosten. Zojuist de mail gekregen:
Natascha, 23-Nov 08:46 (CET):
Beste HEHM Thiessens,
Uit onze gegevens blijkt dat u geblokkeerd bent vanwege hoogverbruik. De rekening bedraagt momenteel €669.31. Wij kunnen u heraansluiten als u een tussentijdse betaling van minimaal €334.66 naar ons overmaakt. Op het moment dat u het bedrag betaald heeft, kunt u ons een betaalbewijs in de vorm van een printscreen mailen.
Om het snelst te worden heraangesloten is het beter om, gelijk nadat u het mailtje heeft verstuurd, telefonisch contact met ons op te nemen. Op deze manier kunnen wij dit gelijk bij onze financiële afdeling neerleggen zodat wij u kunnen heraansluiten. U kunt de tussentijdse betaling overmaken naar:
Rekeningnummer: 12.15.03.038
T.a.v. Buckaroo Online Payment Services
Onder vermelding van "Simyo" en uw mobiele nummer
Let op dat op het betaalbewijs het rekeningnummer van Buckaroo en van u zelf zichtbaar is!
In onderstaande link staan instructies voor het maken van een printscreen:
HOE BESTAAT HET????
Ik gebruik internet alleen voor whatssapp en af en toe mail binnen halen!
Hier is iets goed fout!
Ondertussen kan ik geen geld meer overmaken naar mijn betaalrekening, deze is van de ing en ik krijg via mijn mobiel de tan codes binnen. Dit probleem heb ik uitgelegd via twitter maar hier wordt niks mee gedaan, ik vind dit een enorme schande!!
Voor alle gebruikers van Simyo Ik stel voor dat we hiermee naar de consumentenbond en kassa stappen! Ik stel dan ook voor om ons te verenigen als groep! Ik zal aanstaande week hier meteen werk van maken!
Voor mensen die ideen hebben graag contact opnemen via dit forum.
Met vriendelijke groet,

Harm Thiessens


Hoi valentao,

We hebben je bericht ook op Facebook gelezen. Allereerst wil ik aangeven dat we iedere situatie altijd erg serieus nemen. Ik zal proberen je verbruik proberen toe te lichten. Ik zie dat je vanaf 18/11/12 grote data sessies genereert. Dit gaat door t/m 19/11. Ons systeem heeft op 19/11 hoogverbruik geconstateerd. Je aansluiting is daarom op 19/11 ook geblokkeerd. Ik heb ook nog even contact gehad met de technische dienst voor een dubbelcheck. Ook zij zien niets vreemds. Ze zien dat de simkaart in een Nokia E7 heeft gezeten en dat daarmee het verbruik is veroorzaakt. Ik heb je ook even een privé bericht gestuurd m.b.t. je vraag over het verrichten van betalingen. Mocht je telefonisch nog toelichting willen op je verbruik, kan je me ook een privé bericht terug sturen met een telefoonnummer waarop je te bereiken bent.

Dit geldt overigens ook voor de andere gebruikers.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

Fijn dat dit je aandacht heeft en dat je moeite hebt gedaan om uit te zoeken.
Helaas moet ik alleen constateren dat je hierin vooralsnog en volgens mijn mening in bent tekort geschoten.
Volgens de instellingen van mijn telefoon heb ik tot nu toe 3,09 gig aan data verbruikt in iets meer dan een jaar. Ik bekijk dan ook alleen mijn mail en het nieuws af en toe. (website, geen video)
Daar komt vervolgens bij dat ik het erg vreemd vind dat jullie mij pas afsluiten na een enorm hoog verbruik en niet eerder, maar wat ik nog vreemder vind is dat ik op de bewuste dagen aan het werk was. Ik gebruik mijn telefoon dan niet.

Ik laat het hier dan ook niet bij zitten, dit heeft ook te maken met het feit dat mijn telefoon eerst compleet wordt afgesloten en ik pas na 4 dagen te horen krijg dat er 669 euro aan data verbruikt is.
Zoals je inderdaad misschien gelezen hebt ben ik momenteel bezig om zoveel mogelijk klanten van simyo te verzamelen om hierin gezamelijk actie te gaan ondernemen. Er zijn al gesprekken geweest met Consuwijzer en ik raad iedere klant aan om gegevens achter te laten op het daar voor aangemaakte email adres. Ik zal iedereen een mail terug sturen met daarin als bijlage een brief welke zij kunnen gebruiken om aangetekend bezwaar te maken tegen de factuur die Simyo verstuurd. De volgende stappen zijn de geschillen commissie en de opta.

Uiteraard is het wenselijk om dit allemaal te voorkomen en om er voor te zorgen dat er zoveel mogelijk klanten van Simyo ook klant bijven tot volle tevredenheid! waaronder ondergetekende tot een week terug.


Met vriendelijke groet,

Harm Thiessens
Hoi Youssef,

Een aansluiting wordt geblokkeerd zodra ons systeem heeft geregistreerd dat je meer dan 75 euro aan verbruikskosten binnen 24 uur of meer dan 250 euro in een week hebt gegenereerd. In de praktijk is het mogelijk dat je binnen 24 uur meer dan 75 euro verbruikt voordat ons systeem het registreerd. Nadat je was afgesloten zijn er ook geen sessies meer geregistreerd. 

Beste Alex,

Bovenstaand is jou reactie op een deel van mijn vraag. Ik zie nog steeds in dit antwoord geen duidelijk aanwijzing waaruit blijkt dat er in mijn situatie er correct door jullie is gehandeld. Je geeft aan dat het in de praktijk mogelijk is dat ik binnen 24 uur meer dan 75 euro verbruik heb voordat ik word afgesloten. Hoe kan het dan zo zijn dat ik pas na meer dan 52 uur ben afgesloten en na een verbruik van ruim 560 euro?! Volgens jou antwoord zie ik dan alleen een rechtvaardiging voor de "gemaakte kosten" van de eerste dag van mijn vebruik maar dus niet voor de ruim 400 euro aan kosten die daarna zijn ontstaan.

Bovendien geef jij helaas ook geen antwoord op mijn vraag waarom het zo extreem lang moet duren voordat jullie antwoord geven op vrage van klanten en waarom de klantenservice zo slecht bereikbaar is.
 https://support.simyo.nl/entries/22359103-waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij-75

Als je deze link volgt kom je uit op een support pagina op de site van Simyo.

Hierin staat nadrukkelijk dat Simyo meerdere malen per dag het verbruik controleert. Dan kan het dus nooit zijn dat je meerdere dagen achter elkaar hoog vebruik hebt, immers jullie controleren dit dagelijks meerdere malen geven jullie aan.

In mijn geval kan ik dus nooit een rekening krijgen die oploopt tot 590 euro en andere die een hog verbruik hebben over meerdere dagen zou dan ook het zelfde voor gelden.

Dus , beste Alex en andere moderators die dit lezen, verneem ik heel graag van Simyo hoe jullie dit voor mij specifiek , maar uiteraard ook voor alle andere met dezelfde klachten, gaan oplossen.
Hallo,

Wij hebben meerdere Simyo abonnementen en hebben hetzelfde probleem. Sinds de laatste maanden zien we op de factuur een zeer hoge data verbruik, wat naar ons mening niet terecht is. Deze beginnen ook op gezette tijden, zoals telkens op 8:00 uur of 00:00 uur, om vervolgens aantal malen een set van telkens 60 MB a € 5,86. Dan loopt de teller heel snel op.

Ik zou inderdaad heel graag willen weten wat de oorzaak is van deze hoge data verbruik en wat Simyo daaraan gaat doen.

Mvg,
Reputatie 5
Badge +10
https://support.simyo.nl/entries/22359103-waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij-75

Als je deze link volgt kom je uit op een support pagina op de site van Simyo.

Hierin staat nadrukkelijk dat Simyo meerdere malen per dag het verbruik controleert. Dan kan het dus nooit zijn dat je meerdere dagen achter elkaar hoog vebruik hebt, immers jullie controleren dit dagelijks meerdere malen geven jullie aan.

In mijn geval kan ik dus nooit een rekening krijgen die oploopt tot 590 euro en andere die een hog verbruik hebben over meerdere dagen zou dan ook het zelfde voor gelden.

Dus , beste Alex en andere moderators die dit lezen, verneem ik heel graag van Simyo hoe jullie dit voor mij specifiek , maar uiteraard ook voor alle andere met dezelfde klachten, gaan oplossen.


Hoi youssef,

Het is mogelijk dat het systeem te maken heeft met een vertraging bij het verwerken van verbruiksgegevens. Hierdoor is het mogelijk dat wij niet direct registreren dat het verbruik binnen 24 uur boven € 75 is uitgekomen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het vervelend is als je lang moet wachten tot je antwoord krijgt op je vraag. We doen ons best om te de bereikbaarheid te verbeteren zodat we jullie vragen ook eerder kunnen beantwoorden.

Hallo,

Wij hebben meerdere Simyo abonnementen en hebben hetzelfde probleem. Sinds de laatste maanden zien we op de factuur een zeer hoge data verbruik, wat naar ons mening niet terecht is. Deze beginnen ook op gezette tijden, zoals telkens op 8:00 uur of 00:00 uur, om vervolgens aantal malen een set van telkens 60 MB a € 5,86. Dan loopt de teller heel snel op.

Ik zou inderdaad heel graag willen weten wat de oorzaak is van deze hoge data verbruik en wat Simyo daaraan gaat doen.

Mvg,


Welkom op het forum bajuri,

Ik heb de aansluiting bekeken waarmee je op het forum bent aangemeld. Ik zie dat je sinds 1/7/12 geen internet bundel meer hebt. Je internet verbruik wordt daarom buiten de bundel berekend en betaalt dan het pay as you go tarief. Als je toch wilt internetten via ons netwerk, raad ik je aan een internet bundel te nemen. Als je niet wilt internetten via ons netwerk kun je beter de optie 'internet op je mobiel/mms' uitzetten. Je kan dan technisch gezien niet meer internetten via ons netwerk. Je kunt dan uiteraard wel gewoon via een wifi netwerk verbinding maken.

Groetjes,

Alex
https://support.simyo.nl/entries/22359103-waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij-75

Als je deze link volgt kom je uit op een support pagina op de site van Simyo.

Hierin staat nadrukkelijk dat Simyo meerdere malen per dag het verbruik controleert. Dan kan het dus nooit zijn dat je meerdere dagen achter elkaar hoog vebruik hebt, immers jullie controleren dit dagelijks meerdere malen geven jullie aan.

In mijn geval kan ik dus nooit een rekening krijgen die oploopt tot 590 euro en andere die een hog verbruik hebben over meerdere dagen zou dan ook het zelfde voor gelden.

Dus , beste Alex en andere moderators die dit lezen, verneem ik heel graag van Simyo hoe jullie dit voor mij specifiek , maar uiteraard ook voor alle andere met dezelfde klachten, gaan oplossen.


Hoi youssef,

Het is mogelijk dat het systeem te maken heeft met een vertraging bij het verwerken van verbruiksgegevens. Hierdoor is het mogelijk dat wij niet direct registreren dat het verbruik binnen 24 uur boven € 75 is uitgekomen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het vervelend is als je lang moet wachten tot je antwoord krijgt op je vraag. We doen ons best om te de bereikbaarheid te verbeteren zodat we jullie vragen ook eerder kunnen beantwoorden.

Hallo,

Wij hebben meerdere Simyo abonnementen en hebben hetzelfde probleem. Sinds de laatste maanden zien we op de factuur een zeer hoge data verbruik, wat naar ons mening niet terecht is. Deze beginnen ook op gezette tijden, zoals telkens op 8:00 uur of 00:00 uur, om vervolgens aantal malen een set van telkens 60 MB a € 5,86. Dan loopt de teller heel snel op.

Ik zou inderdaad heel graag willen weten wat de oorzaak is van deze hoge data verbruik en wat Simyo daaraan gaat doen.

Mvg,


Welkom op het forum bajuri,

Ik heb de aansluiting bekeken waarmee je op het forum bent aangemeld. Ik zie dat je sinds 1/7/12 geen internet bundel meer hebt. Je internet verbruik wordt daarom buiten de bundel berekend en betaalt dan het pay as you go tarief. Als je toch wilt internetten via ons netwerk, raad ik je aan een internet bundel te nemen. Als je niet wilt internetten via ons netwerk kun je beter de optie 'internet op je mobiel/mms' uitzetten. Je kan dan technisch gezien niet meer internetten via ons netwerk. Je kunt dan uiteraard wel gewoon via een wifi netwerk verbinding maken.

Groetjes,

Alex


Dag Alex, (hier met een andere abonnement)

Bedankt voor je reactie. Het gaat mij niet zo zeer wel of niet wordt belast op de bundel. Maar dat er uberhaupt een data verbruikt is op deze tijdstippen.
Deze abonnement heeft wel een internet bundel van 500MB, Ook bij deze abonnement zie ik herhaaldelijk Internet gebruik van telkens 60 MB van € 5,86 direct opvolgend. Vaak telkens beginnend op 8:00 uur 's ochtends.
Bijv.:
15-10-2012 08:00 Internet gebruik (60002 kB) ¿ 0,00
15-10-2012 10:25 Internet gebruik (43939 kB) ¿ 0,00
15-10-2012 10:25 Internet gebruik (16062 kB) ¿ 1,57
15-10-2012 10:38 Internet gebruik (60002 kB) ¿ 5,86
15-10-2012 10:51 Internet gebruik (60002 kB) ¿ 5,86
15-10-2012 10:58 Internet gebruik (60002 kB) ¿ 5,86

De hele maand okt. tientallen malen van deze "Onduidelijk" verbruikt.

Als de bundel van 500MB is op verbruikt en het data verkeer terecht, dan is het uiteraard correct dat deze extra wordt belast.
https://support.simyo.nl/entries/22359103-waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij-75

Als je deze link volgt kom je uit op een support pagina op de site van Simyo.

Hierin staat nadrukkelijk dat Simyo meerdere malen per dag het verbruik controleert. Dan kan het dus nooit zijn dat je meerdere dagen achter elkaar hoog vebruik hebt, immers jullie controleren dit dagelijks meerdere malen geven jullie aan.

In mijn geval kan ik dus nooit een rekening krijgen die oploopt tot 590 euro en andere die een hog verbruik hebben over meerdere dagen zou dan ook het zelfde voor gelden.

Dus , beste Alex en andere moderators die dit lezen, verneem ik heel graag van Simyo hoe jullie dit voor mij specifiek , maar uiteraard ook voor alle andere met dezelfde klachten, gaan oplossen.


Hoi youssef,

Het is mogelijk dat het systeem te maken heeft met een vertraging bij het verwerken van verbruiksgegevens. Hierdoor is het mogelijk dat wij niet direct registreren dat het verbruik binnen 24 uur boven € 75 is uitgekomen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het vervelend is als je lang moet wachten tot je antwoord krijgt op je vraag. We doen ons best om te de bereikbaarheid te verbeteren zodat we jullie vragen ook eerder kunnen beantwoorden.

Hallo,

Wij hebben meerdere Simyo abonnementen en hebben hetzelfde probleem. Sinds de laatste maanden zien we op de factuur een zeer hoge data verbruik, wat naar ons mening niet terecht is. Deze beginnen ook op gezette tijden, zoals telkens op 8:00 uur of 00:00 uur, om vervolgens aantal malen een set van telkens 60 MB a € 5,86. Dan loopt de teller heel snel op.

Ik zou inderdaad heel graag willen weten wat de oorzaak is van deze hoge data verbruik en wat Simyo daaraan gaat doen.

Mvg,


Welkom op het forum bajuri,

Ik heb de aansluiting bekeken waarmee je op het forum bent aangemeld. Ik zie dat je sinds 1/7/12 geen internet bundel meer hebt. Je internet verbruik wordt daarom buiten de bundel berekend en betaalt dan het pay as you go tarief. Als je toch wilt internetten via ons netwerk, raad ik je aan een internet bundel te nemen. Als je niet wilt internetten via ons netwerk kun je beter de optie 'internet op je mobiel/mms' uitzetten. Je kan dan technisch gezien niet meer internetten via ons netwerk. Je kunt dan uiteraard wel gewoon via een wifi netwerk verbinding maken.

Groetjes,

Alex


Dag Alex, (hier met een andere abonnement)

Bedankt voor je reactie. Het gaat mij niet zo zeer wel of niet wordt belast op de bundel. Maar dat er uberhaupt een data verbruikt is op deze tijdstippen.
Deze abonnement heeft wel een internet bundel van 500MB, Ook bij deze abonnement zie ik herhaaldelijk Internet gebruik van telkens 60 MB van € 5,86 direct opvolgend. Vaak telkens beginnend op 8:00 uur 's ochtends.
Bijv.:
15-10-2012 08:00 Internet gebruik (60002 kB) ¿ 0,00
15-10-2012 10:25 Internet gebruik (43939 kB) ¿ 0,00
15-10-2012 10:25 Internet gebruik (16062 kB) ¿ 1,57
15-10-2012 10:38 Internet gebruik (60002 kB) ¿ 5,86
15-10-2012 10:51 Internet gebruik (60002 kB) ¿ 5,86
15-10-2012 10:58 Internet gebruik (60002 kB) ¿ 5,86

De hele maand okt. tientallen malen van deze "Onduidelijk" verbruikt.

Als de bundel van 500MB is op verbruikt en het data verkeer terecht, dan is het uiteraard correct dat deze extra wordt belast.


Beste Alex,

Dus feitelijk zeg je dat Simyo een ondeugdelijk systeem heeft waardoor jullie dus niet na kunnen komen wat jullie op de site vermelden? Dan geef je toch gewoon toe dat jullie fout zitten? En bovendien vind ik als je zegt,  niet direct dat je dan iets een paar uur later wel ziet  maar niet 2,5 dag later, dan ben je gewoon nalatig!

Bovendien vind ik je antwoord eerlijk gezegd ronduit beschamend en bijna beledigend naar mij als klant als je alleen maar zegt dat je begrijpt dat ik het vervelend vind dat ik niet direct antwoord kan krijgen. Ik wacht verdorie al een maand op een antwoord op mijn vraag en ben ondertussen wel volledig afgesloten omdat jullie een  nalatig systeem hebben. Als ik mijn  factuur niet op de juiste datum betaal heb ik wel direct een herinnering, dan faalt het systeem niet maar als je zegt dat je meerdere malen per dag het verbruik controleert dan mag ik verwachten als betalende klant dat jullie dat ik ook doen en niet wachten tot ik verdorie 590 euro aan verbruik heb wat notabene hetzelfde verbruikgedrag toont als wat bajuri2 laat zien.

Ik zie bij bajuri2 exact hetzelfde probleem als waar ik ook mee te maken heb. De downloads van exact dezelfde aantallen kb en ook in een constant patroon en dat ruim 2,5 dag onafgebroken!

29-10-2012 00:00 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
29-10-2012 00:28 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
29-10-2012 01:09 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
29-10-2012 01:37 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
29-10-2012 02:06 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
29-10-2012 02:34 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
29-10-2012 03:04 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
29-10-2012 03:32 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
29-10-2012 04:00 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
29-10-2012 04:28 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
29-10-2012 04:57 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
29-10-2012 05:25 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
29-10-2012 05:53 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
29-10-2012 06:22 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79

En dit gaat dus zo onafgeboken van 27-10-2012 tot en met 30-10-2012 05:41

Al met al begin ik dit steeds vreemder te vinden en in alle eerlijkheid vertoont dit nogal wat signalen van oplichting cq diefstal. Wellicht als ik aangifte zou doen kan er eindelijk iemand eens kijken naar waar dit vreemde verbruik vandaan komt. 
Bovendien zie ik ook nog eens dat bij banjuri2 voor exact dezelfde hoeveelheden data hij 5,86 in rekening gebracht krijgt terwijl ik bijna 3 euro meer in rekening gebracht krijg, waar komt dat verschil vandaan?
Beste Alex,

Zo hier en daar in deze forum en ook daarbuiten, valt op dat er meerdere Simyo aansluitingen hetzelfde probleem hebben (ik met meerdere Simyo aansluitingen). Laten we even in het midden wat de oorzaak is van dit vreemde verbruik. Wel dient Simyo serius naar het probleem te onderzoeken (geen ontwijkende antwoorden).
In mij geval is het ook een heel vreemde maandelijkse patroon. (zie hier)

oktober - 2012 23211620     € 106.52 
september - 2012 23111954     € 23.11 
augustus - 2012 22961498     € 33.76 
juli - 2012 22848946     € 22.08 
juni - 2012 22757080     € 8.49 
mei - 2012 22688988     € 34.52 
april - 2012 22521982     € 47.72 
maart - 2012 22466496     € 203.02 
februari - 2012 22417464     € 191.02 
januari - 2012 22269422     € 157.99 
december - 2011 22186601     € 113.34

Het verbruik van dec.2011 t/m maart 2012, is terecht, veel data verkeer en was nl. ook veel in het buitendland. Maar als je in het specifiek verbruikt van deze periode bekijkt en vergelijk is het verschil dat in deze periode geen reeksen zijn op gezette tijdstippen van 60 MB a € 5,86 (vb: "15-10-2012 08:00 Internet gebruik (60002 kB) € 5,86")

Hierbij ben ik echt van mening dat er een probleem is en wij, de klanten van Simyo hebben minimaal recht op een onderzoek.

Graag z.s.m. onderzoek instellen.

Bvd.
Nog een voorbeeld van een reeks "vreemde verbruikt", die ook hier binnen 1 uur 10x download plaats vindt:

28-10-2012 00:00 Internet gebruik (196 kB) € 0,02
28-10-2012 08:00 Internet gebruik (60002 kB) € 5,86
28-10-2012 12:17 Internet gebruik (60001 kB) € 5,86
28-10-2012 12:25 Internet gebruik (60002 kB) € 5,86
28-10-2012 12:30 Internet gebruik (60001 kB) € 5,86
28-10-2012 12:36 Internet gebruik (60002 kB) € 5,86
28-10-2012 12:42 Internet gebruik (60001 kB) € 5,86
28-10-2012 12:50 Internet gebruik (60001 kB) € 5,86
28-10-2012 12:57 Internet gebruik (60002 kB) € 5,86
28-10-2012 13:05 Internet gebruik (60002 kB) € 5,86
28-10-2012 13:12 Internet gebruik (6567 kB) € 0,64
28-10-2012 20:00 Internet gebruik (24 kB) € 0,00

Ik heb op deze (zon)dag de hele dag de beschikking van Wifi verbinding.
Bovendien zie ik ook nog eens dat bij banjuri2 voor exact dezelfde hoeveelheden data hij 5,86 in rekening gebracht krijgt terwijl ik bijna 3 euro meer in rekening gebracht krijg, waar komt dat verschil vandaan?


Wellicht een andere vorm van Simyo aansluiting (bundel) dan van mij?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi youssef en bajuri,

Het verschil in tarievering voor dezelfde hoeveel kb's heeft te maken met de verschillende prijsplannen waar jullie als klant mee te maken hebben. Bajuri is met de betreffende aansluiting klant geworden voor juni 2011 en youssef in mei 2012.

Hieronder de rekensom

Bajuri - 60002/1024= 58,595703125. Afgerond 58,6. Je betaalt 10 cent per 1 mb. 58,6 x 0.1= 5,86
youseff - 60002/1024= 58,595703125. Afgerond 58,6. Je betaalt 15 cent per 1mb. 58,6 x 0,15=8,79

De internet sessies worden altijd geregistreerd tot 60002 of 60001 kb. Voorbeeld. Stel dat je iets download van 100 mb. Dan zal er na 60002 kb een nieuwe sessie geregistreerd worden in ons systeem. Dit betekent echter niet dat je niet nog steeds dezelfde download aan het uitvoeren bent.

Als je patronen tegenkomt van bijv. zelfde tijdstippen, controleer dan of je je mail bijvoorbeeld niet op een bepaald tijdstip laat ophalen. Geautomatiseerde internetsessies zijn vaak te herkennen aan zo'n patroon. Automatische updates zijn mogelijkheden en geen feiten. Het is bedoeld om jullie een inzicht te geven in wat mogelijk de oorzaak is geweest.

Wij hebben overigens een uitgebreid onderzoek gedaan. Zowel hier bij Simyo als bij de technische dienst van KPN. In dit topic kun je hier mee over terug vinden.

@Bajuri. Een toestel kan zonder je bewustzijn verbinding maken met het netwerk van je mobiele provider als de wifi verbinding niet sterk genoeg is. Dit is een mogelijke verklaring voor het dataverbruik van de betreffende dag. Als je dit wilt voorkomen raad ik je aan de mobiele data verbinding op je toestel volledig uit te zetten.
@youssef. Kan je aangeven welke vraag je een maand geleden hebt gesteld en welke volgens jou precies onbeantwoord is?

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Allereerst wil ik je bedanken voor je heldere uitleg mbt het verschil in kosten voor mij. En ook voor je snelle en duidelijke reacties, ben het er niet helemaal mee eens maar stel wel op prijs dat je de moeite blijft nemen om te reageren. Ik heb via het contact formulier een vraag gesteld deze is te vinden onder nummer 273262. 

Zoals ik al eerder aangaf melden jullie op de site dat jullie meerdere malen per dag het verbruik controleren en bij 75 euro afsluiten. Jij gaf aan dat er een vertraging in het systeem zit waardoor dat niet helemaal soepel verloopt. Dan denk ik in eerste instantie, even heel kort door de bocht dat dat niet mijn probleem is maar die van Simyo omdat dat pas achteraf kenbaar word gemaakt en niet vooraf. Ten tweede vind ik dat een vertraging te begrijpen is maar je kan mij niet vertellen dat het meer dan 52 uur duurt voordat het verbruik dan  wel word opgemerkt. Ik vind dat gewoon nalatig en heel slordig en bijzonder slecht dat Simyo zich hiervoor niet verontschuldigd en niet toegeeft dat het gewoon een eigen fout is die je niet op klanten mag afwentelen.
Dit lijkt toch echt een probleem van Simyo te zijn. Ik ben nét overgestapt van Vodafone naar Simyo, bekijk nu mijn verbruik en het is extreem, maar dan ook extreem veel hoger dan het was bij Vodafone. Ik ben maar overgegaan op WiFi, plus 3G uit zodat hij daar niet automatisch op terug kan vallen, en heb Traffic Monitor gedownload. Ik ben benieuwd.

Het is toch wel erg vreemd dat zoveel gebruikers hier last van hebben?!
Dag Alex,

Om te beginnen, in elk geval bedankt dat je telkens de moeite neemt om ons te beantwoorden.

Als ik je goed begrijp, kan het een app zijn op mijn toestel (in dit geval iPhone 4) die deze extreme downloads kan veroorzaken zonder mijn medeweten. (op het achtergrond).
Sinds maanden heb ik geen nieuwe app geinstalleerd, behalve op 18 nov. de 'Flitsmeister'.
Het is dus vreemd dat juist in de maand okt. (voor de install van 'Flitsmeister'.) dat vreemde data verbuikt toont. Daarnaast 6 maanden voor oktober geen enkel van deze reeksen vreemde data verbruik.

'S ochtend op 4 dec. heb ik de 3G op mij toestel uitgezet, dacht probeer even een maand. (ik heb nl. behalve in de auto overaal wifi)
Toch zie ik data verbruik op My Simyo. (zie hier)

04-12-2012 00:00 Internet gebruik (1006 kB) 00:00:00 € 0.10
04-12-2012 08:00 Internet gebruik (231 kB) 00:00:00 € 0.00
04-12-2012 15:59 Internet gebruik (74 kB) 00:00:00 € 0.00
04-12-2012 20:00 Internet gebruik (66 kB) 00:00:00 € 0.00
05-12-2012 00:00 Internet gebruik (56 kB) 00:00:00 € 0.00
05-12-2012 08:00 Internet gebruik (132 kB) 00:00:00 € 0.00
05-12-2012 12:33 Internet gebruik (45 kB) 00:00:00 € 0.00
05-12-2012 15:33 Internet gebruik (28 kB) 00:00:00 € 0.00


Zijn deze Wifi data verbruik of toch 3G ? (kan je deze nader verklaren)
Daarbij heb ik via Wifi ook 17 app updates + Traffic Monitor geinstaleërd. Lijkt mij wat weinig MB's voor deze acties.

Bvd.
Is er een app die per app aangeeft aan data verbruikt?

Bvd.
Badge
Ik heb er ook last van met mijn Galaxy s3, wat een ***zooitje hier zeg... sorry dat ik het zo verwoord, maar word er moe van! allemaal geldkloppers tegenwoordig.
Hoe meer ik hierover lees.... worden aantal feiten duidelijker:
- meerdere toestellen hebben hetzelfde probleem (niet alleen bij een specifiek toestel, bv iPhone of Galaxy)
- het probleem komt (tot zover) alleen bij Simyo klanten voor (google en forums)

Voor dit probleem hebben we voor alle onze abonnementen ook formele Suport tickets gelogd (raad ik iedereen aan die dit probleem hebben).

Op dit moment ben ik hierover erg onttevreden met de oplossingen dan wel tegenmoetkomingen vanuit Simyo. Tot op heden alleen verklaringen en uitleg wat de oorzaak kan zijn, niet hoe we dit kunnen oplossen/verhelpen en wat te doen met de hieraan gerelateerde gigantische facturen.

Ik begin nu ook te overwegen om alle aansluitingen bij Simyo te beeindingen!!!

Groet,
Badge
Nogmaals het verzoek voor iedereen: MELD JE AAN OP [email]SPECIAALVOORSIMYO@HOTMAIL.COM[/email]!

Als groep staan we sterker om iets tegen dit probleem en de klachtenafhandeling te doen!
Reputatie 5
Badge +10
Tot op heden alleen verklaringen en uitleg wat de oorzaak kan zijn, niet hoe we dit kunnen oplossen/verhelpen en wat te doen met de hieraan gerelateerde gigantische facturen.

Groet,


Hoi bajuri,

Ik vind het jammer dat je het zo ervaart. Ik ben van mening dat we hier op het forum en o.a. in dit topic hebben aangeven wat de mogelijke oorzaken zijn. Door dit te controleren kun je dergelijk verbruik in de toekomst dus voorkomen. Ook hebben we aangegeven dat het belangrijk is om je verbruik goed bij te houden(o.a. via je persoonlijke pagina). Ook heb ik aangeraden Traffic Monitor te gebruiken zodat je kan nagaan welke app. hoeveel mb gebruikt. Ook hiermee kun je hoog data verbruik voorkomen. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je niet heel dit topic of dit hele forum doorzoekt hoor. Ook hebben we onlangs een speciaal topic geplaatst over data verbruik. Het topic is hier te vinden.

Al het data verbruik wat je terug ziet op je verbruiksoverzicht is gegenereerd via ons netwerk en niet via Wifi.

@youssef. Jouw situatie laat ik nog even controleren door de technische dienst.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Dit lijkt toch echt een probleem van Simyo te zijn. Ik ben nét overgestapt van Vodafone naar Simyo, bekijk nu mijn verbruik en het is extreem, maar dan ook extreem veel hoger dan het was bij Vodafone. Ik ben maar overgegaan op WiFi, plus 3G uit zodat hij daar niet automatisch op terug kan vallen, en heb Traffic Monitor gedownload. Ik ben benieuwd.

Het is toch wel erg vreemd dat zoveel gebruikers hier last van hebben?!


Welkom op het forum Wouter Schram,

Doordat jouw nummerbehoud technisch gezien al per 27/11/12 was uitgevoerd, maar administratief gezien niet is jouw bel/sms en internet verbruik buiten de bundel berekend. Internetten kost dan 1 euro per mb. De kosten lopen dan snel op. Ik zie dat deze verbruikskosten inmiddels zijn gecorrigeerd. Ben je hier ook over geïnformeerd?

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum Wouter Schram,

Doordat jouw nummerbehoud technisch gezien al per 27/11/12 was uitgevoerd, maar administratief gezien niet is jouw bel/sms en internet verbruik buiten de bundel berekend. Internetten kost dan 1 euro per mb. De kosten lopen dan snel op. Ik zie dat deze verbruikskosten inmiddels zijn gecorrigeerd. Ben je hier ook over geïnformeerd?

Groetjes,

Alex

Dat klopt, maar wanneer ik nu inlog wordt nog steeds aangegeven dat mijn verbruikskosten € 286.45 zijn, terwijl door Simyo meermaals is toegegeven dat dit onterecht is. Wel worden er sinds ik gebeld heb met simyo om dit aan te kaarten geen extra kosten meer gerekend, de onterechte eerder gemaakte kosten zijn echter niet verwijderd. Hoe komt dit? Is het dan niet helemaal goed gegaan?

Kan jij trouwens ook zien of ik ook kosten heb gemaakt in de maand november? Want daar ben ik wel benieuwd naar.

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Badge
Beste,

Mail naar [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email] om je bij de gedupeerden aan te sluiten en als groep op te treden. Laat naw gegevens achter.

Groet,

Harm

 https://support.simyo.nl/entries/22359103-waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij-75

Als je deze link volgt kom je uit op een support pagina op de site van Simyo.

Hierin staat nadrukkelijk dat Simyo meerdere malen per dag het verbruik controleert. Dan kan het dus nooit zijn dat je meerdere dagen achter elkaar hoog vebruik hebt, immers jullie controleren dit dagelijks meerdere malen geven jullie aan.

In mijn geval kan ik dus nooit een rekening krijgen die oploopt tot 590 euro en andere die een hog verbruik hebben over meerdere dagen zou dan ook het zelfde voor gelden.

Dus , beste Alex en andere moderators die dit lezen, verneem ik heel graag van Simyo hoe jullie dit voor mij specifiek , maar uiteraard ook voor alle andere met dezelfde klachten, gaan oplossen.

Reageer