.

Hoog verbruik?

  • 2 November 2012
  • 149 reacties
  • 11051 Bekeken

Ik krijg zojuist een smsje binnen dat ik over enkele minuten wordt geblokkeerd wegens hoogverbruik, terwijl ik nog bijna geen mb's heb verbruikt. Nu keek ik op Mijn Simyo en daar stond dat ik op 1-11-2012 1 smsje naar het buitenland heb gestuurd(is niet zo), en dat ik 112213.0 kB heb gebruikt. 

Dit kan niet, want gister ben ik alleen maar op Wi-Fi geweest en sinds vandaag heb ik pas 3G gebruikt.

Gr. Robin

p.s. Ik vind dit een beetje raar dus reageer z.s.m. a.u.b.

149 reacties

Ow ja, en dit:

http://gyazo.com/9614da1fdab19ed46ac1cdadf419c1e2

http://gyazo.com/c12dafcbe0c50b895a57a5817efd1359


Ik snap het niet meer.
Badge +1
Je bent niet de enige Robin! Er is iets goed mis met iOS, heb jij misschien een iPhone? Ik heb al gewaarschuwd op Facebook en Twitter, ik hoop ook dat Simyo snel laat weten hoe ze hiermee omgaan. Als dit echt zo mis gaat als het nu lijkt, is het iets om alle klanten die hiermee te maken kunnen hebben, te waarschuwen. Succes ermee!
Ik heb mijn mobiele data net dichtgezet om erger te voorkomen.
Badge
Ik heb idd een iPhone. Ik heb ook gelijk mijn 3G uitgezet 😉

Simyo, doe er eens wat aan...

P.s. Ik heb een ander forum account want ik kon ook niet meer inloggen
Badge +1
Ik heb net Apple gebeld. Eerst zei die jongen dat er niets over dit probleem bekend is. Daarna gaf hij toe dat er WiFi problemen bekend zijn. Ik kreeg het advies mijn iPhone te herstellen en de software opnieuw te installeren. En als het echt fout is kan ik maandag bellen met de afdeling die gaat over tegemoetkomingen in de kosten. Maar ik verwacht van Simyo ook een actieve rol in het oplossen van dit probleem, want zij zijn degene die het ongewenste mobiele dataverbruik in rekening brengen. Let maar op volgende maand als iedereen de factuur van november moet betalen!
Badge
Ik heb net Apple gebeld. Eerst zei die jongen dat er niets over dit probleem bekend is. Daarna gaf hij toe dat er WiFi problemen bekend zijn. Ik kreeg het advies mijn iPhone te herstellen en de software opnieuw te installeren. En als het echt fout is kan ik maandag bellen met de afdeling die gaat over tegemoetkomingen in de kosten. Maar ik verwacht van Simyo ook een actieve rol in het oplossen van dit probleem, want zij zijn degene die het ongewenste mobiele dataverbruik in rekening brengen. Let maar op volgende maand als iedereen de factuur van november moet betalen!

Oke, dus gewoon herstellen via iTunes en dan zou het goed moeten zijn?
En idd, simyo krijgt problemen met al die facturen denk ik:P
Badge
Ik keek vandaag weer even op mijn simyo (nadat ik mijn mobiele netwerk, 3g, enz. uitgezet had op me mobiel, DUS IK KON GEEN VERBINDING MEER MAKEN VIA MOBIELE NETWERK!) en daar stond leuk dat ik gewoon nog 20mb meer heb gebruikt... Ook stond er dat ik nog 10 euro meer moest betalen als eerst op 01-11-2012

Ik snap er nu niks meer van, als jullie dit niet oplossen ga ik gewoon weg bij simyo.
Badge +1
@RobinG houd er wel rekening mee dat het verbruik op Mijn Simyo met een flinke vertraging wordt bijgewerkt. Zou het kunnen dat dit nog gaat over verbruik van vóórdat je de mobiele data had dichtgezet?

Heeft iemand al een reactie van Simyo gehad?
Badge
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn bundel van 1GB is in 4 dagen tijd helemaal op. Ik weet 100% zeker dat ik geen apps open heb staan of grote bestanden heb gedownloadt.
Enkel wat internetten en whatsapp.

Vanochtend Simyo gebeld maar ze kunnen niks doen en vanwege privacy redenenen niets achterhalen. Ik word er nog over terug gebeld door de technische dienst, maar ik verwacht er niet veel van.

Ik heb geen iPhone maar een Nokia N8, dus het probleem ligt niet aan de telefoon.

Wellicht dat het probleem toch bij Simyo zelf ligt? Graag hoor ik hoe dit opgelost kan worden.
Badge
Ik heb nog geen bericht van Simyo gekregen, en ik denk ook niet dat het aan de telefoon ligt. Ik bel vanmiddag even om te horen wat Simyo hieraan gaat doen.
Badge
Oke, nu ben ik eigenlijk er wel klaar mee, ik heb net 20 minuten aan de telefoon gehangen omdat het druk was, dus ik dacht nou dan wacht ik even. Na 20 minuten hangen ze gewoon op! Ik dus nog een keer bellen: Op dit moment zijn wij gesloten.

Ik ben er klaar mee...

Simyo, ik hoop dat jullie dit snel oplossen!


p.s. Dat reageren op het forum binnen 1 werkdag klopt ook niet, want ik heb dit vrijdag gepost en nu is er nog steeds geen reactie van jullie...
Badge
Hoe kan ik 55mb in 0:00:00 gebruiken??

http://gyazo.com/65249cafeca3920d719a64e1b2db9c3b
Badge
Hmmm... Het klinkt niet echt positief allemaal.
Maar, zoals ik dus lees bij SjoerdK, zijn er dus meer mensen met dit probleem. Dit geeft dus ook aan dat het probleem niet bij ons ligt maar ergens anders.
Ik ga er dus ook vanuit dat Simyo momenteel aan het probleem werkt. Maar een reactie zou inderdaad wel op z'n plaats zijn, zodat we iets weten.

Ik wil bij deze dan ook toestemming geven aan Simyo om in mijn internetgegevens (websites) te kijken om te zien waar de data vandaan getrokken wordt. En indien dit nog steeds niet kan ivm de privacy, zou ik graag deze gegevens zelf op willen vragen. Ik kan ook opvragen naar wie ik gebeld heb dus zou ik ook op moeten kunnen vragen op welke websites ik gezeten heb.

Ik hoop iets te horen.
Badge
Inderdaad, Simyo ik geef ook toestemming om te kijken waar ik MB's aan verbruik. Ik hoop dat jullie snel reageren.
Badge
Beste Simyo,
ik heb sinds 2 dagen een enorm dataverbruik. Hoe kan dit? Ik lees dat meer mensen hier last van hebben. Ik heb niets veranderd aan mijn telefoon, geen apps gedownload of wat dan ook. Ik heb in totaal in 5 dagen tijd al meer dan 500 MB verbruikt terwijl ik normaal niet boven de 100 uitkom (in een maand!!)

Simyo, graag een oplossing anders zoek ik een andere provider.
Reputatie 2
Badge +1
hey Timmeh en RobinG,

Het blijft bij wet verboden om deze gegevens op te slaan. Wij zijn dus niet in het bezit van deze gegevens. De inhoud van een datasessie is niet te vergelijken met een telefoonnummer maar met de inhoud van een telefoongesprek. Dit is informatie die wij niet opslaan. Wij kunnen jullie niet van deze gegevens voorzien.
Reputatie 2
Badge +1
Hey RobinG,

De reden dat er 0.0 achter de sessie staat is omdat wij enkel bijhouden wanneer de sessie wordt geinitieerd en hoe groot deze is.
Reputatie 5
Badge +10
Hmmm... Het klinkt niet echt positief allemaal.
Maar, zoals ik dus lees bij SjoerdK, zijn er dus meer mensen met dit probleem. Dit geeft dus ook aan dat het probleem niet bij ons ligt maar ergens anders.
Ik ga er dus ook vanuit dat Simyo momenteel aan het probleem werkt. Maar een reactie zou inderdaad wel op z'n plaats zijn, zodat we iets weten.

Ik wil bij deze dan ook toestemming geven aan Simyo om in mijn internetgegevens (websites) te kijken om te zien waar de data vandaan getrokken wordt. En indien dit nog steeds niet kan ivm de privacy, zou ik graag deze gegevens zelf op willen vragen. Ik kan ook opvragen naar wie ik gebeld heb dus zou ik ook op moeten kunnen vragen op welke websites ik gezeten heb.

Ik hoop iets te horen.


Ik heb net Apple gebeld. Eerst zei die jongen dat er niets over dit probleem bekend is. Daarna gaf hij toe dat er WiFi problemen bekend zijn. Ik kreeg het advies mijn iPhone te herstellen en de software opnieuw te installeren. En als het echt fout is kan ik maandag bellen met de afdeling die gaat over tegemoetkomingen in de kosten. Maar ik verwacht van Simyo ook een actieve rol in het oplossen van dit probleem, want zij zijn degene die het ongewenste mobiele dataverbruik in rekening brengen. Let maar op volgende maand als iedereen de factuur van november moet betalen!

Hoi Timmeh en SjoerdK,

Wanneer er meer mensen met eenzelfde probleem zijn gaan we na wat voor invloed Simyo hier op heeft gehad. Ik lees hier het e.e.a. over Apple IOS software problemen. Wij kunnen hier echter geen invloed op uitoefenen. Simyo kan er uiteindelijk niets aan doen dat het verbruik via ons netwerk plaats vindt. Indien je het vermoeden hebt dat dit probleem door je toestel wordt veroorzaakt, raad ik je aan contact op te nemen met Apple.

Oke, nu ben ik eigenlijk er wel klaar mee, ik heb net 20 minuten aan de telefoon gehangen omdat het druk was, dus ik dacht nou dan wacht ik even. Na 20 minuten hangen ze gewoon op! Ik dus nog een keer bellen: Op dit moment zijn wij gesloten.

Ik ben er klaar mee...

Simyo, ik hoop dat jullie dit snel oplossen!


p.s. Dat reageren op het forum binnen 1 werkdag klopt ook niet, want ik heb dit vrijdag gepost en nu is er nog steeds geen reactie van jullie...


Hoi RobinG,

In jouw situatie is het zo dat je gebruik hebt gemaakt van je tijdelijke telefoonnummer. Als je nummerbehoud hebt aangevraagd en je telefoonnummer is nog niet over gezet, valt je verbruik niet binnen de bundel. Je betaalt dan 1 euro per mb. Je abonnement is immers nog niet ingegaan.

Ik heb begrepen dat je niet meer kunt inloggen op het forum. Ik heb je daarom voor de zekerheid ook een email gestuurd met het antwoord op je vragen.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Ik heb geen iPhone en dus ligt het probleem niet aan de telefoon. Ik heb zelf een Nokia N8.

Ik lees dus dat meerdere (ik tel er sowieso al 5) mensen ineens dit probleem hebben deze maand. Het is bij alle gebruikers ineens sinds de 1e van November, dat is wel heel typisch natuurlijk.
Tevens lees ik dat zij geen bijzondere dingen gedaan hebben qua apps of internet. Dit geldt ook voor mij. Ik weet 100% zeker dat ik niets anders dan de afgelopen maanden gedaan heb.

Ondanks het feit dat jullie de gegevens niet op mogen slaan, vind ik dat jullie als provider zijnde wel de verantwoordelijkheid hebben om te controleren waar dit verbruik vandaan komt. Als er fouten in telefoons zitten (wat jullie suggereren) kunnen er ook fouten in het netwerk liggen. Ik hoop dus ook echt dat jullie hier een case van maken en tot op de bodem uitzoeken waar dit hoogverbruik vandaan komt.

Ik hoop op een spoedige reactie.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Timmeh,

Mijn reactie over Apple is dan niet zozeer voor jou van toepassing. Excuses voor de onduidelijkheid daarover.

Ik wil bij deze duidelijk aangeven dat wij nergens erkennen dat het internet verbruik veroorzaakt wordt door een fout van een telefoon. Dit werd door een ander forumlid gesuggereerd.

Helaas komt het vaker voor dat klanten snel hun internet bundel hebben verbruikt. Er is geen technisch probleem bij Simyo die dit veroorzaakt. Het verbruik is correct geregistreerd. Als ik zou kunnen controleren welke app. of site je verbruik veroorzaakt, zou ik dit graag met je delen. Wij mogen deze gegevens niet opslaan. Dit is in strijd met de Opta en de wet van privacy.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

Ik begrijp dat het vaker voorkomt dat klanten snel hun bundel verbruiken, maar vindt u het niet heel typisch dat sinds November ineens meerdere klanten dit zelfde probleem hebben?
Ik ben al geruime tijd klant van Simyo en blijf verbruik meestal rond de 200MB per maand. En nu ineens sinds 1 november (verder kan ik niet terug kijken) verbruikt mijn telefoon (en meerdere dus) een paar honder MB per dag!! Terwijl ik niets heb gewijzigd aan mijn internet verbruik.

Ik wil daarom toch nogmaals vriendelijk verzoeken om te kijken naar de oorzaak binnen Simyo. U zegt dat het verbruik correct geregistreerd is. Maar het kan toch ook zo zijn dat er een fout binnen het netwerk is die dit bijzonder hoge verbruik veroorzaakt?

U zult het toch ook met me eens moeten zijn dat het wel heel typisch/bijzonder is dat er sinds een paar dagen ineens meerdere klanten van u dit probleem hebben (ongeacht welke telefoon ze hebben). Dan zou de meest logische verklaring toch zijn dat het probleem bij de provider ligt?

Ik hoop dan ook dat er de mogelijkheid is dat dit verder uitgezocht wordt door jullie technische dienst.

Ik hoor het graag van u.
Badge
IK heb er ook last van en nog veel meer mensen hier. Dan moet het toch echt aan Simyo liggen denkt u zelf niet?
Belachelijk dit, ik ben weg bij Simyo!!!!!!
Badge
Beste Alex,

Uit jouw bericht zeg je dat jullie geen internet gegevens mogen bewaren. Als ik even op internet kijk zie ik het volgende staan over de wet Bewaarplicht:

De wet houdt in dat internetproviders en telefonie-operators diverse gegevens over internet- en telefoniegebruik gedurende zes tot twaalf maanden moeten bewaren. De bewaarde gegevens kunnen door Justitie worden gebruikt bij het handhaven van de wet en het bestrijden van terrorisme.

Ik hoop dat jullie dit kunnen verklaren.
Hallo ,

ondanks het feit dat ik een internetbundel heb , maak ik zelden gebruik van internet op mijn mobiel ( nooit meer als 1 EURO per maand het afgelopen jaar )
tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren een e-mail van Simyo met de mededeling dat mijn data limiet voor deze maand ( 6 november ) bereikt was 
binnen 2 dagen ( 5 en 6 Nov. ) is mijn data op ????
ik lees dat er al meerdere mensen problemen hebben met dit voorval en allemaal in de eerste dagen van November.
Ik heb geen I-Phone maar een Samsung , dus het ligt niet aan het toesteltype

Telefonisch contact opnemen om opheldering te vragen met Simyo is deze week niet mogelijk , ook dit lijkt mij geen toeval.
""Wegens uitbreiding van onze klantenservice en vernieuwing van onze klantenservice systemen zijn wij tot vrijdag telefonisch niet bereikbaar. Je kunt je vraag stellen via ons forum of twitter of vind het antwoord hier bij veelgestelde vragen.

Alleen voor het activeren, deblokkeren of blokkeren van je simkaart kun je bellen met ons tijdelijke nummer: 020-2003007 (lokaal tarief)


Hoe kan het zo zijn dat Simyo , een bedrijf dat een groot deel van Nederland voorziet van telefonie , ZELF TELEFONISCH NIET BEREIKBAAR IS ??????

Graag zou ik een overzicht van Simyo willen hebben waar ik kan zien wanneer en waar mijn data aan opgegaan is.
Ik raad iedereen , aan mocht je dezelfde problemen ondervinden dit te delen op het forum.

groetjes Nikkijesse
Badge
Opzeggen is zo gebeurd, we hebben immers maar een maand opzegtermijn en daar ga ik gebruik van maken ook.

Ik zit pas 2 maanden bij Simyo, maar als ze dit soort fratsen gaan uithalen dan ben ik snel weg. Het ergste is dat ze beweren dat het aan onze telefoons ligt, dwz ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid hierin. Zeer kwalijk.

Bye Simyo!
Je kan helaas niet telefonisch opzeggen , ha,ha,ha

Reageer