.

Beantwoord

Hoog internetverbruik buiten bundel, wat kan ik doen?

  • 28 May 2021
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Hi,

Ik heb gisteren extreem hoog internetverbruik gehad, ik kreeg een SMSje dat ik 80% van mijn internetbundel had verbruikt, maar vervolgens blijkt direct dat ook mijn SIM kaart al wordt geblokkeerd wegens extreem hoge verbruikskosten. Dit alles in een tijdsbestek van zo’n 20 minuten.

Nu heb ik een rekening van 200 euro. Ik begrijp dat ik voor kosten buiten bundel moet betalen, maar hoe kan het dat dit niet eerder wordt gestopt dan dat een rekening oploopt tot 200 euro? Ik blijf altijd ruim binnen mijn bundel, daarom heb ik ook een uitgebreid abonnement, maar dit vind ik gewoon bizar hoog.

Ik zou willen vragen of hier iets van coulance toegepast kan worden, want dit had ik anders natuurlijk nooit gehad. 

Groetjes, Bianca

icon

Beste antwoord door Daisy 28 May 2021, 11:15

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi BiancaR,

 

Goed dat je contact opneemt, ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het zit.

 

Je ontvangt vanuit Simyo een sms wanneer de internetbundel 80% en 100% verbruikt is. Wanneer je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten de bundel verbruikt (bij bellen en/of internet), dan behoudt Simyo zich het recht om de aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren. Het kan echter voorkomen dat dit met vertraging gebeurt. We krijgen het verbruik met een vertraging binnen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Bij jou is dit ook het geval geweest waardoor we de aansluiting niet op tijd hebben kunnen blokkeren en waardoor je dus meer kosten hebt gemaakt.

 

De kosten zijn echter wel terecht, want de MB's zijn wel verbruikt. Ik kijk graag met je mee naar een gepaste oplossing, kun jij me daarvoor een privebericht sturen? Ik heb in ieder geval gratis een bundel van 1000MB voor je geactiveerd zodat je nog wel gebruik kunt maken van het internet zonder extra kosten te maken. (Het kan zijn dat ik pas na het weekend op je privébericht reageer)

 

Fijn weekend!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reageer