.

Beantwoord

Hoog dataverbruik buiten bundel vannacht. Hoe kan dat?

  • 8 July 2018
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

Mijn telefoon had een leuke verrassing voor mij vanochtend.
Er is schijnbaar een app actief geweest die de hele databundel voor deze maand + 400 MB buiten de bundel heeft verbruikt.
Deze app speelt video's af, en het is altijd zo als er iets van media afspeelt, dan bij het verwijderen van de koptelefoon stopt de media met afspelen (dit geldt voor muziek, youtube enz.). Dus dit had ik gedaan, in de veronderstelling dat de telefoon dan gewoon stopt, en ben gaan slapen. Blijkt dus niet zo te zijn bij deze app...

De telefoon is altijd met Wi-Fi verbonden. Echter heeft hij de neiging om periodiek z'n verbinding te verliezen met het netwerk, ongeacht de signaalsterkte. Dit is ook te zien in de screenshots die ik heb toegevoegd.

Ik snap volkomen dat hier eigenlijk niks aan te doen is.
Het enige dat ik verder kan zeggen is, ik blijf altijd binnen de bundel, en ik heb nooit 1 sessie achter elkaar gehad waarbij ik heel m'n bundel in 1 keer opbrand. Ik gebruik mobiel internet s'nachts nooit, of zeer zelden.
Ruim 70 euro is erg veel voor mij om te betalen voor geld wat letterlijk in rook op is gegaan.
Is er iets van coulance mogelijk of zit er niks anders op?

Gr.

icon

Beste antwoord door Els 9 July 2018, 14:17

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi chewtomato,

Welkom op het Simyo Forum! Oef, op deze manier heeft die app niet echt gezorgd voor de rust die het belooft. 😞

Natuurlijk snap ik dat je hiervan schrikt, het is natuurlijk niet fijn om wakker te worden met een hogere factuur. Op het moment dat je 80% en 100% van je bundel hebt verbruikt, sturen we je een sms'je met een waarschuwing. Op dat moment kun je ervoor kiezen om extra MB's bij te kopen, of je optie voor mobiel internet uit te zetten via Mijn Simyo. Op het moment dat je bundel opraakt en je internet blijft gebruiken, dan betaal je het buitenbundeltarief van 15 cent per MB.

Heel goed dat je zelf al hebt uitgevogeld waar de kosten vandaan komen. Zo weet je in ieder geval wat de boosdoener is geweest. Lees voor de zekerheid ook dit blog nog even door voor tips om dit onverwachte verbruik te voorkomen. Omdat het verbruik daadwerkelijk heeft plaatsgevonden en we de waarschuwingen hebben verstuurd, zijn de kosten op je rekening wel terecht. Omdat je bundel nu helemaal op is, wil ik je toch een beetje tegemoetkomen door gratis 1000 MB voor je klaar te zetten op je Overzicht van Mijn Simyo. Daar kun je deze activeren, de MB's zijn dan geldig tot het einde van de maand.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els
Beste Els,

Ja ik snap dat er niets aan te doen is helaas.
Bedankt in elk geval voor de tegemoetkoming.

Gr.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi chewtomato,

Namens Els graag gedaan. Met de tips in onze blog kun je zulke vervelende verrassingen in ieder geval voorkomen in de toekomst. Dat is wel zo fijn voor je (nacht)rust! :)

Groetjes,
Thomas

Reageer