.

Beantwoord

Hoge kosten voor internet buiten mijn bundel, wat kan ik doen?

  • 2 March 2021
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

 

Een week geleden ben ik mij kapot geschrokken omdat ik mijn telefoon niet meer kon gebruiken.. Blijkbaar is er tijdens mijn bezoek aan een goede vriend dik 1500MB aan internet gebruikt buiten mijn bundel… Helaas kwam ik hier pas thuis achter toen ik mijn kleinzoon heb geprobeerd te bellen omdat de bel van mijn appartement stuk was. Helaas was het kwaad al geschied en was mijn simkaart al geblokkeerd. Na dat ik eindelijk binnen was kwam ik tot de ontdekking dat er in ieder geval al €100 euro moest worden betaald om de simkaart weer te deblokkeren en dat er daarna nog een rekening van €200 + zou volgen voor de te veel gebruikte data. Na heel veel pogingen om mijn simkaart weer te deblokkeren (wat eindelijk wel gelukt is maar omdat ik op leeftijd ben niet alles goed begrijp heel veel langer heeft geduurd dan dat ik had gehoopt) ben ik vervolgens met hartklachten door de ambulance opgehaald…

In mijn gehele klant geschiedenis bij Simyo ben ik nooit over mijn data bundel heen gegaan en doe ik mijn best om hier zo goed mogelijk aan te denken. Mijn kleinzoon heeft mijn telefoon nu ook zo ingesteld dat het in de toekomst niet nogmaals kan gebeuren (hoop ik) daarnaast zou ik het heel fijn vinden dat er een optie komt om de data te blokkeren zodra deze verbruikt is zodat mijn kleindochter, aan wie ik ook een simkaart heb gegeven, niet het zelfde kan gebeuren. van dit alles heb ik nog steeds medische klachten en zou graag samen met Simyo in contact willen komen om te kijken of er nog iets voor mij kan worden gedaan!

 

Ik zou het heel fijn vinden als iemand van Simyo mij een prive bericht zou kunnen sturen om te kijken wat er nog mogelijk is. ik ben al jaren trouwe klant en zoals al eerder gezegd ben ik nooit een misstap vergaan en zou dus graag willen kijken naar een oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

J. Deelstra

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 March 2021, 09:38

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7

Goedemorgen @J.Deelstra47 wat een ontzettend naar verhaal om te lezen! Een moderator (= Simyo medewerker) zal contact met u opnemen om e.e.a. met u te bespreken.

Morgen @J.Deelstra47  

Wat ontzettend vervelend dat ook u dit treft maar gelukkig hebt u erg lieve kleinkinderen die u goed terzijde staan. Een betere bescherming vanuit Simyo staat al heel lang op het verlanglijstje van Forum Experts zoals ook ik, maar eerlijkheidshalve zie ik dat (nog) niet gebeuren. Ik hoop dat uw kleinzoon de limiet op een 80 à 90% heeft ingesteld in uw telefoon. 

Doordat de telefoon steeds luxer kan zijn uitgevoerd is meer dataverbruik mogelijk.

In deze Blog kunt u ook meer informatie vinden om de bron van extra dataverbruik te vinden.

Een moderator/medewerker van Simyo zal ook nog contact met u opnemen.

Suuk 6.

Badge

Bedankt voor jullie reacties!

mijn kleinzoon heeft 4g uitgezet geloof ik omdat dit heel snel is en hij heeft ook een limiet ingesteld dus ik hoop dat het niet nogmaals voor komt.. normaal gesproken gebruik ik ook maar 500MB van de 1000MB maar helaas ging het deze keer mis. wat de oorzaak is geweest is mij nog steeds niet duidelijk en mijn kleinzoon kan dit ook niet ontdekken! normaal gesproken download ik foto's en bekijk ik facebook alleen als ik thuis op wifi zit.

Dan heb ik voor u meteen een extra tip mocht het van pas komen, alhoewel ik geen fan ben van FB (Facebook) maar dat is niet waar het om gaat.

Ik raadt u aan, mocht dit nog niet gebeurd zijn, de standaard FB en messenger, niet te gebruiken maar FB Light en Messenger Light. Bij instellingen telefoon filmpjes FB, play store niet automatisch te laten lopen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi J.Deelstra47,

 

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat je hartklachten hebt gehad waardoor je zelfs opgehaald moest worden met een ambulance, ik hoop dat alles inmiddels weer een stukje beter gaat!

Ik begrijp uit je verhaal dat je niet goed kan plaatsen waar het verbruik vandaan is gekomen maar dat je kleinzoon de instellingen zo heeft aangepast dat het niet meer kan gebeuren? Dat is heel lief en fijn om te weten dat het niet meer kan gebeuren. Ik raad je aan om verder de tips Friesian ook nog even door te nemen, mocht je verder vragen hebben over verbruik of verdere instellingen kun je die hier altijd achterlaten. De superusers hebben hier veel verstand van en hebben dan ook overal een tip/oplossing voor, verder kunnen wij (Simyo) natuurlijk ook kijken hoe we je verder kunnen helpen.

 

Ik kijk graag even met je mee of ik iets kan betekenen in de kosten, ik zal je hierover nog een privébericht sturen! Ik denk dat we er wel uit kunnen komen.

 

Nog heel veel sterkte gewenst!

 

Thanks Friesian voor je snelle reacties met tips!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Bedankt allen!

 

Simyo heeft een passende oplossing geboden en daar ben ik heel blij mee!

Binnenkort zal ik met mijn kleinzoon kijken naar de links die Friesian voorgesteld heeft!

 

Bedankt voor het mee denken.

Groeten J.Deelstra

Reageer