.

Beantwoord

Hoge kosten buiten bundel, wat nu?

  • 25 March 2021
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

Hoi Simyo Forum, 

Op 23 april kreeg ik een bericht dat ik op 100% van mijn bundel zat en dat de volgende kosten 0,15 per MB zou zijn. Om die reden heb ik uit voorzorg zoveel mogelijk Wifi gebruik ingelast en vandaag (25-3) kreeg ik tot mijn schrik een bericht dat mijn nummer is geblokkeerd omdat er een rekening open staan van meer dan 100 euro. Nu ben ik overgestapt van KPN naar Simyo juist om de kosten per maand laag te houden en doe ik het met mijn abonnement van 18 euro per maand, dus een rekening van deze hoogte komt mij niet uit… 

Terugkijken heb ik opgelet dat ik minimaal mijn bundel gebruik en dat ik altijd binnen de kosten val, dit is dan ook een nieuwe ervaring van mij om zo zulke hoge buitenbundelkosten te krijgen. Als ik zo naar mijn data gebruik kijk zie ik plots een piek op 22 maart en ik heb werkelijk geen idee hoe dit komt… 
Ik gebruik mijn mobiel data voornamelijk voor kleine dingen zoals spotify en mogelijk apps zoals instagram en 9gag in de trein (dus kortere periodes). Voor andere punten gebruik ik de WiFi (thuis, school, werk) zo veel mogelijk. Ik zou denken dat die niet opeens 1500Mb in een dag zou gebruiken met de hoeveelheid dat ik er op zit. Als ik dan ook bericht krijg van mijn bundelkosten controleer ik dan ook de app en kijk ik hoeveel er nog beschikbaar is.

Nu zal ik het doen met de Wifi zover die bereikbaar is en opletten dat dit niet nogmaals gebeurd, maar ik wil toch vragen of iemand mij verder zou kunnen helpen wat de vervolg stappen zijn. Mijn nummer is nu geblokkeerd, wat ik wel waardeer om verdere kosten te vooromen, maar nu kan ik ook niet bellen. Ik neem aan dat jullie kunnen voorstellen dat het nooit mijn intentie is geweest een rekening van 180 euro op te bouwen als ik voornamelijk binnen mijn bundel blijf en maar 18 euro per maand betaald. Ik kan zo een jaar verder van deze rekening...

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. 


Met vriendelijke groet,
 

Timothy 

icon

Beste antwoord door Daisy 29 March 2021, 16:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou beginnen om dit blog eens goed door te nemen. Met de tips in die blog kun je vaak achterhalen welke app de boosdoener is en veel verbruikt heeft. Ik staan er tips om dataverbruik te verlagen en voor toestellen met android is het ook mogelijk om een datalimiet op het toestel in te stellen. Als je die bijvoorbeeld instelt op 14 GB, dan hou je wat nood noodrantsoen over.

Probeer met de tips te achterhalen waarom je verbruik hoog was en neem daar actie op!

Een moderator (=Simyo medewerker) kan daarna kijken wat er mogelijk is betreffende deze hoogverbruik situatie. Simyo heeft coulanceregelingen voor dit soort situaties. Reken er echter niet op dat die hele 180 euro wordt kwijtgescholden, dus de komende factuur zal wel iets hoger zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Tim1993,

 

Welkom op het Simyo forum, ontzettend balen en schrikken dat de kosten zo hoog zijn opgelopen.

 

Ik wil je adviseren de link van Groentjuh even goed door te nemen zodat je de instellingen in je toestel kan inzien en eventueel aanpassen. Dit zodat je weet waar het verbruik vandaan komt en hoe je dit in de toekomst kan voorkomen. Wanneer je dit gedaan hebt kun je mij dan een privébericht sturen met je adresgegevens? Dan kijk ik met je mee naar de kosten en wat ik daarin kan betekenen. 

 

Groetjes,

Daisy

Beste Daisy/andere moderatoren, 

Het is inmiddels 3 dagen verder en ik heb nogsteeds geen reactie na het sturen van de privebericht?
Zou ik verder geholpen kunnen worden? 

Met vriendelijke groet, 

 

Timothy Roos 

Reputatie 7

@Tim1993 Volgens mij zijn niet alle Moderators (= Simyo Medewerkers) online in het weekend. Als jij je bericht hebt gezonden naar Daisy (@Daisy  ) zal zij er zo spoedig mogelijk naar je op terug komen. 

Hoi @RicoK bedankt voor de reactie! Dan zal ik het nog even afwachten. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Tim!

 

Ik heb je berichtje net gezien, ik ga deze zo beantwoorden. Ik was vrijdag en het weekend vrij vandaar dat ik er niet aan toegekomen ben.

 

Thanks RicoK voor je reactie en reminder!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer