.

Beantwoord

Hoge kosten buiten bundel. Hoe komt dit?

  • 20 December 2016
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben aardig geschrokken van mijn rekening vorige week! Soms ben ik iets over mijn bundel en maak daar geen probleem van,
maar € 180,- extra in 6 dagen lijkt me haast onmogelijk. (ruim 3x het aantal kb's wat ik normaal gesproken in een week gebruik)

Ik wilde vragen of jullie mij tegemoet willen komen door deze kosten te verrekenen met bundels, dan zet ik dataey oid op mijn telefoon.

Het "grappige" is dat mijn andere aansluiting vorige maand ook buiten de bundel zat, iets wat op vakantie na, nooit voorkomt.

Gr. Jenny
icon

Beste antwoord door PaulH 20 December 2016, 14:42

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
hey JennyB,

je kan ook nog even terugkijken waar het door kwam als je op Android naar instellingen gaat en dan data/datagebruik daar kun je de apps zien hoeveel data die verbruikt hebben.

Wat idd goed is is om een app te downloaden die je data beheert, DataEye of OperaMax zijn goede apps.

Daarnaast weet ik zeker dat een moderator een goede oplossing met jou zal vinden.

Groet Paul.
Goede tip Paul! Ik ga zo gelijk kijken.

Ik heb ook het volste vertrouwen in Simyo, zit er niet voor niks al jaren bij.

Gr . Jenny
Reputatie 6
Badge +7
Hoi JennyB,

Welkom op het Forum! Vind het leuk dat jij je vraag hier stelt.

Wow, ik snap heel goed dat je ontzettend bent geschrokken van je verbruik. Zoveel kosten buiten je bundel is ook niet niets! En deze maand is al zo duur. :(

Ik heb je gegevens erbij gepakt en je verbruik bekeken. Deze maand is wel echt een uitschieter als je het vergelijkt met alle andere maanden. Omdat ik het erg vervelend voor je vind dat je zoveel hebt verbruikt buiten je bundel, wil ik zeker een verzoek voor je indienen om je eenmalig tegemoet te komen. Het is bijna kerst en dit zou een leuk presentje voor jou zijn, toch? Houd je e-mail dus goed in de gaten voor meer informatie over de tegemoetkoming.

Het is belangrijk om wel na te gaan wat dit verbruik tot stand heeft gebracht. Zoals PaulH aangaf kun je dit terugvinden op je telefoon. Het verschilt per besturingssysteem waar je dit kunt vinden. Om deze reden kun je het beste dit artikel in onze blog lezen om na te gaan waar je deze informatie precies kunt vinden op je telefoon. Natuurlijk hebben we ook andere tips om je verbruik te beperken in de toekomst, zoals het downloaden van DataEye of Onavo Count. Voor meer informatie hierover kun je hier klikken.

Mocht het toch nog een keer voorkomen dat je bundel helemaal opraakt, dan ontvang je een waarschuwingssms om kosten buiten je bundel te voorkomen. In deze sms adviseren we je op extra MB's bij te kopen via Mijn Simyo. Voor € 5,00 heb je dan al 500 MB om de maand toch nog voordelig door te komen! Als je de extra MB's aanvraagt, dan gaan ze gelijk in. Het verbruik dat al heeft plaatsgevonden wordt hiervan niet in mindering gebracht.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

PaulH, bedankt voor het meedenken! :D

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Dank je wel voor het antwoord, de mail heb ik ookal binnen: top!!

Het schijnt dat Chrome veel data verbruikt heeft, maar waarom.. ik weet het niet.

Simyo app is geïnstalleerd, Dataeye oid moet ik even over inlezen.

Gr. Jenny
Reputatie 7
Badge +10
Hi JennyB.

Fijn dat het allemaal verhelderd is 🙂 Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer