.

Beantwoord

hoge kosten buiten bundel, geen sms gehad. Wat nu?

  • 19 June 2021
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Voor ongeveer 5 maanden heb ik een abonnement bij Simyo. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de diensten, tot in de nacht van19 juni mijn simkaart uit voorzorg werd geblokkeerd door Simyo. Ik kreeg hier een SMS over en kon vervolgens niet meer uitgaand bellen of 4G gebruiken.
Ik begreep niet meteen wat er aan de hand was dus opende ik de “mijn Simyo” app. Hier stond op dat moment niet iets opmerkelijks, er stond zelfs nog dat ik ruim genoeg belminuten had en ongeveer 200MB internet.
ik wist niet beter dat mijn wifi aan stond omdat ik gewoon thuis was. Toen ik via mijn laptop op mijn simyo ging inloggen zag ik een rekening van bijna 240 euro. ik had onbewust teveel MB gebruikt. 
Eerlijk gezegd begrijp ik dit nog steeds niet hoe ik over mijn bundel heen ben, ik was thuis en mijn wifi stond aan. Maar in ieder geval was het totaal niet de bedoeling om zoveel internet over mijn bundel heen te gebruiken, dat lijkt me duidelijk.

Ik hoor graag hoe we dit oplossen.
MVG

icon

Beste antwoord door Tessanne 20 June 2021, 11:44

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi aortac, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Goed dat je contact opneemt via het forum! Het is erg begrijpelijk dat je bent geschrokken van de hoge buiten de bundel kosten. 

Zodra je 80% of 100% van je bundel hebt verbruikt krijg je een waarschuwing van ons per sms. Heb je deze sms'jes ook gezien? We raden je namelijk op dat moment aan een extra internetbundel aan te schaffen of het internet uit te zetten. 

Het is goed mogelijk dat jouw telefoon uit zichzelf is gewisseld naar 4G op het moment dat de WiFi verbinding minder goed werkt. Hoe je dit kunt voorkomen en nog een heleboel andere handige tips, kun je vinden in dit blog. Hierin vind je ook uitleg over hoe je kunt achterhalen waaraan de MB;s op zijn gegaan. Neem dit blog helemaal goed door met jouw telefoon erbij en pas de instellingen aan waar nodig! Zo kun je een dergelijke situatie in de toekomst voorkomen. 

Ik ga voor je na of er wat mogelijk is met betrekking tot de gemaakte kosten en zal je hier zo meteen een privébericht over sturen. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die hier stellen of in het privégesprek. 

Voor nu wens ik je in ieder geval nog een fijn weekend! 

Groetjes,
Tessanne 

Reageer