.

Beantwoord

Hoge internetkosten bij nieuwe android

  • 9 April 2013
  • 7 reacties
  • 605 Bekeken

Hallo, 

Ik heb voor mijn dochter een nieuwe telefoon gekocht met android besturing. 
Deze heb ik opgeladen en alvast de prepaid sim-kaart erin gedaan. 
Vervolgens heeft mijn dochter 2 apps gedownload namelijk Pou en Whatsapp. 
Ikzelf heb de telefoon uitgeschakeld en in de kast gelegd. In de tijd dat de telefoon aanstond is er maar liefst voor € 69,- aan dataverkeer geweest. 
Ik heb namelijk een e-mail gekregen dat het beltegoed onder de € 2,- was gekomen en toen ik op mijn simyo keek bleek dat er nog eens € 50,- extra af is gegaan. 
Ik kan op Mijn Simyo niet zien op welk tijdstip of aan welke sites dit is opgegaan. 
Kunnen jullie mij hier opheldering over geven? 
Beantwoord mijn vragen a.u.b. niet met links naar vraag en antwoord, want dan ben ik eeuwig aan het zoeken. 
- Wat kan ik doen om te voorkomen dat er buiten Wi-Fi wordt geïnternet ?
- Hoe kan ik voorkomen dat het verbruik zo doorschiet? 
- Welke instellingen moet ik aan de telefoon doen om dit te voorkomen?
icon

Beste antwoord door Alex 15 April 2013, 12:43

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Je kunt in Mijn Simyo zien welke datum en tijdstip.
Simyo kan om privacy redenen niet zien waar de data heen gaat.

1) Zet in mijn simyo, instellingen de optie internet uit. Of in de smartphone, sommige hebben dit naast wifi.

2) Die is er wel maar kan vertragend zijn, dus zorg voor een goed app (todat de Simyo app er is) die het redelijk goed bijhoudt. (Ik heb 3gWhatchdog). De simyo app zal ook vertraging hebben. !!!

3) Ligt aan je telefoon, welke heb je?
Ik heb een Samsung Galaxy Ace 2
Badge +1
Ik heb een Samsung Galaxy Ace 2


Voor de Samsung Galaxy Ace heeft KPN op haar website een mooi stappenplan met plaatjes om het mobiel internet uit te schakelen.
Voor de Ace 2 zal dit vrijwel hetzelfde zijn.

http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/s5830-galaxy-ace/internet/uitzetten/

Zo kan uw dochter alleen nog maar van Wi-Fi gebruik maken.

Succes.

edit: (sorry, dit is inderdaad een link naar vraag en antwoord, maar het leek mij toch de beste oplossing)
Reputatie 3
Badge +9
Klopt dat is wat ik ook bedoelde. De nieuwe Android versies vanaf Jelly Bean hebben een directe optie in het pulldown menu.
Dank jullie wel.

Ik denk dat ik er nu wel uit kom.
Klopt dat is wat ik ook bedoelde. De nieuwe Android versies vanaf Jelly Bean hebben een directe optie in het pulldown menu.


Jelly Bean is Android 4.1

Bij Android 4.0 kan dit ook  volgens mij via het pulldown menu (dataverkeer helemaal links). Vaak zijn hier ook handige widgets voor te vinden/aanwezig, voor op het homescreen.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo, 

Ik heb voor mijn dochter een nieuwe telefoon gekocht met android besturing. 
Deze heb ik opgeladen en alvast de prepaid sim-kaart erin gedaan. 
Vervolgens heeft mijn dochter 2 apps gedownload namelijk Pou en Whatsapp. 
Ikzelf heb de telefoon uitgeschakeld en in de kast gelegd. In de tijd dat de telefoon aanstond is er maar liefst voor € 69,- aan dataverkeer geweest. 
Ik heb namelijk een e-mail gekregen dat het beltegoed onder de € 2,- was gekomen en toen ik op mijn simyo keek bleek dat er nog eens € 50,- extra af is gegaan. 
Ik kan op Mijn Simyo niet zien op welk tijdstip of aan welke sites dit is opgegaan. 
Kunnen jullie mij hier opheldering over geven? 
Beantwoord mijn vragen a.u.b. niet met links naar vraag en antwoord, want dan ben ik eeuwig aan het zoeken. 
- Wat kan ik doen om te voorkomen dat er buiten Wi-Fi wordt geïnternet ?
- Hoe kan ik voorkomen dat het verbruik zo doorschiet? 
- Welke instellingen moet ik aan de telefoon doen om dit te voorkomen?


Hoi Piedjeevanem,

De andere forumbezoekers hebben je vragen al beantwoord zie ik. Zoals Martijn aangeeft kun je de optie 'internet op je mobiel/mms uit zetten via je persoonlijke pagina. Het verbruik wordt inderdaad met een vertraging verwerkt. Ook kun je altijd je laatste sessie afmaken. Hierdoor is het mogelijk dat je een negatief saldo creëert.

Vanuit je toestel kun je, zoals door brvandoorn en Martijn, de optie om verbinding met het mobiele datanetwerk uit zetten. Als je echter de optie 'internet op je mobiel/mms' al hebt uit gezet op je persoonlijke pagina, zal het aan/uit zetten van deze optie via je toestel niet uit maken. In ons systeem is dan al ingesteld dat je technisch gezien niet kunt internetten via ons netwerk.

Wij registeren inderdaad alleen de datum, tijdstip en het aantal mb's wat je verbruikt. Wij registreren niet de apps of sites die je gebruikt. Dat mag niet ivm de privacy wetgeving.

Bedankt voor de hulp Martijn, brvandoorn en datiswous.

Groetjes,

Alex

Reageer