Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoge buiten de bundel kosten, wat nu?


  • Startend Simyaan
  • 0 reacties

Zo hé, krijg me toch een onaangename verrassing vandaag!

Ik ben een half jaar geleden met het hele gezin (4p) overgestapt van KPN naar Simyo, dat scheelt me 20 euro per maand en voor iedereen ook nog eens een dikkere internetbundel.

Lijkt een mooie deal, maar nu is mijn jongste dochter op 26 april door haar bundel heen gegaan (bundel van 12 Gb) en heeft ze het gepresteerd om 220 euro EXTRA kostende maken.

Ik ben natuurlijk woest op haar, maar weet ook dat ze het in een jaar nog niet aan mij terug kan betalen.

Voorheen bij KPN werd 4G "geknepen" maar betaalde je niks buiten bundel en dan was het voor haar ook duidelijk wanneer de mb's "op" waren.

Nú hebben we dikke ruzie in huis en is ze erg verdrietig, terwijl het zo simpel kan zijn: zorg ervoor dat er op tijd gewaarschuwd wordt, zowel bij de gebruiker als het hoofdaccount. En knijp of sluit af bij overschrijden van de bundel.

En niet pas afsluiten na 200 euro over de bundel heen, want dat riekt wat mij betreft naar diefstal! Dan kan het nog 100x in de voorwaarden staan, een meisje van 17 gaat dat niet lezen..…

Ik overweeg zelfs terug te gaan naar KPN, nooit problemen en dat voor een paar euro extra. Ik voel me stom dat ik me heb laten lokken met mooie praatjes, vriendendeals en familiekorting. Met dit soort geintjes heb ik in ieder geval het eerste jaar niks bespaard en wie weet of het al dan niet nog eens gebeurt.....hoewel we daar nu wel heel scherp op gaan letten.

Nú de vraag: gaan jullie het faciliteren om dergelijke verrassingen te voorkomen of moet ik op zoek naar een andere provider?

Met evengoed vriendelijke groet,

Gert-Jan de Vogel 

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 mei 2021, 18:51

Hi Gert-Jan, 

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Het is erg begrijpelijk dat dit erg schrikken is geweest voor jou en je dochter, ik zoek dan ook graag mee naar een passende oplossing.  

 

Bij Simyo is er geen datalimiet in te stellen, maar het verbruik is goed bij te houden via de app en de sms'jes ter waarschuwing. Ook is het mogelijk, zoals wimj12 aangeeft, een datalimiet in te stellen op android telefoons zelf. Wat verder ook erg belangrijk is in deze situatie, is het achterhalen van de oorzaak van het verbruik. Heeft je dochter bijvoorbeeld filmpjes gekeken op TikTok of Youtube? Buiten de bundel kosten door dit soort apps zijn erg gemakkelijk op te lossen door de telefoon te verbieden deze apps via mobiel internet te gebruiken. Deze en een hoop andere handige tips zijn terug te vinden in dit blog en ik wil je dan ook adviseren deze samen met je dochter goed door te nemen. Zo kan een dergelijke situatie in de toekomst voorkomen worden. 

 

Verder zou ik je willen vragen het nummer van de betreffende aansluiting in een privébericht op te sturen zodat even met je mee kan kijken op de aansluiting en de gemaakte kosten. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Als het goed is heeft je dochter een SMS ontvangen. Het is mij niet duidelijk of ze die wel of niet gehad heeft.

Dit over je bundel heen gaan is een van de grote nadelen van Simyo. Simyo heeft geen data plafond, zoals die provider van die irritante TV reclame dat wel heeft. Simyo heeft wel coulance regelingen, maar daar ga ik als klant zijnde niet over.

Wat je kan doen is dit plafond instellen op je telefoon. Voor Android kan dat out of the box, voor IOS zijn er vele apps voor beschikbaar. 

Voor wat het waard is: je dochter is de eerste niet, en zal vrees ik ook de laatste niet zijn.

Maar waarom ben je nu boos op je dochter, als zij er niks aan kan doen heeft het weinig zin om er ruzie over te maken, verpest alleen de sfeer in huis, zou er wel een goed gesprek mee houden en er wat tegenover laten stellen, ze moet het wel een beetje voelen dat ze verantwoordelijkheden heeft.

Als volwassenen en hoofd van het gezin had je van te voren je huiswerk moeten doen. Dan had je geweten wat de spelregels bij simyo zijn en op basis daar van kunnen besluiten om € 20 uit te sparen.
Een beetje makkelijk om achteraf andere mensen de schuld te geven.
 

Reputatie 6
Badge +3

Hi Gert-Jan, 

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Het is erg begrijpelijk dat dit erg schrikken is geweest voor jou en je dochter, ik zoek dan ook graag mee naar een passende oplossing.  

 

Bij Simyo is er geen datalimiet in te stellen, maar het verbruik is goed bij te houden via de app en de sms'jes ter waarschuwing. Ook is het mogelijk, zoals wimj12 aangeeft, een datalimiet in te stellen op android telefoons zelf. Wat verder ook erg belangrijk is in deze situatie, is het achterhalen van de oorzaak van het verbruik. Heeft je dochter bijvoorbeeld filmpjes gekeken op TikTok of Youtube? Buiten de bundel kosten door dit soort apps zijn erg gemakkelijk op te lossen door de telefoon te verbieden deze apps via mobiel internet te gebruiken. Deze en een hoop andere handige tips zijn terug te vinden in dit blog en ik wil je dan ook adviseren deze samen met je dochter goed door te nemen. Zo kan een dergelijke situatie in de toekomst voorkomen worden. 

 

Verder zou ik je willen vragen het nummer van de betreffende aansluiting in een privébericht op te sturen zodat even met je mee kan kijken op de aansluiting en de gemaakte kosten. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Zo hé, krijg me toch een onaangename verrassing vandaag!

Ik ben natuurlijk woest op haar, maar weet ook dat ze het in een jaar nog niet aan mij terug kan betalen.

.

Nú hebben we dikke ruzie in huis en is ze erg verdrietig, terwijl het zo simpel kan zijn: zorg ervoor dat er op tijd gewaarschuwd wordt, zowel bij de gebruiker als het hoofdaccount. En knijp of sluit af bij overschrijden van de bundel.

En niet pas afsluiten na 200 euro over de bundel heen, want dat riekt wat mij betreft naar diefstal! Dan kan het nog 100x in de voorwaarden staan, een meisje van 17 gaat dat niet lezen..…

Je hoeft het wanneer een blokkade zelfs niet te zoeken in de voorwaarden. In plaats van diefstal is dit juist een maatregel om de gebruiker te beschermen tegen hoge kosten. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-simkaart-is-afgesloten-wegens-hoogverbru-285

Een meisje van 17 is minderjarig. Het is dan ook voor een minderjarige niet mogelijk om een abonnement af te sluiten. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-de-minimum-leeftijd-13 

Neem een goed bedoeld advies van me ter harte: 

Bied je dochter je excuses aan, wees hooguit boos op jezelf dat je te weinig zelf controle hebt gepleegd. Op die manier ben je eerlijk naar jezelf en je dochter. 

Ik overweeg zelfs terug te gaan naar KPN, nooit problemen en dat voor een paar euro extra. Ik voel me stom dat ik me heb laten lokken met mooie praatjes, vriendendeals en familiekorting. Met dit soort geintjes heb ik in ieder geval het eerste jaar niks bespaard en wie weet of het al dan niet nog eens gebeurt.....hoewel we daar nu wel heel scherp op gaan letten.

Nú de vraag: gaan jullie het faciliteren om dergelijke verrassingen te voorkomen of moet ik op zoek naar een andere provider?

Met evengoed vriendelijke groet,

Gert-Jan de Vogel 

 

Een vriendelijke groet terug van iemand die weet wat voor gevoel oplichting geeft. 🙂

Reputatie 6
Badge +9

Neemt niet weg dat dit weer een ontzettend vervelende ervaring is om te lezen. :thumbsdown_tone2:

Simyo is absoluut een goede provider, staat buiten kijf. Maar ten aanzien van dataplafonds en ‘knijpen’ ligt er nog wel wat open. Diverse Forum Experts zijn daar al regelmatig en langere tijd over in conclaaf met Simyo (geweest). Als Simyo hier ooit nog eens wat mee zou doen, dan zouden ze zeker en absoluut de beste provider zijn waar ze elk jaar een award voor krijgen.

En inderdaad is een goede data manager tot die tijd een aanbevelenswaardige optie. ‘DataMan’ en ‘My Data Manager’ zijn voor IOS goede opties. Zij zijn aardig accuraat en actueel met dataverbruik weergeven en met waarschuwen. Misschien niet zo exact als de (overigens) prima Simyo App maar wel veel sneller.

PS veel tieners denken overigens uit zichzelf niet zo na over dataverbruik en denken dat ze ‘buiten’ hetzelfde kunnen doen als thuis met de WiFi. Goed gesprek daarover altijd aan te raden.

Reputatie 5
Badge +7

Ik ben geen Forum Expert, maar heb dit gemis aan dataplafond ookal diverse malen laten vallen.

Wordt je trouwens benoemd tot Forum Expert, of komt dat vanzelf als je maar genoeg postings plaatst?

Reputatie 6
Badge +9

Ik ben geen Forum Expert, maar heb dit gemis aan dataplafond ookal diverse malen laten vallen.

Wordt je trouwens benoemd tot Forum Expert, of komt dat vanzelf als je maar genoeg postings plaatst?


Oh….daar hoef je geen FE voor te zijn hoor om daarover of dat te laten vallen. Want het blijft een 'ding’ en voor sommige FE's (ikzelf heb het al langer geleden maar losgelaten) echt een pijnpunt dit soort verhalen.

FE word je als je tot het meubilair behoort of verder niks meer in je leven te doen hebt dan ‘nooddruftigen’ op een forum te helpen. En o ja, na een bepaalde hoeveelheid postings (even kwijt hoeveel)

Reputatie 6
Badge +9

Maar weet je wat @wimj12 ik ga je voordragen, als Forum Expert, net als bij het welbekende lintje.:wink:

Reputatie 5
Badge +7

Nooddruftig.

Mooi woord, wat ik ooit eens te horen kreeg toen ik iets deed voor het Leger des Heils. Ik deed het gewoon voor het geld, maar die dame die de zaak coordineerde sprak steeds over die “nooddruftige stumpers”. Ik was een held.

Ik was toen een jaar of 16-17 denk ik.

Reageer