.

Beantwoord

Hoe voorkom ik kosten als mijn internetbundel opraakt?

  • 27 January 2017
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

is het mogelijk om een waarschuwing te krijgen als je bundel vol raakt. of automatisch bundel te blokkeren. Mijn zoon heeft in December een rekening van 142 euro gekregen. in de maanden daarvoor heeft hij zijn data nooit volledig gebruikt.
icon

Beste antwoord door Asma 29 January 2017, 14:09

Bekijk originele reactie

2 reacties

Even de vragen spitsen..:)
is het mogelijk om een waarschuwing te krijgen als je bundel vol raakt. of automatisch bundel te blokkeren.
Bij data krijg je waarschuwings-smsjes bij 80 en 100%. Bij bel-sms niet, geen blokkade omdat je dan de bel-sms-data sessie kunt afmaken. Het is dus goed de waarschuwingen en mijn simyo/app in de gaten te houden. Denk er wel aan dat Simyo werkt met vertraging de gegevens bij, de sms zijn relatie !

Mijn zoon heeft in December een rekening van 142 euro gekregen. in de maanden daarvoor heeft hij zijn data nooit volledig gebruikt.

Dan heeft hij in december een te kleine bundel gehad om die hoge kosten te voorkomen, het is mogelijk om wel extra MB (500 voor 5 eur) te kopen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jeroen M,

Welkom op het Forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt.

Ik vind het ontzettend vervelend dat de factuur van je zoon hoog uit is gevallen. Begrijp heel goed dat je hier erg van bent geschrokken! :(

Het klopt wat Friesian zegt! We sturen waarschuwingssms'jes als 80% en 100% van de internetbundel is verbruikt. Deze sms'jes versturen wij omdat het verbruik via Mijn Simyo vertraagd wordt verwerkt en internetverbruik hierdoor minder goed in de hand te houden is. Deze sms'jes worden real-time verstuurd vanaf ons netwerk. Als de belbundel opraakt, word je niet gewaarschuwd omdat je dit verbruik beter in de gaten kunt houden via Mijn Simyo.

Het is niet mogelijk om zijn internetoptie automatisch uit te zetten als zijn bundel opraakt. Hierom adviseer ik je zoon om zijn internetinstelling zelf uit te schakelen als hij de waarschuwingssms heeft ontvangen. Deze optie kan hij uitschakelen door in te loggen op Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Als je zoon toch door wilt blijven internetten, dan kan dat ook! Koop hiervoor dan alleen wel MB's bij via Mijn Simyo. Hij betaalt dan maar € 5,00 voor 500 extra MB.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@Friesian, bedankt voor het meedenken. :D

Groetjes,
Asma

Reageer