.

Beantwoord

Hoe stel ik hoogbundel gebruik waarschuwingen in?

  • 28 February 2022
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Badge

Ik heb teveel MB's buiten mijn bundel gebruikt.
Dus een hoge rekening.
Die wil ik graag voorkomen.
Nu wordt mijn datavebruik vanuit Simyo geblokkeerd na een hoge rekening.
Ik krijg ook pas een email ALS deze geblokkeerd is.
Hoe stel ik in dat de databundel geblokkeerd wordt bij overschrijding van de bundel.

Nu gebruik ik eem mi-fi, dus SMS'jes ontvangen is wat lastiger dan wanneer je je  databundel op je telefoon gebruikt, Hierdoor heb ik wat waarschuwingen gemist.
Ook hebben alle instellingen die hier op de website te vinden zijn, betrekking op databundlel gebruik op de telefoon. De instellingen moeten nl op de telefoon gemaakt moeten worden.

Maar ik kan ik in  “mijn simyo” geen instellingen vinden als bijv. “stuur een email als er 80% verbruikt is” (ipv een SMS) of blokkeer dataverkeer als x% vd bundel gebruikt is.

Iemand ideeen?

icon

Beste antwoord door Seren 1 March 2022, 12:43

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @QuantumCat ,

Bedankt voor je bericht. 

Wat vervelend om te horen dat je geblokkeerd bent wegens hoogverbruik. Het klopt inderdaad dat wij altijd twee sms'jes sturen. Dit doen wij bij 80% en bij 100% van het verbruik en pas achteraf ontvang je een e-mail wanneer je geblokkeerd bent wegens hoogverbruik. Om je vraag te beantwoorden of het mogelijk is om de waarschuwingen per mail te ontvangen: Nee, dit is niet mogelijk bij Simyo. Daarnaast is het ook niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Echter hebben Android toestellen vaak een optie om dit op de telefoon zelf in te stellen. 

Uit je verhaal lees ik dat je een MiFi hebt. Ik snap dat het dan lastig is om die sms'jes te ontvangen. Uit eigen ervaring weet ik echter wel dat de meeste MiFi apparaten een functie hebben om wel sms'jes te ontvangen en te lezen, vaak gaat dit gepaard met een applicatie op je telefoon waarin je de sms'jes kan inzien. Mijn advies is dan ook om de handleiding van de MiFi te lezen om te achterhalen of dit kan. Op deze manier kan je de sms'jes wel ontvangen en lezen zodat je in de toekomst kan voorkomen dat je hoge kosten krijgt. 

Ik hoop dat je met deze informatie verder kunt, mocht je vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Seren
 

Badge

Dit was idd vervelend. Vooral ook, omdat ik mijn inziens best laat geblokkerd ben.
Ik zet liever de monetaire limiet veel lager dan €200,-, wat dat betreft wel jammer dat dat niet (ook) in te stellen is.

Ik zit idd te kijken of ik iets met de huawei app kan, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ook niet wat betreft de mogelijkheden “in” het apparaat. 
Zo kan ik bijvoorbeeld wel de sms'jes kan doorsturen, maar kan ik dit weer niet automatiseren.
Work in progress

Reputatie 7
Badge +6

Hi @QuantumCat,

Bedankt voor je bericht.

Ik kan mij voorstellen dat dit inderdaad vervelend is. De reden waarom je de e-mail van hoogverbruik iets later krijgt is omdat het verbruik met een vertraging op het netwerk binnenkomt. Hierdoor kan het zijn dat je rekening pas geblokkeerd word wanneer je bijvoorbeeld aan €200 kosten hebt verbruikt en dit binnenkomt in ons systeem.

Ik ben vrij zeker dat Huawei een app moet hebben waarin je de MiFi kan koppelen om zo de sms'jes terug te lezen. 

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met je telefoonnummer? Dan ik kijk even mee. 

 

Groetjes,
Seren

Reageer