Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kunnen er zulke hoge kosten komen in één dag?


Beste,

Tot mijn schrik krijg ik eens een melding dat er op de telefoon van mijn zoontje ineens voor 345 aan data verbruik zou zijn. Volgens mijn Simyo is dit in 24 uur opgebouwd en ontstaan. Het zijn allemaal kleine data hoeveelheden van 60 mb. En dit ongeveer iedere 5 minuten. Mijn zoontje heeft helemaal geen internetbundel en gebruikt zijn telefoon alleen op WiFi.

Waar komen deze hoeveelheden data ineens vandaan? Ze zijn allemaal 's nachts opgebouwd op een tijdstip dat hij niet eens wakker was. Ik vind het bedrag van 345 euro een debiel bedrag voor een abonnement van 3 euro. Hoe kan het dat dit niet eerder geblokkeerd is geweest?
icon

Beste antwoord door Caspar 29 maart 2016, 12:54

Hoi maybenl,



Welkom op het forum!



Wat vervelend dat er zulke hoge kosten zijn gekomen in één dag :(



Via de WiFi-verbinding komen er geen kosten via Simyo, maar als de WiFi verbinding wegvalt schakelt het toestel over op andere internetverbindingen zoals die van Simyo. Dan kunnen er onverwachte kosten komen zoals in jouw geval gebeurd is, maar dan in wel hele hoge mate!



Waar deze datakosten vandaan komen, dat kan ik je helaas niet vertellen. Ik kan niet inkijken waar de data aan verbruikt is wegens privacyredenen. Je kunt dit gelukkig zelf wel doen. Klik hier om te kijken hoe je kan zien waar het data verbruik aan op is gegaan. Zo kan je achter de boosdoener komen en er in ieder geval voor zorgen dat dit niet meer gebeurt.



Zoals Friesian zegt, is dit nog gemakkelijker op te lossen door het 'internet op je mobiel' op Mijn Simyo uit te zetten. Zo kunnen er helemaal geen kosten voor het gebruik van internet via Simyo meer komen :D



Is mijn uitleg zo duidelijk en ben je achter de boosdoener gekomen? Ik hoop graag van je te horen!



@Friesian, bedankt voor je duidelijke uitleg!



Groetjes, Caspar
Bekijk originele reactie

21 reacties

Dit is wederom een voorbeeld van waar ik ontzettend veel moeite mee heb. Het is volkomen te begrijpen dat je geschrokken bent en ik verwacht je zoontje ook.

Zet op mijn simyo op tabblad (netwerk)instellingen internet uit.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-simkaart-is-afgesloten-wegens-hoogverbru-285

Lees de info in de link goed door.
Ik hoop dat ik je hiermee alvast een stukje geholpen heb.

Simyo is bekend om hun coulance, daarover kan een moderator meer licht brengen.

Heel veel stuk 6 !
Friesian
Stuk moet zijn Suuk (6) !
Woordcorrectie. .... ergernis van de hedendaagse kunst. 😉
Reputatie 5
Badge +9
Hoi maybenl,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat er zulke hoge kosten zijn gekomen in één dag :(

Via de WiFi-verbinding komen er geen kosten via Simyo, maar als de WiFi verbinding wegvalt schakelt het toestel over op andere internetverbindingen zoals die van Simyo. Dan kunnen er onverwachte kosten komen zoals in jouw geval gebeurd is, maar dan in wel hele hoge mate!

Waar deze datakosten vandaan komen, dat kan ik je helaas niet vertellen. Ik kan niet inkijken waar de data aan verbruikt is wegens privacyredenen. Je kunt dit gelukkig zelf wel doen. Klik hier om te kijken hoe je kan zien waar het data verbruik aan op is gegaan. Zo kan je achter de boosdoener komen en er in ieder geval voor zorgen dat dit niet meer gebeurt.

Zoals Friesian zegt, is dit nog gemakkelijker op te lossen door het 'internet op je mobiel' op Mijn Simyo uit te zetten. Zo kunnen er helemaal geen kosten voor het gebruik van internet via Simyo meer komen :D

Is mijn uitleg zo duidelijk en ben je achter de boosdoener gekomen? Ik hoop graag van je te horen!

@Friesian, bedankt voor je duidelijke uitleg!

Groetjes, Caspar
Allereerst bedankt voor de reacties.

De boosdoener is vrij onduidelijk. Ik begrijp er nog steeds niks van dat het allemaal kleine blokjes van 60 mb zijn. Dit is in mijn ogen geen toeval. Het dataverbruik is mijns inziens dan ook totaal vreemd aangezien we in de voorgaande maanden dit nog nooit gehad hebben. de rekening is volgens mij nog nooit meer dan 5 euro per maand geweest. Dan is de rekening van 350 euro ineens belachelijk hoog.

Zeker gezien de kosten van databundels zo laag liggen tegenwoordig. Ik begrijp dan ook niet dat de aansluiting niet eerder is geblokkeerd. Waarom is dit kunnen oplopen tot ruim 100 keer het normale maandtarief is mijn echt een raadsel.

Ik ga dan ook niet akkoord met betaling van dit enorme bedrag. Ik zie Friesian melding maken over de goede coulance mogelijkheden van simyo. ik ben dan ook erg benieuwd wat jullie voor mij kunnen betekenen.
Goedenavond

Ik had het gistermiddag, ook in kleine blokjes van net geen 60 mb, en voor mij ook onverklaarbaar, ik heb in die paar uur wel heel even de telefoon gebruikt, maar omdat we uit waren maar heel weinig gebruikt, totdat ik een sms kreeg dat ik 80% van mijn data had verbruikt en gelijk erachteraan een sms dat de data op was, en toen gelijk mobiel internet uitgeschakeld, in die paar minuten na de sms is nog eens 43 mb verbruikt buiten de bundel zag ik 's avonds via mijn simyo, echt zo raar en zo onverklaarbaar, let altijd heel goed op wat ik doe, alles is goed ingesteld, had 's morgens nog gekeken voor we weggingen en toen had ik nog een dikke 130 mb, en in een paar uur heb ik dus 174 mb verbruikt, zonder dat ik echt gebruik heb gemaakt van mobiel internet. Ik heb dit nog nooit gehad, doe geen gekke dingen ermee, maar nu durf ik dus geen moblel internet meer te gebruiken, wanneer je zo snel door data heen kunt zijn, zonder verklaarbare reden, heb contact opgenomen met simyo maar dan krijg je inderdaad van die nietszeggende antwoorden waar je niks mee kunt omdat je dat allemaal wel weet en al gedaan heb. Stel dat je de sms pas veel later ziet dan kan er weet ik veel hoeveel data doorheen gaan zonder dat je in kunt grijpen. Ben echt heel benieuwd of iemand weet wat dit is en hoe dat opgelost is en weet hoe het kon gebeuren. Wil het vooral graag weten zodat ik het in de toekomst kan voorkomen en weer gewoon mobiel internet kan gebruiken zoals voorheen. Zet mobiel internet alleen aan wanneer ik geen wifi heb, maar durf nu helemaal niet meer aan te zetten, heb nu ook geen data meer dus kan ook even niet. Ben heel benieuwd hoe dat van u opgelost gaat worden, en of iemand weet hoe het kon gebeuren.
Vriendelijke groeten Grietje
Reputatie 7
Die kleine pakketjes data van rond de 60 MB moet je bij elkaar optellen. Het is niet mogelijk dit in z'n geheel te tonen op het verbruik. De reden dat er zoveel verbruik was ligt hem in het updaten van het toestel of een groot aantal apps. Advies is dan ook om dit zo in te stellen dat dit enkel via Wifi kan, helemaal omdat er geen databundel is. Blokkeren gaat vanaf 100 euro per dag of 250 euro per week. Omdat het verbruik bij Simyo aangeleverd word met een kleine vertraging kun je theoretisch al over die 100 of 250 grens zitten alvorens de blokkade actief word. Niet akkoord gaan met betalen gaat niet op. Want hoe vervelend het is, het verbruik is gemaakt. Maar inderdaad, Simyo is vaak coulant. Hopelijk in deze ook 🙂
Ik heb afgelopen zaterdag elke 5 minuten 59 mb verbruikt. Mijn apps staan ingesteld dat als er meer dan 50 mb ge-update wordt dit via WiFi moet. Weet iemand al was die mens heen gaan? Iedereen schijnt dezelfde hoeveelheden te missen. Is overstappen het beste om dit te voorkomen? Ik ben al een aantal jaren bij simyo , tot nu toe goed.
Reputatie 7
Zie mijn reactie, daarin staat het uitgelegd ☺
Ik heb alles zo ingesteld dat er alleen geupdated kan worden via wifi, dus het blijft voor mij duister wat er aan de hand was/is. Wil het heel graag weten om het te voorkomen maar tot nu toe heb ik echt geen idee.
Dit is echt bizar!! Mijn moeder heeft hier al maanden last van op momenten dat zij op der werk is en haar telefoon uit staat! Nu de afgelopen 2 dagen bij mij ook inene 200 mb pleite! Ook dat ik mijn telefoon niet bij me heb! Jongens hoe kan dit? Ik dreig nu over me bundel heen te gaan en waarom geen idee??
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat vervelend om te zien dat er zoveel verwarring is over het MB verbruik. Raytje legt heel goed uit hoe het kan dat er vaker hetzelfde aantal MB's op jullie factuur te zien zijn. Voor het overzicht, plaats ik die uitleg nog even hier:

Die kleine pakketjes data van rond de 60 MB moet je bij elkaar optellen. Het is niet mogelijk dit in z'n geheel te tonen op het verbruik. De reden dat er zoveel verbruik was ligt hem in het updaten van het toestel of een groot aantal apps. Advies is dan ook om dit zo in te stellen dat dit enkel via Wifi kan, helemaal omdat er geen databundel is. Blokkeren gaat vanaf 100 euro per dag of 250 euro per week. Omdat het verbruik bij Simyo aangeleverd word met een kleine vertraging kun je theoretisch al over die 100 of 250 grens zitten alvorens de blokkade actief word.

Het kan heel goed dat updates alleen via wifi ingesteld zijn, maar denk er ook aan dat wifi niet altijd even betrouwbaar is. Bij een haperende verbinding zal jouw telefoon automatisch ondersteuning zoeken op ons netwerk. De verbinding met wifi is er dan nog steeds, maar wordt aangevuld met 3G. Daarnaast zijn er tegenwoordig telefoons waar wifi-assist op ingeschakeld is. Het is ook belangrijk om naar achtergrond processen te kijken.

Waar deze datakosten vandaan komen, dat kan ik je helaas niet vertellen. Ik kan niet inkijken waar de data aan verbruikt is wegens privacyredenen. Je kunt dit gelukkig zelf wel doen. Klik hier om te kijken hoe je kan zien waar het data verbruik aan op is gegaan. Zo kan je achter de boosdoener komen en er in ieder geval voor zorgen dat dit niet meer gebeurt.


Casper geeft in bovenstaand stukje het blog mee waar wordt uitgelegd hoe je kunt zien waar dit door komt. Via dit blog leggen we je ook nog uit wat je kunt doen om binnen je bundel te blijven.

@J.Waltman, als jij je telefoon niet bij je hebt, betekent dit niet dat er geen gebruik gemaakt wordt van het internet. Als de telefoon helemaal uitstaat, zal er geen data verbruikt worden.

@maybenl, het klopt dat wij in veel gevallen redelijk coulant zijn wat betreft de kosten die gemaakt zijn. Elk geval wordt apart bekeken en als je coulance krijgt, zal dit maar eenmalig gebeuren. Het is dus van belang dat we eerst achter de oorzaak komen zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt. Zou je de blogs nog eens willen doornemen? Heb je ondertussen de internetoptie via Mijn Simyo ook uitgezet? Ik hoor graag van je of er meer duidelijk geworden is voor je.

Groetjes,
Angela
@angela

Ik heb nu de internetoptie uitgezet. Wist niet eens dat die optie bestond op de site.
Ik heb de telefoon doorgespit op zoek naar de dataverbruiker en gekeken wat er nu precies gebeurd is.

Mijn zoontje heeft op een scouting kamp per ongeluk zijn mobiele gegevens aan gezet omdat hij moest bellen voor een opdracht, niet wetende dat dit voor mobiel internet was. Vervolgens is hij naar bed gegaan en is zijn telefoon allerlei updates gaan binnen halen zo te zien. Praktisch al het dataverbruik wat ik kan zien in zijn telefoon is opgemaakt door google services en play store. Het verbruik is opgebouwd tussen 01:00 en 03:00 in de nacht. Dit is een tijdstip dat hij echt al sliep. Hij is pas 12.

Ik snap dat het verbruik er daadwerkelijk geweest en dat hier kosten aan verbonden zijn. Maar om eerlijk te zijn vind ik 350 euro voor 2 uur dataverbruik behoorlijk aan de hoge kant. Ik hoop dan ook dat jullie een beetje coulance willen tonen richting mij en mijn zoontje. Mijn voorstel zou zijn om de kosten voor de hoogste databundel van 4GB in rekening te brengen.
Dat dit eenmalig plaatsvindt lijkt me niet meer dan logisch. Als dit nog een tweede keer gebeurt moet ik me toch schamen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maybenl,

Wat goed dat je achter de oorzaak bent gekomen 😃 Ook al is het nogal een vervelende oorzaak, want je had hier absoluut niets aan kunnen doen zo midden in de nacht. Neem het blog nog even door waarin we uitleggen hoe je dit kan voorkomen.

Er is in totaal 2277,27 MB verbruikt. Dit keer het buitenbundel tarief van €0,15 geeft het hoge bedrag. Omdat ik je niet wil laten zitten met dit hoge bedrag, kan ik hem vergoeden tegen extra MB-bundels. Dit is een eenmalige coulance. Mocht dus nog eens voorkomen, kunnen we dit niet meer op deze manier oplossen.

Ga je hiermee akkoord? Dan gaan we het aanvragen voor je.

Groetjes,
Angela
@angela.

Dit is een prima voorstel.
Wat mij betreft mag je het gaan regelen.

De internetoptie staat inmiddels uit op mijnsimyo.nl. Dus het lijkt me sterk als dit nog een keer voorkomt.
@Angela als data verbruik uitstaat en er geen apps geüpdate worden hoe kan er dan alsnog in 1 klap 90 mb verbruikt worden zonder Wi-Fi verbinding?
Je zegt zonder Wi-Fi verbinding . Heb je een data monitor op je telefoon? Zo ja, wat is daar te zien?
Als ik me data en Wi-Fi uit zet dan kan ie toch niet op het internet lijkt me net zoals in de buitenland
Beste J.Waltman.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. :)
En uit een recent topic blijkt dat een lopende Internet (verbinding) taak wordt uitgevoerd/afgewerkt
Of dat ook bij jou speelt?
https://forum.simyo.nl/internet-62/verbruik-gemeten-op-verkeerde-tijdstip-komt-dat-33086/index1.html#post128705

Het is wel een apart gebeuren....
Sorry@frysian ik zal het even uitleggen ik heb sinds de nieuwe app van simyo in de gaten dat ik op momenten soms 60 tot 80 mb verbruik terwijl ik geen Wi-Fi heb en mijn data verbruik standaard uit staat normaliter verbruik ik misschien 200 mb van mijn 500 mb abbo. Nu merk ik dus dat dit niet alleen bij mij inene sporadisch veranderd is maar ook al een paar maanden bij mijn moeder die zelfs op 1 dag in 1 beurt 120 mb verbruikt en ook zei gebruikt alleen Wi-Fi. Alle instellingen kloppen voorderest. Ik snap nu dus niet helemaal hoe dit kan? Het gaat dan niet om het tijdstip maar hoe dit verbruik inene om hoog schiet? En nee ik heb geen data ding meter. Behalve van simyo zelf dan.
Even op een rijtje zetten.
Sorry@frysian ik zal het even uitleggen ik heb sinds de nieuwe app van simyo in de gaten dat ik op momenten soms 60 tot 80 mb verbruik terwijl ik geen Wi-Fi heb en mijn data verbruik standaard uit staat normaliter verbruik ik misschien 200 mb van mijn 500 mb abbo.

Je hebt dus geen draadloos thuisnetwerk (geen Wi-Fi), en je krijgt op momenten pieken in dataverbruik terwijl je Internet op de telefoon standaard uit staat.

Nu merk ik dus dat dit niet alleen bij mij inene sporadisch veranderd is maar ook al een paar maanden bij mijn moeder die zelfs op 1 dag in 1 beurt 120 mb verbruikt en ook zei gebruikt alleen Wi-Fi.

Je moeder gebruikt OOK alleen Wi-Fi, dus jij en je moeder gebruiken Wi-Fi maar jij hebt GEEN Wi-Fi.
Verduidelijk dat even, okee? :)

Alle instellingen kloppen voorderest. Ik snap nu dus niet helemaal hoe dit kan? Het gaat dan niet om het tijdstip maar hoe dit verbruik inene om hoog schiet? En nee ik heb geen data ding meter. Behalve van simyo zelf dan.


ADVIES

1. Wanneer je moeder alleen de telefoon via Simyo gebruikt om te bellen-sms, en data gebruik via Wi-Fi dus geen data via simyo.
Mijn advies richting je moeder...Zij logt in op HAAR mijn simyo, instellingen, netwerkinstellingen. Zet Internet uit.
De sim is dan geblokkeerd voor mobiel data via simyo, bellen en SMS is gewoon via Simyo mogelijk. Op die manier krijgt ze alleen kosten voor bel-sms als ze geen databundel heeft.

2. Of voor jou hetzelfde advies is te geven ligt er aan of je wel of niet Wi-Fi hebt. Dat verhaal is me niet helemaal duidelijk.
Enerzijds heb je geen Wi-Fi // anderzijds zeg je mijn moeder gebruikt ook alleen Wi-Fi.

Simyo rekent GEEN datakosten voor data via Wi-Fi. Simyo staat los van Wi-Fi.
Simyo rekent alleen af op bel - sms ( data dat verbruikt is en/of databundel)

Wanneer je geen datameter hebt of datamonitor op de telefoon, alleen de simyo app, heb je alleen controle op verbruik, niet op verbruik door apps.
Dit kan wel via Onavo Country of My Data manager, ligt aan welk toestel je hebt of dat mogelijk is... Bijvoorbeeld Android of Iphone.
Daarmee, is wel maaltijd na de koffie, heb je meer mogelijkheden om de boosdoener te achterhalen.

Bekijk ook een mijn topic..

.https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/extra-app-om-data-verbruik-monitoren-grendelen-33113/index1.html#post128673
Misschien is dat interessant voor je.

Lees jouw verhaal nog eens door - lees mijn reactie eens door.
Ik hoor graag van je...een moderator komt hier ook op terug. :)
In afwachting.:)

Groetjes,
Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi maybenl & J.waltman,

@Maybenl, bij deze is het in gang gezet voor je. Je krijgt nog een e-mail hierover met de volledige uitleg over deze verrekening. Fijn dat je tevreden bent met deze oplossing.

@J.waltman, wat vervelend om te zien dat er verbruik geregistreerd is wat je niet kunt plaatsen. Friesian geeft je al enorm veel tips en ik wil je dan ook aanraden zijn bericht even goed door te nemen! Daarnaast wil ik je nog even wijzen op dit blog. Hier leggen we per telefoon uit hoe je in jouw telefoon kunt terugvinden waaraan je MB's opgegaan zijn. Vanwege jouw privacy kan ik dit niet inzien.

Laat je het weten of je naar aanleiding van Friesian zijn reactie nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer