.

Beantwoord

Hoe komt mijn rekening zo hoog?

  • 18 December 2016
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Ik keek vanmiddag eens even bij mijn data vebruik om te kijken wat de rekening is, en ik zie ineens dat íe gewoon 208 euro is!! Ik heb niet eens een waarschuwings bericht gehad dat ik er bijna overheen ben gegaan o.i.d.
Ik hoop op een oplossing wat dit is gewoon absurd!

Groeten,
Sander.
icon

Beste antwoord door Jihane 19 December 2016, 17:12

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb exact hetzelfde!! Vannacht is er onwijs veel internet verbruikt terwijl ik lag te slapen! Ik zit inmiddels op 54 euro boven de bundel!
Reputatie 5
Badge +6
Hey allebei,

ik snap niet waarom jullie je data niet uitzetten 's nachts.

Om terug te komen op LeSander dit is niet absurd als jij zelf niet je data uitzet dan kan er gewoon data worden gebruikt. Als er dan ook maar een app iets gaat updaten dan ben je nat. Zoals emails die worden binnen gehaald app update via play store etc.

Als ik een abonnement zou hebben zou ik dat echt doen anders heb je altijd kans dat zulke dingen gebeuren.

Als je dat niet wilt en toch een beetje zekerheid wilt hebben kan je de apps DataEye of OperaMax installeren.
Met die apps kun je alle apps afzonderlijk toegang geven tot data.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +6
Hey allebei,

ik snap niet waarom jullie je data niet uitzetten 's nachts.

Om terug te komen op LeSander dit is niet absurd als jij zelf niet je data uitzet dan kan er gewoon data worden gebruikt. Als er dan ook maar een app iets gaat updaten dan ben je nat. Zoals emails die worden binnen gehaald app update via play store etc.

Als ik een abonnement zou hebben zou ik dat echt doen anders heb je altijd kans dat zulke dingen gebeuren.
Daarnaast zou ik een limiet zetten op je telefoon op android doe dat door:
Instellingen>datagebruik en daar kun je een limiet en een alternatieve waarschuwing zetten.

Als je dat niet wilt en toch een beetje zekerheid wilt hebben kan je de apps DataEye of OperaMax installeren.
Met die apps kun je alle apps afzonderlijk toegang geven tot data.

Groet Paul.

P.S. dit is de update ik drukte per ongeluk op nieuw bericht
Hoi Paul,

Het gaat mij meer om het punt dat ik gewoon totaal geen bericht heb gehad dat mijn bundel bijna of op is.
Zodra ik een bericht krijg van Simyo dat ik 80% van mijn bundel heb gebruikt, dan ga ik pas opletten dat ik er niet overheen ga of oplossingen zelf kan vinden. Maar dat ben ik.

Groeten,
Ik zou even contact opnemen met de klantenservice, heb ik net ook gedaan en ben goed geholpen. Waarschijnlijk ligt het aan verkeerde instellingen door een iOS-update.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi LeSander en Lennevd,

Als eerst wil ik jullie beiden verwelkomen op het Simyo Forum! 🙂

Wat onhandig dat het dataverbruik zo uit de klauwen is gelopen bij jullie! 😞 Net zoals PaulH is het echt raadzaam om je mobiele data uit te schakelen als je slaapt, zeker als je thuis ook gewoon wifi hebt. Eigenlijk is het überhaupt verstandig om je internet uit te zetten als je op een locatie bent waar je ook wifi hebt. Ik verwijs je ook door naar dit blog om te lezen hoe je je instellingen zodanig instelt om ervoor te zorgen dat je toestel zo min mogelijk internet verbruikt zonder jouw toestemming.

Ik zie dat jullie beiden geholpen zijn door de klantenservice 🙂 LeSander, jij hebt een oplossing gevonden door ons te contacteren via Facebook. Lennekevd, jij hebt gebeld en bent op deze manier tot een oplossing gekomen. Dat is fijn om te zien!

LeSander, ik zie dat jij wel waarschuwingsberichtjes gehad bent toen je bundel (bijna) op was. Ik raad je aan om je toestel nog even goed na te zoeken om ze te vinden 🙂 Verstuurd zijn ze tenminste zeker!

Ik hoor het graag als er nog vragen zijn!

Groetjes,
Jihane

Reageer