.

Vraag

Hoe kan ik zien of mijn FWT 2G, 3G of 4G gebruikt?

  • 7 January 2022
  • 1 reactie
  • 287 Bekeken

Ik heb een z.g.n. FWT(*) met een pre-paid Simyo SIM-kaart. Mijn alarmsysteem dat is aangesloten op de FWT is inderdaad in staat via de FWT een verbinding op te zetten via het mobiele netwerk van SIMYO. Gezien de toekomstige afbouw van 3G en 2G wil ik graag zeker weten, dat de communicatie nu via 4G loopt, maar dat kan ik op de FWT niet zien. Dit staat ook niet in mijn SIMYO-gebruiksoverzicht. Is SIMYO-beheer in staat mij te vertellen via welk type netwerk mijn calls worden opgezet?

(*) Fixed Wireless Terminal: een apparaat waarmee mijn alarmsysteem via een “vaste” telefoonaansluiting (RJ11) een verbinding kan opzetten over het mobiele netwerk. De FWT ondersteunt 2G, 3G en 4G.


1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Board Surfer,

 

Bedankt voor je bericht. Het klopt inderdaad dat 2G en 3G weg valt bij ons. 2G blijft nog wel beschikbaar tot 2025, gelukkig! Als je mij even een privé bericht stuurt met het telefoonnummer dan kijk ik wel voor de zekerheid even mee. Helaas zien wij niet terug wat jouw alarm systeem momenteel ondersteund. Is het een idee om dit na te laten kijken? 4G blijft uiteraard nog beschikbaar. 

 

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer