.

Beantwoord

Hoe kan ik onverklaarbaar dataverbruik in de nacht hebben?

  • 12 October 2017
  • 9 reacties
  • 920 Bekeken

Met mijn LG G3 merk ik dat ik tijdens mijn en zijn slaap data verbruik terwijl ik echt op een goed wifi netwerk zit. Heb al het nodige geprobeerd van alle app's uitzetten tot de telefoon uitzetten. Het enige wat lijkt te helpen om dataverbruik/ misbruik te voorkomen is om de data in "Mijn Simyo" uit te schakelen.
Probleem is echter dat je steeds in moet loggen om het de volgende ochtend het weer in te schakelen en dus ook weer opnieuw op te starten. Prima geholpen door helpdesk Simyo maar helaas komen we er niet uit. Iemand nog suggesties of identieke ervaringen?
icon

Beste antwoord door Caspar 13 October 2017, 15:31

Bekijk originele reactie

9 reacties

Opties genoeg.

Telefoon op vliegtuigstand zetten blokkeert de sim.
Mobiele netwerken uit.
Blijkbaar is uw Wifi netwerk toch niet zo goed. Want mobiel internet stond ook aan en het verbruik kan alleen gemaakt worden als wifi weg gevallen is. Wifi is gewoon een instabiele verbinding.

Ik raad de tips van @Friesian aan. Vliegtuig stand voor volledige blokkade sim of simpelweg mobiel internet uitzetten zodra je op Wifi zit.

Succes.. :-)

Ps. Bij uitzetten telefoon kan er helemaal niks geregistreerd worden. Zelfde als Vliegtuigstand.
Behalve apps uitzetten wat ik doe, gebruik ik [b]Greenify[/b. DE app wanneer het gaat om batterij sparen]. Daarmee schakel je ook, kwestie van instelling, achtergrond data (apps) uit en je spaart de batterij. Doe dat niet bij bijvoorbeeld WhatsApp em Messenger.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Berend1060,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat jouw telefoon internet verbruikt midden in de nacht. Wij kunnen vanwege privacy redenen helaas niet inzien waar je verbruik aan op gaat. Dit is alleen in de telefoon na te kijken. Klik hier om te kijken hoe je dat kan doen. Verder staan er ook tips en tricks in om je datagebruik onder controle te houden. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Friesian en Ray bedankt voor jullie hulp!
Caspar dank.

Helaas alles al geprobeerd en ga na de nodige app's stuk voor stuk verwijderen. Kijken wat dat oplevert.

Berend
Als je gewoon mobiel internet afsluit zodra je op Wifi zit dan ben je al voldoende ingedekt.
Ray,

dat is het probleem. Data staan uit, wifi staat aan
Dat mag er geen verbruik zijn van het mobiele netwerk. En als dat toch gebeurt is je telefoon de boosdoener.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Berend,

Oh, jee! Heb je ook je simkaart in een ander toestel geprobeerd? Ik ben benieuwd of dezelfde problemen dan opspelen.

@ Ray, dank voor het reageren!

Groetjes,
Jihane

Reageer