.

Beantwoord

Hoe kan ik inzicht krijgen in het dataverbruik op mijn telefoon?

  • 30 October 2014
  • 2 reacties
  • 7368 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hoe kan ik zien wat mijn internet heeft verbruikt? Ik kreeg eergister een sms dat ik op 50% van mijn dataverbruik zat en gister een dat ik op 100% zat. Heb geen bijzondere dingen gedaan, updates uitgevoerd of gedownload. Kan ik ergens zien welke app dat verbruikt heeft? (iphone 4s)
icon

Beste antwoord door Kim 31 October 2014, 09:28

Bekijk originele reactie

2 reacties

Er zijn apps waarmee je dat kunt nagaan. Onavo Count en My Data Manager. Natuurlijk niet met terugwerkende kracht.
Onavo geniet de voorkeur.
En verder natuurlijk de Simyo app alleen mb verbruik.
Houdt wel in de gaten dat de sms van hoogverbruik leidend is......waak er voor dat het niet lijdend wordt!:o

Groet,
Friesian.

Duidelijk mijn uitleg?
Badge +6
Hoi ErikQ,

Ik wil je net als Friesian aanraden om een datacounter app te gebruiken op je telefoon. Op een iPhone zit ook een ingebouwde datameter, deze vind je als volgt:

1. Ga naar Instellingen –> Mobiel netwerk. Daar zie je de instellingen voor het in- en uitschakelen van mobiele data, 3G of 4G en dataroaming. De hoeveelheid data die gebruikt is in de ‘huidige periode’ vind je daar ook.

2. Scroll naar beneden. Hier zie je alle apps op je iPhone en hoeveel data ze hebben gebruikt de afgelopen tijd. Rechts daarvan zijn schuifjes te zien. Zet de schuifjes uit van de app’s waarvan je vindt dat ze teveel data gebruiken. Zo gebruikt deze desbetreffende app alleen nog Wi-Fi en gaat er niets van je databundel af.

Tip: Stel je datagebruik gegevens opnieuw in door op de 1ste dag van de maand ‘Stel gegevens opnieuw in’ te klikken. Zo houd je eenvoudig maandelijks bij welke app data gebruikt en hoeveel.

Daarnaast hebben we een paar handige blogs geschreven hoe je zelf een inzicht kan krijgen in je dataverbruik en het verbruik via mobiel internet kan beperken, zie https://Krijg inzicht in het datagebruik van je apps en Nooit meer over je mobiele datalimiet heen.

Ik hoor graag van je of je op deze manier wat meer opheldering hebt weten te krijgen over je dataverbruik! :)

@Friesian, dankjewel voor het meedenken!

Reageer