.

Beantwoord

Hoe kan ik internetverbruik voorkomen?

  • 9 July 2021
  • 8 reacties
  • 84 Bekeken

  • Beginner
  • 4 reacties

Schijnbaar heb ik internet verbruikt zonder internetbundel. Mijn mobiele data zijn uitgeschakeld en databesparing staat aan. Zelfs verbruik hehad terwijl ik op het huisnetwerk was aangesloten. Op onze andere smartphone nog nooit gehad. Hoe kan ik dit voorkomen? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Bas 9 July 2021, 11:53

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi AGu, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je onbedoeld gebruik hebt gemaakt van mobiel internet. Ik heb net gekeken naar je aansluiting en zo te zien heb je de internetoptie inmiddels uitgeschakeld via Mijn Simyo. Dan is het niet meer mogelijk om te internetten! Het zal in de toekomst dus niet meer gebeuren. 

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😊

Groetjes, 
Bas

Bas, dit kan het niet zijn want op mijn andere toestel staat internet wel aan en gebruikt geen data. Het moet toch mogelijk zijn om thuis te internetten via het vaste netwerk en mobiel geen internet te gebruiken net zoals op mijn andere toestel, want mijn mobiele data staan uitgeschakeld.

@AGu 

 

Als jij op MijnSimyo internet in Nederland uitzet kun je nog wel gebruik maken van internet via het vaste net (wifi). Je aansluiting thuis staat los van Simyo .

Aha, dank je wel voor de tip.

Nog een vraagje: Waarom heeft mijn andere toestel nooit data gebruikt terwijl de internetknop wel open stond?

Reputatie 7
Badge +9

Aha, dank je wel voor de tip.

Nog een vraagje: Waarom heeft mijn andere toestel nooit data gebruikt terwijl de internetknop wel open stond?

Op je toestel kun je zoals je aangeeft ook mobiel data uitzetten. Deze blokkade op het toestel kan best goed werken, maar uit ervaring blijkt deze niet altijd helemaal waterdicht. Het is dus mogelijk dat een toestel toch snel in bepaalde omstandigheden wel mobiel data verbruikt.

De variant binnen "Mijn Simyo” blokkeert mobiel data vanuit het netwerk, waardoor het onmogelijk is voor het toestel om in elke omstandigheid toch foutief data te verbruiken via Simyo.

Reputatie 7
Badge +6

Hi AGu, 

 

Zo te lezen hebben Ray en Groentjuh jouw vragen prefect beantwoord! Bedankt mannen! 

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Het is me duidelijk. Dank je wel allemaal voor de moeite.

Gr. Mieke

Het is me duidelijk. Dank je wel allemaal voor de moeite.

Gr. Mieke

Reageer