.

Hoe kan ik internet verbruik controleren op Samsung Galaxy S II

  • 22 April 2012
  • 6 reacties
  • 4409 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hoe moet ik mijn Samsung Galaxy S II instellen om te voorkomen dat mijn dataverbruik uit de hand loopt? Ik wil wel een actueel beeld van mijn e-mail, whatsapp en nu.nl en zo nodig via Google een antwoord zoeken op een dringende vraag.

6 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste CJJ,

In dit geval raden wij je aan om het gebruik van apps te beperken en apps volledig af te sluiten als je deze niet gebruikt om te voorkomen dat er zonder je toestemming verbinding wordt gemaakt met het internet. Tevens raden wij je aan om bij de toestelinstellingen aan te geven dat updates niet zonder je toestemming uitgevoerd mogen worden. Je kunt daarnaast het dataverbruik in de gaten houden op de persoonlijke pagina om te voorkomen dat er hoge kosten ontstaan. Het verbruiksoverzicht wordt circa 8x per dag bijgewerkt.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 3
Badge +5
Het handigste is om de app My data manager free te download uit de Play Store (voorheen Android Market).
Deze houdt het voor je bij en geeft je notificaties als je er overheen gaat.
Weet niet of je de nieuwe update al hebt gekregen van android, daarin kun je nog gedetailleerder je dataverbruik inzien en het zelfs helemaal utizetten automatisch bij overschrijding.
Beste CJJ,

Je kan in de Play store ook de "Gratis beltegoed checker "downloaden deze is van Daniel Westerbeek en die gebruik ik zelf ook en werkt perfect

gr Hutje
Zou toch wel fijn zijn een specificatie te kunnen zien van het aantal kb's door een bepaalde toepassing op datum.
Maar dat is niet mogelijk, begrijp ik.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Gruun,

We kunnen inderdaad enkel de datum, tijdstip en het aantal kb's inzien. Het zou nogal een inbreuk zijn op iemands privacy als we konden zien welke sites of apps iemand gebruikt.

Groetjes,

Simyo
Beste CJJ,

Je kan in de Play store ook de "Gratis beltegoed checker "downloaden deze is van Daniel Westerbeek en die gebruik ik zelf ook en werkt perfect

gr Hutje


De app heet nu "Bundeltegoed Checker." Deze heeft een tijdje niet gewerkt, maar doet het nu weer. Deze app is niet door Simyo ontwikkeld en Simyo is dus niet verantwoordelijk voor een eventuele foutieve werking (al is die nog niet geconstateerd in de nieuwste versie).
Op dit moment is de app alleen door abonnementhouders te gebruiken en niet door prepaid klanten, maar dat verandert waarschijnlijk in de nabije toekomst (wordt aan gewerkt).

Reageer