.

Beantwoord

Hoe kan ik internet uitzetten op Mijn Simyo?

  • 20 March 2017
  • 14 reacties
  • 1681 Bekeken

Ik wil alleen maar kunnen telefoneren met mijn kaart!
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 March 2017, 18:14

Bekijk originele reactie

14 reacties

Goedemorgen @Bert! 

Alles is zo te lezen in orde. Werkt bij een gewone telefoon hetzelfde als bij een dual-sim telefoon met 2 Simkaarten.

Netwerksterkte met daarboven een x betekent geen internet via de simksart(en).

Staat er 4G (LTE) boven heb je wel een internetverbinding via de simkaart.

Ik heb bij WiFi gebruik mobiel internet consequent uit om op mobiel data te besparen. En zet het alleen aan indien nodig. 

Jij ook een fijne dag gewenst en fijn dat alles duidelijk is en werkt naar wens. Ook bedankt voor de terugkoppeling. 

Je zet het beste internet uit via MijnSimyo.
Tabblad instellingen, simkaart, zet mobiel internet in Nederland uit.

Je sim is dan op netwerkbasis geblokkeerd voor data.
Badge +3

@Friesian Dank voor je bericht.

Ik kan geen internet verbinding meer maken via de SIM, dat werkt nu, de volgende ochtend, weer zoals gewenst.

Eerder kon dat wel, ook na uitzetten in Mijn Simyo, er staat direct, maar dat lijkt langer te duren.

Het kruisje zag ik eerder niet, omdat ik in Mobiel netwerk Mobiele data aan had staan, blijkt nu, maar omdat dat in Mijn Simyo uitstond had ik nooit geen data verbinding.

Lang verhaal kort, alles werkt nu weer zoals bedoeld.

Dank voor je tips, prettige dag verder gewenst.

Reputatie 7
Badge +9

Aan lijkt werkelijk direct te zijn, Uit lijkt langer te duren.

Heb je geprobeerd je toestel na 1 minuut na het uitzetten eens te herstarten? Mogelijk dat de actieve internetverbinding niet gelijk verbroken wordt en dat het daardoor iets langer duurt.

Badge +3

@Seren Dank voor je update.

Is het mogelijk om die informatie in Mijn Simyo naar voren te laten komen in plaats van de tekst: direct, want nu gaat me dat mogelijk kosten opleveren door onjuiste informatie in Mijn Simyo bij het uitzetten van Internet.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Bert!,

Bedankt voor je feedback 😊. Dat is zeker een terecht punt. Ik zal dit even neerleggen bij de technische afdeling, wellicht kunnen ze dit meenemen bij de volgende update van de app!

Groetjes,
Seren​​​​​​​

Badge +7
Hoi H. Peter,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat goed dat je even navraagt hoe je je internet uit kan zetten! Ik begrijp dat je liever niet hebt dat deze optie aan staat als je alleen wilt bellen. Onze simkaarten worden standaard geleverd met internet aan. Als je geen internetbundel hebt, is het beter om dit uit te zetten.

Je kunt de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzetten op Mijn Simyo. Zodra je bent ingelogd, ga je naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Daar zie je deze optie staan. Als je deze uit zet, kan je simkaart geen verbinding meer maken met mobiel internet. Je kunt dan alleen nog internetten via de wifi.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Bedankt voor je hulp 🙂
Badge +3

“Je kunt de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzetten op Mijn Simyo. Zodra je bent ingelogd, ga je naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Daar zie je deze optie staan. Als je deze uit zet, kan je simkaart geen verbinding meer maken met mobiel internet. Je kunt dan alleen nog internetten via de wifi.”

Als ik die uitzet en mijn mobiel uitzet en weer aanzet, dan blijft de internetverbinding via de SIM kaart bruikbaar, ook te zien aan de x boven de verbindingssterkte en met de wifi uit een internet verbinding als ik dat aanzet in de instellingen, dus geen volledige blokkade die direct in zou gaan, volgens de tekst.

Waar gaat het fout?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bert!,

Bedankt voor je bericht! Ik ben blij om te zien dat het inmiddels is gelukt met de tips van @Friesian. Heel erg bedankt voor je bijdrage, dit wordt ontzettend gewaardeerd!

Groetjes,
Roeqajja

Badge +3

@Roeqajja In Mijn Simyo wordt gemeld, bij een wijziging van Internetten in Nederland, dat de wijziging direct in gaat, maar dat bleek niet zo te zijn.

Weet jij de exacte tijdsduur voordat de wijziging van Internetten in Nederland op Aan en Uit.

Aan lijkt werkelijk direct te zijn, Uit lijkt langer te duren.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Bert!,

Bedankt voor je bericht. Wat @Groentjuh (thank you!) aangeeft klopt inderdaad. Het is handig dat je even je telefoon aan en uitzet na het uitschakelen van je internet in de netwerkinstellingen. Daarna zal deze optie ook echt uitstaan op het netwerk!

Groetjes,
Seren

Badge +3

@Seren Ik had de telefoon direct uitgezet en weer aan na uitzetten in Mijn Simyo, maar er was nog wel verbinding.

Is de periode van uitgaan internet niet direct, maar is dat 1 minuut?

Even voor de duidelijkheid, in Mijn Simyo komt een popup dat de wijzigingen direct worden uitgevoerd, maar er lijkt toch een periode te zijn waarin de verbinding nog mogelijk is, is dat een minuut die @Groentjuh noemt of is het korter of langer voordat in het hele systeem is doorgerold dat de internetverbinding niet mogelijk is?

In Mijn Simyo is een heel klein verbruik te zien.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Bert!,

Excuus ik dacht dat ik dit ook had vermeld in mijn reactie maar ik zie dat ik dit ben vergeten 😅. Doorgaans is dit 5 minuten, dit komt omdat er inderdaad een kleine vertraging zit op het netwerk Je kunt daarom het beste je telefoon 5 minuten uitzetten zodat deze optie goed staat op het netwerk!

Groetjes,
Seren

Reageer