Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn internet extreem snel verbruikt is?

  • 13 oktober 2016
  • 22 reacties
  • 346 Bekeken

Beste klantenservice,

Ik ben ruim 4 jaar abonnee van Simyo en heb nooit hele hoge internetbundels gehad en anders was het altijd te verklaren. Ik heb 2000MB per maand en heb deze maand al 4x 500MB bij moeten kopen zonder dat ik mijn telefoon anders gebruik. Kunnen jullie checken hoe dit komt? Alvast bedankt!

Mvg,
Paul
icon

Beste antwoord door Caspar 14 oktober 2016, 09:50

Hoi pwllmsn,



Leuk je weer terug te zien op 't forum.



Wat vervelend dat je veel MB's verbruikt hebt en dat je niet weet hoe het komt! Vanwege privacyredenen kan ik helaas niet voor je nakijken waar je MB's aan op zijn gegaan. Dit is alleen in jouw telefoon na te kijken. Lees daarvoor eens deze blog. Hier staan verschillende tips in over je internetverbruik en hoe je ervoor kan zorgen dat je binnen je bundel blijft. Ik raad je verder aan om de app Onavo te downloaden. Dit is een datameter waardoor je veel beter op de hoogte bent over waar je MB's aan op gaan en de app bespaart ook data voor je. Kom je hier verder mee?



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi pwllmsn,

Leuk je weer terug te zien op 't forum.

Wat vervelend dat je veel MB's verbruikt hebt en dat je niet weet hoe het komt! Vanwege privacyredenen kan ik helaas niet voor je nakijken waar je MB's aan op zijn gegaan. Dit is alleen in jouw telefoon na te kijken. Lees daarvoor eens deze blog. Hier staan verschillende tips in over je internetverbruik en hoe je ervoor kan zorgen dat je binnen je bundel blijft. Ik raad je verder aan om de app Onavo te downloaden. Dit is een datameter waardoor je veel beter op de hoogte bent over waar je MB's aan op gaan en de app bespaart ook data voor je. Kom je hier verder mee?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Hier idemdito,al tig keer mb's bijgekocht,terwijl mijn dochter gewoon thuis op de wifi zit!!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Tante Soesa,

Leuk je weer terug te zien op het forum.

Wat vervelend dat je dochter veel MB's hebt verbruikt, terwijl het lijkt alsof ze op de WiFi zit.

Heeft ze een iPhone? Dan raad ik aan om WiFi assistentie uit te schakelen. Dit zorgt ervoor dat je toestel niet het sterkste netwerk zoekt, maar echt op de WiFi blijft, ook al is het signaal even zwak. Het schakelt dan dus niet over op 3G. Wanneer de WiFi assistentie aanstaat, gebeurt dit wel.

Verder raad ik je aan om de app Onavo te downloaden. Deze datameter app zorgt ervoor dat je weet waar de MB's aan op gaan. Zo weet je dus wat veel MB's kost en wat niet! Verder is het ook handig om de blog te lezen die ik mee heb gestuurd in het bovenstaande bericht. Hier staan nog meer goede tips in!

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Dit is echt te gek voor woorden!!! 56 euro buiten bundel
Er zijn hier talloze mensen op het forum die je kunnen helpen om dit te voorkomen.
Reputatie 1
Nog vreemder is dat de rest van mijn verhaal niet geplaatst is!!


Mobielinternet staat uit,dus alleen maar wifi!
Reputatie 7
Wifi assistentie zet mobiel internet aan als het Wifi signaal zwak is of helemaal wegvalt. Daarom is het ook belangrijk dit uit te zetten. Bij Android heet dit slimme netwerkwissel maar niet handig voor mensen met een data bundel zoals bij Simyo.

Dus de vraag is, staat deze aan? Indien ja, zet het dan uit.
Reputatie 1
Staat uit!
Reputatie 7
En geen berichten ontvangen bij 80 en 100% van het verbruik? Deze worden namelijk standaard verstuurd van het netwerk in de vorm van een sms.
Gaat het om een Android of IOS (Iphone) toestel? Is de Onavo data manager geïnstalleerd?
Wat geeft die aan, welke apps geven dataverbruik?

Zet de limiet op 70% op die app.

Nog wat voorbeelden.
Synchronisatie mail e.d. handmatig.
Controleer instellingen WhatsApp, media download uitsluitend via Wi-Fi.
Ja, het ligt toch echt niet aan onze telefoons. Ik moet nu ook al 50 euro betalen omdat mijn databundel op is. Ik heb de afgelopen 5 dagen iedere keer een notificatie gekregen dat mijn beltegoed is opgewaardeerd. Ik heb zelf een keer mijn databundel opgewaardeerd. daarna blijft hij het zelf doen. Ik heb nu nog 999 mb over tot 16 december. Net gecheckt op jullie MijnSimyo site. Ik houd iedere maand normaal veel te veel belminuten over. En toch gebeurt het dat ie automatisch opgewaardeerd wordt. Oh ja ik heb een Lumia 550 van Microsoft (Windows Phone).

Nog iets ik kan mijn factuur van 9-11- 2016 wel downloaden en bekijken met een PDF viewer. Maar de overige datums na de 9e niet. Wel downloaden maar niet openen. Dit begint te gek voor woorden te worden.
Je hebt het over automatisch opwaarderen, over belminuten. Volgens mij haal je sim only en prepaid door elkaar. Op een WP kun je je gegevensverbruik instellen (data sense o.I. d.).
ja sorry dat ik die door elkaar haal, maar internetbundels zijn volgens mij het zelfde en die verdwijnen. dat begrijp je toch wel. Of kost het me nu ook al Mb achter mijn PC?

Sorry dat ik bot uit de hoek kom. Maar ik hoop dat je het begrijpt het gaat hier wel over geld wat op een mysterieuze manier van ons wordt ontnomen. En als een bijstands uitkering hebt, is 50 euro best wel een hoog bedrag. daar moet ik ongeveer een week mijn eten van betalen. Als ik het nog zou hebben.
Reputatie 7
Hoi,

Wij begrijpen je heel goed hoor. Maar als jij wilt dat je goed geholpen word door hetzij Simyo of door de bijv. forum experts (die ook klant zijn ) dan is juiste informatie vanuit jouw kant natuurlijk ook van belang, vind je niet? :)

Het feit is dat de MB's zijn verbruikt en geregistreerd. Vaak ligt het aan instellingen om het toestel waardoor ongewenst hoogverbruik voorkomt.

De internet bundels bij prepaid en abonnementen zijn niet helemaal hetzelfde. Die van prepaid zijn 30 dagen geldig vanaf het moment dat ze zijn geactiveerd. Bundels bij een abonnement lopen altijd van de eerste dag van de maand tot de laatste dag van de maand.

Dus wil jij goed geholpen worden, prima, geef ons de mogelijkheden dit te doen door ons goeie info te verstrekken. Want waar die MB's naar toe gaan kunnen wij en ook Simyo niet zien. Dat kan alleen jij zien in je toestel.
Reputatie 1
Andriod,en alles staat op wifi!!
Reputatie 1
Simyo zwijgt en ik maar weer betalen
Hummm......onmogelijke mogelijkheid, lijkt me.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Als eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor de late reactie. Omdat het topic zo actief bleef door jullie berichtjes, bleef dit topic zich verschuiven naar de to-do-list van de volgende dag. Sorry daarvoor!

@ Tante Soesa, ik snap heel goed dat je niet blij bent met het feit dat je buiten je bundel zat 😞 Je geeft aan dat de mobiele data uit stond en dat alles via wifi verliep. Wist je dat wifi-verbindingen niet zo stabiel zijn als men graag wilt denken? Zodra een mobiele telefoon merkt dat de wifi-verbinding wat afzwakt, wordt er overgeschakeld naar mobiele data. Je kunt dit het beste bestrijden door je mobiele data-optie geheel uit te zetten als je op een plek bent waar je ook wifi hebt. Dat doe ik ook altijd als ik thuis, op studie of op werk ben. Zo weet ik zeker dat mijn internetgebruik via het wifi-netwerk zal verlopen. Ik kan je garanderen dat al het verbruik dat je op Mijn Simyo ziet staan daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Het is dus geen kwestie van of het verbruik plaatsvond, maar alleen van hoe.

Wil je dit blog lezen? Je vindt hier allerlei tips om je dataverbruik zo laag mogelijk te houden. Ook dit artikel is erg handig, omdat je daar leest hoe je kunt achterhalen door welke apps jouw MB's op zijn gegaan.

Ook zie ik dat je met enige regelmaat 500 extra MB's bijkoopt. Is het niet handiger om je internetbundel te verhogen? Je hebt nu 2000 MB's per maand, maar als je merkt dat je structureel meer MB's verbruikt kun je je bundel aanpassen. Zo verklein je de kans dat je buiten je bundel internet.

Je ontvangt ook altijd sms'jes als je op 80% en 100% van je bundel zit, om je op tijd te waarschuwen. Ik zie dat jij op 12 november om 10:18 het sms'je hebt gekregen dat je op 80% van de bundel zit, en op 15 november dat je op 100% zit. Je gaf aan dat je dochter gebruik maakt van de aansluiting. Wil je haar eraan herinneren dat het belangrijk is om te letten op deze sms-berichten? 🙂 Als je dan meteen 500 MB's bijkoopt óf het internet uit zet (het liefst via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen) weet je zeker dat er geen buitenbundelkosten plaatsvinden.

In één van je berichten zei je overigens het volgende: "Nog vreemder is dat de rest van mijn verhaal niet geplaatst is!!" Wat bedoel je precies? Is er iets mis gegaan met het plaatsen van een bericht?

Omdat ik het heel begrijpelijk vind dat jij baalt van de gemaakte kosten, wil ik de internetkosten van november (€ 56,83) uit coulance eenmalig voor je vergoeden. De verbruikte MB's worden dan verrekend tegen extra MB-bundels. In jouw geval betekent dit dat je niet € 56,83 buiten je bundel betaalt, maar slechts € 5,-. Ik ga dit meteen voor je in orde maken! Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Mart13, ik kan me ook in jouw situatie goed voorstellen dat je dit vervelend vindt! Ik zie dat jij een Prepaid aansluiting hebt, waarbij je regelmatig gebruik maakt van de internetbundels. Jij hebt dus geen X aantal belminuten, maar je waardeert telkens je tegoed op. Jij hebt ook het automatisch opwaarderen aan staan, waardoor het beltegoed aan wordt gevuld zodra je onder de € 2,- zit.

De afgelopen maand (november) hebben wij € 19,94 aan jouw beltegoed toegevoegd, omdat je soms een negatief saldo had. Dit was een eenmalige tegemoetkoming. Heb je dat gemerkt? 🙂 Deze tegemoetkoming is gemakkelijk over het hoofd te zien, omdat je hier geen notitie van kreeg. Wist je ook dat je tussen 3 november en 17 november geen internetbundel had? In die tijd heb je wel gebruik gemaakt van het internet, waardoor de kosten van je beltegoed af werden getrokken. Eigenlijk is het helemaal niet zo mysterieus. Sterker nog, je kunt letterlijk al je verbruik en alle bijbehorende kosten op Mijn Simyo terugvinden.

Merk je dat je toch veel meer internet verbruikt dan je dacht? Je kunt altijd overstappen op een Sim Only abonnement! Bij een Sim Only abonnement, zou je bijvoorbeeld € 19,- per maand betalen voor 100 belminuten en 2000 MB's. Ik zie namelijk dat je relatief weinig belt en sms't, maar dat je wel van internetten houdt 🙂 Is dit geen optie voor je? Je kunt overstappen via Mijn Simyo > Instellingen > Beltegoed & tarieven > Overstappen naar Sim Only.

Heb je nog andere vragen?

@ Friesian en Raytje, dank voor de reacties mannen!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Jihane,hartig woordje met dochterlief gesproken!
Kloppen de tijden op het overzicht?

Betaal ik nou 5 euro ipv 56,83??
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Tante Soesa,

Het kan helaas gebeuren dat er ongemerkt dataverbruik plaatsvindt. Als jullie de tips van mijn collega doorlezen, moet het helemaal goed komen met het juist instellen van haar mobiele telefoon.

De buitenbundelkosten van € 56,83 zijn inderdaad verrekend met een databundel van € 5,-. Dat scheelt :D

De tijden die je ziet op je overzichtspagina en op je factuur zijn de tijden waarop het verbruik heeft plaatsgevonden. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Reputatie 1
Dat is helemasl SUPER!! Staat nog wel bij eindbedrag...
omdat er s'nachts ook wel eens mb's af gaan en dan word de mobiel niet gebruikt...
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Tante Soesa,

Dat kan kloppen. Het coulanceverzoek is ingediend door mijn collega en is nu in behandeling. Zodra dit is verwerkt, zul jij dit ook terugzien.

Helaas kunnen wij niet zien wat er precies op de telefoon is gebeurd. Wij mogen van de wet enkel registreren hoeveel data er op een bepaald tijdstip is gebruikt. Als er MB's zijn verbruikt op een onverklaarbaar moment, dan is de kans groot dat er een automatische download of update heeft plaatsgevonden. Waar je MB's aan op zijn gegaan kun je zelf achterhalen aan de hand van dit artikel.

Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean

Reageer