.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn gebruikskosten zo hoog zijn binnen mijn bundel?

  • 7 December 2012
  • 19 reacties
  • 1991 Bekeken

vanaf 23-11-2012 zou mijn nummer worden overgezet naar simyo en zou mijn abbonement ingaan.
nu krijg ik een factuur van € 264,78 na 01-12-2012 voor het verbruik van internet.
terwijl ik in mijn abbonement een internetbundel heb van 1GB.
icon

Beste antwoord door Wayne 10 December 2012, 14:18

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Benito,

Jouw internetbundel was op 04-12 volledig verbruikt. Na deze datum is het internetverbruik buiten de bundel berekend.
Badge
En wederom deze klacht.

Beste Benito, meld je aan op [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email] indien deze klacht niet naar wens opgelost wordt (wat ik nu al kan voorspellen).

Er zijn heel veel klanten met exact dezelfde klacht maar Simyo doet hier dus niets aan. Alle klanten weten zeker deze data niet verbruikt te hebben maar Simyo legt de schuld toch bij de klant neer.
We kunnen als groep zijnde makkelijker naar de Geschillencommissie stappen. Dus meld je aan!!!

Beste Wayne,

Het is toch bizar dat jullie als Simyo zijnde alle klachten betreffende het verbruik bij de klanten neerleggen. Ik snap dat jullie systeem dit geregistreerd heeft, maar deze systemen zijn ook niet allemaal 100% waterdicht en hier kunnen toch ook bugs in zitten?
Het moet nu toch eigenlijk wel duidelijk zijn dat deze klachten niet meer bij de klant liggen, maar bij Simyo zelf.
Simyo komt ook alleen maar met redenen waarom het verbruik zo hoog zou kunnen zijn. Maar klantgerichte oplossingen, ho maar.
Heel jammer dat dit allemaal zo moet lopen.

Gr Tim
Reputatie 2
Badge +1
Hey Timmeh,

Wij nemen deze zaak erg serieus en bekijken daarom de situatie ook per klant. In dit topic heeft Alex uitgelegd wat wij hebben gedaan ten aanzien van de klachten over dataverbruik waar jij aan refereert.
Badge
Hoi Wayne,

Jullie schrijven daarin:

Er is uitgebreid onderzoek gedaan, zowel binnen Simyo als via de technische dienst van KPN, waaruit geen onregelmatigheden zijn gebleken. Ook is er geen onevenredige toename te zien in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.

Julle schrijven dus dat er geen onregelmatigheden zijn gebleken? Mijn verbruik eind oktober/begin november was anders behoorlijk ongerelmatig! Die kunnen jullie gewoon checken.

Tevens schrijven jullie dat er geen onevenredige toename te zien is in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.
Hebben jullie hier statistieken van? Naar mijn mening is er wel degelijk een grote toename met het aantal klachten over dataverbruik.

Verder geven jullie in dat bericht alleen tips over hoe het dataverbruik tot stand kan komen of hoe het gecontroleerd kan worden.
Hier hebben wij als klant weinig aan, want we willen graag bewijzen vanuit Simyo dat het dataverbruik afkomstig is van onze telefoons (met exacte websites/app gebruik). Helaas kunnen jullie dit niet geven en dus hebben jullie geen bewijslast.

Jullie zullen dit probleem ook vanuit de klant moeten zien. Wij hebben de data niet verbruikt. Dus moet er wel een bug in het systeem zitten van Simyo. Maar dit verwerpen jullie iedere keer.
Waarom? In systemen kunnen toch ook fout zitten? En indien jullie vinden van niet, dan zie ik graag de exacte gegevens van mijn verbruik tegemoet. Zolang dit niet gegeven is, hebben ook jullie geen bewijs dat de data door de klanten verbruikt is.
Badge +6
Hoi Timmeh,

Zoals eerder aangegeven is er onderzoek gedaan naar het verbruik van het internet. Uit het onderzoek is gebleken dat er niks met onze systemen aan de hand is. Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker. Simyo mag niet bijhouden wat een klant op het internet doet, dit mag niet wegens de wet op de privacy en ook niet van de OPTA. Simyo kan je niet aan deze gegevens helpen. Wanneer je het niet mee eens bent en niet naar tevredenheid bent geholpen raad ik je aan contact op te nemen met een andere instantie.
Badge
Hoi Natascha,

Toch jammer dat jullie wederom geen directe antwoorden geven op mijn vragen, maar wederom met een algemeen verhaal antwoorden.
Maargoed, ik blijf al een tijdje in herhaling vallen, maar met concrete oplossingen komen jullie toch niet.

Ik leg inderdaad mijn klacht voor aan de geschillencommissie.
Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Timmeh, ik dacht goedkoop uit te zijn bij Simyo en krijg in verhouding tot mijn omgeving veel te hoge rekeningen gezien mijn belgedrag. Toch maar weer gewoon overstappen naar een andere provider dan, Ik bel altijd binnen de bundel en internet heb ik uitgezet nadat mijn rekening nog hoger werd, dus niks 5,oo in de maand. Had het kunnen weten, KPN he?
Reputatie 2
Badge +1
Hey sabbie,

In jouw geval heb je nadat jouw nummerbehoud is afgewezen nooit aangegeven of jouw bundels met het tijdelijk nummer geactiveerd dienen te worden of dat je wilde dat wij deze opnieuw zouden indienen. Om deze reden zijn jouw bundels nooit in gegaan. Omdat jouw bundels nooit in zijn gegaan worden de buiten de bundel (voor bellen en smsen) tarieven en de pay-as-you-go tarieven (voor internet) gehanteerd.
Toevallig had ik dat ook in de laatse week oktober
Het hele jaar zit ik gewoon binnen mijn bundel 1GB en de laatse week oktober ineens er dik overheen rekning 134 euro
normaal  rond 34,95.
Vreemd en niet na te kijken of te verantwoorden ?


Hoi Wayne,

Jullie schrijven daarin:

Er is uitgebreid onderzoek gedaan, zowel binnen Simyo als via de technische dienst van KPN, waaruit geen onregelmatigheden zijn gebleken. Ook is er geen onevenredige toename te zien in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.

Julle schrijven dus dat er geen onregelmatigheden zijn gebleken? Mijn verbruik eind oktober/begin november was anders behoorlijk ongerelmatig! Die kunnen jullie gewoon checken.

Tevens schrijven jullie dat er geen onevenredige toename te zien is in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.
Hebben jullie hier statistieken van? Naar mijn mening is er wel degelijk een grote toename met het aantal klachten over dataverbruik.

Verder geven jullie in dat bericht alleen tips over hoe het dataverbruik tot stand kan komen of hoe het gecontroleerd kan worden.
Hier hebben wij als klant weinig aan, want we willen graag bewijzen vanuit Simyo dat het dataverbruik afkomstig is van onze telefoons (met exacte websites/app gebruik). Helaas kunnen jullie dit niet geven en dus hebben jullie geen bewijslast.

Jullie zullen dit probleem ook vanuit de klant moeten zien. Wij hebben de data niet verbruikt. Dus moet er wel een bug in het systeem zitten van Simyo. Maar dit verwerpen jullie iedere keer.
Waarom? In systemen kunnen toch ook fout zitten? En indien jullie vinden van niet, dan zie ik graag de exacte gegevens van mijn verbruik tegemoet. Zolang dit niet gegeven is, hebben ook jullie geen bewijs dat de data door de klanten verbruikt is.
Heb direct de datamanager geplaatst ben benieuwd
 naar de verschillen welke opgegeven worden zitten nl rare grote verbruiken tussen.
FR
Toevallig had ik dat ook in de laatse week oktober
Het hele jaar zit ik gewoon binnen mijn bundel 1GB en de laatse week oktober ineens er dik overheen rekning 134 euro
normaal  rond 34,95.
Vreemd en niet na te kijken of te verantwoorden ?
Heb direct de datamanger geplaatst
Ben benieuwd naar de verschillen
zitten op de vreemdste tijden grote verbruiken tussen.
FR
Vandaag op mijn simyo gecontroleerd nog ye gebruiken 611 mb
Dataverbindingsstand uitgezet !
Data manager geinstalleerd geeft nu om 17.45 uur nog steeds aanmobile gebruikt 0
Mijn Simyo geeft zonder dataverbindingstand aan nog te gebruiken 574 MB
zeer vreemd.
FR


Toevallig had ik dat ook in de laatse week oktober
Het hele jaar zit ik gewoon binnen mijn bundel 1GB en de laatse week oktober ineens er dik overheen rekning 134 euro
normaal  rond 34,95.
Vreemd en niet na te kijken of te verantwoorden ?


Hoi Wayne,

Jullie schrijven daarin:

Er is uitgebreid onderzoek gedaan, zowel binnen Simyo als via de technische dienst van KPN, waaruit geen onregelmatigheden zijn gebleken. Ook is er geen onevenredige toename te zien in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.

Julle schrijven dus dat er geen onregelmatigheden zijn gebleken? Mijn verbruik eind oktober/begin november was anders behoorlijk ongerelmatig! Die kunnen jullie gewoon checken.

Tevens schrijven jullie dat er geen onevenredige toename te zien is in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.
Hebben jullie hier statistieken van? Naar mijn mening is er wel degelijk een grote toename met het aantal klachten over dataverbruik.

Verder geven jullie in dat bericht alleen tips over hoe het dataverbruik tot stand kan komen of hoe het gecontroleerd kan worden.
Hier hebben wij als klant weinig aan, want we willen graag bewijzen vanuit Simyo dat het dataverbruik afkomstig is van onze telefoons (met exacte websites/app gebruik). Helaas kunnen jullie dit niet geven en dus hebben jullie geen bewijslast.

Jullie zullen dit probleem ook vanuit de klant moeten zien. Wij hebben de data niet verbruikt. Dus moet er wel een bug in het systeem zitten van Simyo. Maar dit verwerpen jullie iedere keer.
Waarom? In systemen kunnen toch ook fout zitten? En indien jullie vinden van niet, dan zie ik graag de exacte gegevens van mijn verbruik tegemoet. Zolang dit niet gegeven is, hebben ook jullie geen bewijs dat de data door de klanten verbruikt is.

Reputatie 5
Badge +10
Vandaag op mijn simyo gecontroleerd nog ye gebruiken 611 mb
Dataverbindingsstand uitgezet !!!
Data manager geinstalleerd geeft nu om 17.45 uur nog steeds aanmobile gebruikt 0
Mijn Simyo geeft zonder dataverbindingstand aan nog te gebruiken 574 MB
zeer vreemd.
FR


Hoi Fred07,

Waar heb je de dataverbinding precies uit gezet? In het systeem zie ik in ieder geval dat de optie 'internet op je mobiel/mms' nog aan staat. Deze is overigens ook niet uit/aan gezet. Als ik nu naar je verbruik kijk, zie ik dat er tot 13/1/13 11:12 internet sessies terug te zien zijn. Daarna inderdaad niet meer.

Het verbruik kan met een vertraging worden verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat er nog mb's af zijn gegaan.

Groetjes,

Alex
ik heb sinds kort een abonnement en ik gebruik data als de chip niet in de telefoon zit (zeer bijzonder) het is niet veel slechts 8 mb op 1 dag maar toch dat is de helft van mijn bunbel in een maand
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum anton lubbers,

Technisch gezien is dit niet mogelijk. Daarom ben ik benieuwd naar een datum + tijdstip wanneer dit volgens jou is gebeurd. Dan kan de technische dienst controleren waar de simkaart zich op dat moment in bevond. Dan kan ik ook meteen controleren of er op dat moment verbindingen zijn geregistreerd.

Groetjes,

Alex
volgens mij op 17of 18 januari
Reputatie 5
Badge +10
volgens mij op 17of 18 januari

Hoi anton lubbers,

Op 17 en 18 januari hebben er geen verbindingen met internet plaats gevonden volgens ons systeem.

Groetjes,

Alex
Beste Simyo,

Tot mijn schrikbaring zag ik dat ik de maand november een bedrag van 343,76 moet betalen. mijn oorspronkelijk bedrag binnen mijn bundel is 19 euro waarvan 3000mb. totaal mb was deze maand 5324 waarvan dus 2324 buiten mijn bundel. bizar voor waarden dat je zoveel moet betalen voor buiten je bundel ? Dat ik er zoveel overheen ben gegaan kan ook niet kloppen. En ja ik weet dat je extra mb bij kunt kopen, dit terzijde. Mijn vraag is dus eigenlijk of de rekening wel klopt dat je voor 2324 extra buiten je data bundel zo'n hoog bedrag moet betalen?! ik vind dit absurd veel en ben het hier niet mee eens.

mvg
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Tom maassen, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat je op twee plekken je vraag hebt gesteld. Voor de overzichtelijkheid kun je je vraag het beste op één plek stellen. We beantwoorden alle vragen op het forum. Je hoeft dus niet bang te zijn dat die van jou over het hoofd wordt gezien ;)

Je factuur van november is hoog. Wat maakt dat je denk dat het niet klopt? Er zit geen limiet aan de hoeveelheid MB's die je kunt verbruiken. In november heb je echt zoveel buiten je bundel verbruikt. Je hebt € 324,30 buiten je internetbundel geïnternet, dat is 2162 MB. Wanneer je 1 MB verbruikt buiten de bundel, betaal je € 0,15 cent. MB's kopen is een goede optie als je merkt dat je nog veel wilt internetten. Dan betaal je € 5 voor 500 MB.

Ook ontvang je altijd een 80 % en 100 % sms. Heb je deze over het hoofd gezien? Van welk type telefoon maak je daarbij gebruik? Vaak kun je in je telefoon terugzien wat zoveel verbruikte. Ook gaan mijn collega's van de Backoffice kijken of je in aanmerking komt voor een coulance. Van hun ontvang je een e-mail.

Laat je het weten?

Reageer